PRODUŽENA SAMOIZOLACIJA I ZABRANA KRETANJA VIKENDOM
Beograd, 28. mart 2020.
Vlada Republike Srbije donela je na današnjoj
sednici najnovije mere za sprečavanje širenja virusa COVID-19, među kojima je i
odluka da se sve mere samoizolacije produže sa 14 na 28 dana, a da se vikendom
zabrana kretanja uvede od 15 časova.
Svim građanima Republike Srbije, kao i
strancima sa boravišnom dozvolom, koji su u zemlju ušli 14. marta i kasnije,
produžava se obavezna mera kućne samoizolacije sa 14 na 28 dana.
Ovo praktično znači da svima koji su pri ulasku
u zemlju dobili usmeno ili pismeno rešenje o kućnoj samoizolaciji u trajanju od
dve nedelje, izolacija automatski nastavlja da teče još dve nedelje.
Svi građani i stranci sa boravišnom dozvolom,
bez izuzetka, u obavezi su da poštuju produženi rok kućne samoizolacije, što će
nadležni organi u narednom periodu redovno proveravati.
Izmenjeno je vreme trajanja zabrane kretanja
građana za dane vikenda. Oni će subotom i nedeljom morati da ostanu u svojim
domovima od 15 časova do 5 časova ujutru.
Građani koji nisu stariji od 65 godina, mogu
napuštati svoje domove radnim danima i dalje od 5 časova ujutru do 17 časova.
Najstariji sugrađani mogu napuštati svoje domove jedino nedeljom između 3 i 8
časova ujutru, u cilju kupovine namirnica.
Vodeći se mišljenjem struke, Vlada Republike
Srbije odlučila je da povuče odluku o dozvoljenoj šetnji kućnih ljubimaca u
trajanju od 20 minuta između 20 i 21 čas.
Kako se Srbija nalazi u jeku borbe sa zaraznom
bolešću izazvanom virusom COVID-19, preporučeno je da se sve pijace, na
otvorenom i zatvorenom prostoru, zatvore do daljeg.
Vlada Republike Srbije nastaviće da sa najvećom
pažnjom prati razvoj situacije u vezi sa virusom COVID-19 i prilagođava sve
mere, oslanjajući se isključivo na savete stručnjaka.
Još jednom apelujemo na sve građane da se
pridržavaju svih mera bez izuzetka, kako bismo svi zajedno, što pre iz ove
bitke izašli kao pobednici.
Samo
nekoliko minuta po završetku zabrane kretanja, tačnije u 05,10h, krenula je akcija
dezinfekcije javnih površina na teritoriji Opštine Opovo. Sam početak akcije
ispratio je komandant kriznog štaba naše opštine dr Zoran Tasić, zajedno sa
članovima kriznog štaba Aleksandrom Spasojevićem i Draganom Živkovićem.
Dezinfekcija
koja je u utorak odložena zbog padavina, sprovedena je u svim mestima naše
opštine. Ekipe Javnog preduzeća „Mladost“ prskali su centralne zone naselja,
površine ispred javnih ustanova, preduzeća i marketa, odnosno sva ona mesta gde
je velika frekvencija ljudi u toku dana.
Predsednik
opštine dr Zoran Tasić je već za nekoliko dana najavio ponavljanje ove akcije,
a u zavisnosti od epidemiloške situacije i kapaciteta komunalnog preduzeća, i proširivanje
dezinfekcije na sve ulice, kao i na stambene zgrade.
„Kao što smo najavili prethodnih dana, a što nam vremenski uslovi nisu dozvolili, krenuli smo sa kompletnom dezinfekcijom u sva četiri naseljena mesta, konkretno govorim o centralnim zonama i objektima gde se okuplja najveći broj ljudi, prvenstveno mislim na objekte Maksija, Gomeksa, apoteka, doma zdravlja, policijske stanice, opštine i svih drugih javnih institucija gde se okuplja veliki broj građana. Jedna ekipa radi u Barandi i Sakulama dok je druga zadužena za Opovo i Sefkerin. Ovakvu akciju nastavićemo da radimo i u narednom periodu, za nekoliko dana će se ponoviti, i očekujem da se u nekom narednom periodu, u zavisnosti od epidemiološke situacije i kapaciteta našeg komunalnog preduzeća proširiti i na sve ulice u naseljenim mestima“, izjavio je Tasić.
Dezinfekcija
je izvršena sa šest automatizovanih rasprskivača i jednom prskalicom na
traktoru, a kao hemijsko sredstvo korišćen je natrijum hipohlorit, koji je
jedno od najefikasnijih dezinfekcionih sredstava. U roku od dva minuta
ispoljava mikrobicidno dejstvo.
Vlasnici
automobila kojima ističe registracija, produženja mogu da obave isključivo u
ovlašćenim servisima u kojima se obavljaju tehnički pregledi. Ukoliko građani
moraju da izvade i nova dokumenta, potrebno je da se obrate MUP-u elektronskim
putem i to Upravi za upravne poslove na adresu: upravazaupravneposlove@mup.gov.rs
od koje će da dobiju dalje instrukcije kako da dođu do potrebnih dokumenata.
