U JUŽNOM BANATU 1874 OSOBA U SAMOIZLOACIJI, U OPOVU 38
Opovo,
29. mart 2020;
U Republici Srbiji je do 15 časova 29. marta 2020. godine
registrovan ukupno 741 potvrđen slučaj COVID 19.
Od poslednjeg izveštaja do 15 časova testirani su uzorci 376 osoba
od kojih je 82 pozitivno i 294 negativno na novi korona virus.
Do 15 časova, 27. marta 2020. godine, u nacionalnoj referentnoj
laboratoriji Instituta Torlak testirano je ukupno 2462 osoba koje su
ispunjavale kriterijume definicije slučaja.
Od posledica koronavirusa preminulo je 13 osoba, 55 pacijenata čije
je stanje teško nalazi se na respiratorima, dok je 45 osoba izlečeno.
Prema
podacima Ministarstva zdravlja, do 28. marta u južnom Banatu je registrovano
ukupno šest potvrđenih slučaja COVID 19 (dva u Pančevu, tri u Alibunaru i jedan
u Vršcu). U samoizolaciji nalazi se 1874 osoba od čega 825 u Pančevu, 361 u
Vršcu, 157 u Beloj Crkvi, 154 u Kovinu, 145 u Alibunaru, 139 u Kovačici, 55 u
Plandištu, 38 u Opovu.
Ako
smo i sumnjali, sumnje više nema, rode vole Barandu. Na veštačku metalnu
platformu koja je početkom februara postavljena umesto prirodnog gnezda koje se
urušilo tokom radova na elektromreži gnezdi se par belih roda.
Da
podsetimo, u pitanju je bilo jedno od najstarijih i najvećih gnezda bele rode u
okolini, koje se nalazilo na drvenoj banderi na uglu ulica Petra Drapšina i
Borisa Kidriča u Barandi. Tokom radova na zameni starih drvenih bandera, kako
navode u Elektrodistribuciji Pančevo, gnezdo se urušilo nakon demontiranja i
premeštanja žica na koje se dobrim delom svoje površine naslanjalo.
Ovaj
događaj je veoma uznemirio građane ove ulice koji su bilo ponosni na gnezdo
staro 40 godina i izuzetno velikog gabarita, a koje je bilo svojvrsna
turistička atrakcija i neka vrsta zaštitnog znaka sela u kojem se snimala
kultna serija „Vratiće se rode“. Njihovi protesti i žalbe stigli su do lokalne
samouprave koja je nakon upućene molbe vrlo brzo reagovala.
Samo
nekoliko dana kasnije zajedničkom akcijom lokalne samouprave i JP „Mladost“
Opovo uz stručne konsultacije Društva za zaštitu i proučavanje ptica Srbije i Pokrajinskog
zavoda za zaštitu prirode, na istom mestu postavljena je metalna platforma na
novom betonskom stubu. U veštačko gnezdo postavljena je osnova od granja iz
starog gnezda i ostalo je samo da se čeka. Ali nije se dugo čekalo. Već
početkom marta, što je dosta rano za prolećnu migraciju belih roda, mužjak se
pojavio na gnezdu, a ubrzo je stigla i njegova „nevesta“. Gnezdo su u
međuvremenu dogradili i sada se čekaju mladi.
Da li je u pitanju isti par od prošlih godina ili su stanari novi, ne možemo biti sigurni, a možda to toliko nije ni važno. Važno je da su gnezdo prihvatil na radost komšiluka ali i svih ljubitelja ptica i prirode.
Građani Srbije su u
mogućnosti da na portalu eUprava https://euprava.gov.rs/
koriste veliki broj
elektronskih usluga i tako brojne administrativne poslove obave od kuće, što je
od posebnog značaja u periodu dok traje vanredno stanje proglašeno zbog
epidemje virusa COVID-19. Elektronske
usluge možete da koristite od kuće sa svog računara ili sa mobilnog uređaja i tako
smanjite opasnost od zaraze.
Elektronske usluge su deo
ukupnih napora Vlade Republike Srbije da reformiše i unapredi rad javne uprave
kako bi se građanima i privredi pružile kvalitetne usluge uz uštedu vremena i
novca. U uslovima epidemije virusa COVID-19 elektronske usluge su se pokazale
dodatno korisnim, jer zbog toga što građanima omogućavaju obavljanje brojnih
administrativnih poslova od kuće, smanjuju opasnost od zaraze.
Kako biste mogli da
koristite elektronske usluge neopodno je da na portalu eUprava kreirate svoju
elektronsku identifikaciju (svoj korisnički nalog). Možete da koristite 3
oblika elektronske identifiacije koji će vam omogućiti pristup određenom broju
elektronskih usluga:
1. Kreiranje naloga korisničkim imenom i
lozinkom
Ovo je najjednostavniji
način za kreiranje korisničkog naloga i predstavlja identifikaciju osnovnog nivoa pouzdanosti
koji Vam dozvoljava pristup određenom broju usluga.
2. Kreiranje naloga pomoću
kvalifikovanog elektronskog sertifikata
Građani koji poseduju kvalifikovani
elektronski sertifikat (elektronski potpis) mogu da svoj korisnički nalog na
portalu eUprava kreiraju i uz pomoć ovog sertifikata. Korisnički nalog kreiran
na ovaj način predstavlja identifikaciju visokog nivoa pouzdanosti, što Vam
omogućava pristup svim uslugama eUprave.
3. Prijavljivanje pomoću
dvfaktorske autentikacije
Prijava dvofaktorskom
autentikacijom predstavlja srednji nivo pouzdanosti za koji korisnik može sam sebi
da generiše parametre putem mobilnog ili tablet uređaja, trenutno samo ukoliko
poseduje kvalifikovani elektronski sertifikat. Korisnicima koji se prijavljuju
na ovaj način dostupno je 98% usluga na
portalu eUprava.
U skladu sa najnovijim merama vezano za vanredno
stanje Opštinski štab za vanredne situacije doneo novu odluku.
Na osnovu člana
43. Zakona o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama
(„Službeni glasnik RS“ broj 87/18) Opštinski štab za vanredne situacije je dana
29.03.2020. godine doneo:
Odluku o o merama za sprečavanje, suzbijanje i gašenjeepidemije Covid –
19 29.03.2020
Izdaje se naredba:
Zabranjuje se rad ugostiteljskih objekata osim objekata brze hrane i objekata gde je uvedena
šalterska prodaja hrane, čije je radno vreme
od 07,00 do 15,00 časova (vikendom od 07,00 do 13,00 časova).
U objektima brze hrane, kao i objektima koji su uveli
šaltersku prodaju hrane, zabranjeno je zadržavanje lica u neposrednoj blizini
objekata, kao i konzumacija hrane i pića u objektu, u bašti objekta ili u neposrednij
blizini objekta.
To znači da građanin može da kupi
hranu i piće „za poneti“, a ne može da kupljenu hranu
i piće konzumira za stolom ili šankom u samom
objektu ili u bašti objekta.
Ukoliko ugostitelj u objektu brze hrane želi da vrši svoju delatnost za vreme trajanja vanrednog
stanja, neophodno je da uspostavi dostavnu službu koja bi isporučivala hranu i piće
za poneti ili da organizuje šalter preko koga bi se prodavala hrana i piće bez ulaska
u sam objekat. Pri tome radnici u objektu brze hrane moraju da
budu opremljeni odgovarajućom higijensko-tehničkom opremom za sprečavanje širenja
zarazne bolesti.
Ograničava se radno vreme svih trgovinskih objekata
do 15,00 časova, vikendom do 13,00 časova, tako da najranije dnevno vreme početka
delatnosti može biti 05,00 časova, a najkasniji završetak dnevne delatnosti je
15,00 časova, vikendom 13,00 časova.