PRIJAVLJIVANJE NEZAKONITOSTI U VREME PANDEMIJE KORONA VIRUSA
Beograd, 28. mart 2020;
Kako bi se sprečile neregularnosti na tržištu u
vreme pandemije COVID-19 građani i privreda od danas mogu da prijave nezakonito
podizanje cena životnih namirnica, lekova, medicinskih sredstava i zaštitne
opreme jedinstvenom Kontakt centru za republičke inspekcije. Zaposleni u
Kontakt centru će prijavu primiti na broj 011/6350-322 ili putem sajta www.inspektor.gov.rs i, uz ocenu, proslediti nadležnoj republičkoj
inspekciji.
Kontakt centar pokrenula je Vlada Republike Srbije,
u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za
podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Kancelarijom za IT i
eUpravu i NALED-om i, a uz podršku
Evropske banke za obnovu i razvoj, koja u okviru dvogodišnjeg projekta
podržava reformu inspekcija u Srbiji. EBRD je u želji da pomogne ublažavanju
negativnih posledica pandemije na rast sive ekonomije omogućila da Kontakt
centar bude uspostavljen za samo pet dana.
„Vanredno stanje prouzrokovano pandemijom virusa
COVID 19 ubrzalo je početak rada Kontakt centra, jer i u ovoj situaciji mogu se
naći pojedinci koji žele da se okoriste od situacije. Naša je namera da kroz
rad Kontakt centra zaštitimo građane i privrednike od nesavesnog ponašanja.
Zahvaljujem partnerima iz EBRD, Kancelarije za IT i NALED-u na spremnosti da
preusmere deo aktivnosti na rešavanje zdravstvenih i ekonomskih posledica širenja
virusa. Po okončanju pandemije, Kontakt centar zajedno sa eInspektorom biće
centralna tačka modernizovanog sistema inspekcijskog nadzora, omogućiće veću
efikasnost inspekcija i ojačati poverenje u inspekcijski sistem, javnu upravu i
vladavinu prava”, izjavio je ministar državne uprave i lokalne samouprave
Branko Ružić.
„Evropska banka za obnovu i razvoj godinama unazad
pomaže unapređenju rada inspekcija i danas one rade daleko bolje i modernije
nego što je to ranije bilo kada su bili percepirani kao opterećenje privrednom
razvoju, a ne podrška. Ponosni smo što Srbiji i u vanrednom stanju možemo da
pomognemo na ovaj način – i da smo ranije nego što je planirano uspeli da
pokrenemo Kontakt centar na koji će
građani moći da prijave neke nepravilnosti“, izjavila je direktorka Evropske
banke za obnovu i razvoj za Zapadni Balkan Žužana Hargitai.
„Novi Kontakt centar obezbediće uštede u vremenu
koje će biti viljive odmah. Svaka prijava biće evidentirana u CRM sistemu, nakon čega se elektronski, sa
stepenom hitnosti, šalje nadležnoj inspekcijskoj službi i evidentira u
informacionom sistemu eInspektor. Ranije su se predstavke slale poštom, što je
zahtevalo dosta vremena dok ne dođu do odgovarajuće inspekcije. Cilj je da se
uspostave rokovi i norme te da se pravovremenim i odgovornim postupanjem
inspekcija podigne efikasnost i transparentnost inspekcijskih službi“, istakao
je doc. dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.
Zbog zabrane kretanja, operateri će na raspolaganju
biti od 9 do 16 časova, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao
govornu poruku. Tokom celog dana, moguće je podnositi prijave i online, preko
jednostavne kontakt forme na sajtu www.inspektor.gov.rs
, što je ujedno najefikasniji način da se što pre dobije odgovor. Prijave mogu da se podnesu i anonimno, a oni
koji ostave kontakt podatke dobiće u roku od 72 sata povratnu informaciju kojoj
republičkoj inspekciji je prosleđena. Republičke inspekcije imaju zakonski rok
da obaveste podnosioca o toku postupka.
“Građani svake nedelje upute oko 1.600 prijava inspekcijama i sada im je prijavljivanje olakšano, jer ne moraju da znaju u čijoj nadležnosti je problem koji imaju. Uspostavljanje Kontakt centra jedna je od ključnih mera Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije. Svako ko uoči poslovanje u sivoj zoni, narušavanje prava potrošača ili radnika ili sumnja u bezbednost proizvoda ili usluga, na jednom mestu može da podnese prijavu bilo kojoj od 44 republičke inspekcije“, kaže Jelena Bojović, direktorka za regulatornu reformu u NALED-u.
Putem Kontakt centra moguće je podneti i pritužbu na
postupanje službenih lica republičkih inspekcija. Ono što građani i privreda
neće moći da prijavljuju su problemi iz nadležnosti pokrajinskih i lokalnih
inspekcija (kao što su: komunalni poslovi, komunalni red, saobraćaj, buka,
vanpijačna prodaja, izgradnja objekata u nadležnosti opštine/grada i dr.). U
tim situacijama operateri će ih uputiti na nadležnu pokrajinsku ili lokalnu
inspekciju.