Na
teritoriji Južnobanatskog upravnog okruga do sada je registrovano šest
potvrđenih slučaja Covid-19. Pored dva u Pančevu i tri u Alibunaru, novi
pacijent zaražen koronavirusom je u Vršcu.
ZA PENZIONERE JEDNOKRATNA NOVČANA POMOĆ OD 4.000 DINARA
Beograd,
26. mart 2020;
Na današnjoj sednici Vlade Republike Srbije donete su najnovije
odluke u vezi sa sprečavanjem širenja virusa COVID-19, među kojima je i odluka
da su isporuke zaštitnih maski, koje Republički fond za zdravstveno osiguranje
isporučuje veletrgovcima, oslobođene PDV-a.
Ranije izdate radne dozvole stranim državljanima, čiji je rok
istekao, smatraće se važećim sve vreme trajanja vanrednog stanja.
Vlada je uputila preporuku crkvama i verskim zajednicama da se
verski obredi obavljaju na bezbedan način i bez prisustva vernika, uz
poštovanje svih prethodno donetih mera Vlade Republike Srbije.
U cilju smanjenja rizika od zaraze izazvene virusom COVID-19,
Republičkom fondu za penzijsko i invalidsko osiguranje preporučeno je da se
isplata penzija i drugih prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja vrši
odjednom, u celokupnom mesečnom iznosu.
Svim penzionerima i korisnicima privremene naknade koji su
ostvarili svoja prava, zaključno sa 25. martom ove godine, biće isplaćena
jednokratna novčana pomoć u iznosu od četiri hiljade dinara. Isplata će se
vršiti u skladu sa dinamikom isplate penzija za mart.
Vlada Republike Srbije nastavlja da prati situaciju u vezi sa
virusom COVID-19 i redovno će obaveštavati građane o razvoju situacije. Još
jednom apelujemo na sve građane da se pridržavaju svih mera bez izuzetka, jer
je to jedini način da svi zajedno pobedimo ovu zaraznu bolest.
PRIORITET ZDRAVSTVENI RADNICI KOJI RADE U BEOGRADU
Opovo,
26. mart 2020;
Na
osnovu uputstva Vlade Republike Srbije koje se odnosi na linijski koridorski
prevoz, koji su lokalne samouprave u obavezi da obezbede u toku vanrednog
stanja, Opština Opovo ima obavezu da za zdravstvene radnike koji rade na
teritoriji naše opštine obezbedi prevoz do Doma zdravlja Opovo i zdrvstvenih
ambulanti u Sakulama, Barandi i Sefkerinu. Lokalna samouprava je Domu zdravlja
već ustupila službena vozila Opštinske uprave na raspolaganje, tao da vozači
zdravstvene ustanove vrše prevoz medicinskog osoblja i radnika Doma zdravlja
Opovo do Beograda i Pančeva.
„
S obzirom da nije baš jasno definisano koja je naša obaveza kada govorimo o
zdravstvenim radnicima koji rade na teritoriji drugih gradova a žive na teritoriji
naše opštine, mi smo i pored toga uspostavili linijski koridorski prevoz za
zdravstvene radnike koji rade u Beogradu. Kako smo dobili više zahteva iz
beogradskih zdravstvenih centara, konkretno bolnice Laza Lazarević, Gradske
bolnice Beograd i Kliničkog centra Srbije, gde rade građani iz naše opštine,
obezbedili smo linijski koridorski prevoz na relaciji Sakule – Baranda – Opovo
– Sefkerin – Padinska Skela, odakle će, takođe koridorskom linijom L26 moći da
se prevezu do Beograda, konkretno Omladinskog stadiona“, izjavio je za Glas
Opova predsednik opštine dr Zoran Tasić.
POLAZAK
IZ OPŠTINE OPOVO: Sakule centar 4:45; Baranda centar 5:00; Opovo autobuska
stanica 5:15; Sefkerin centar 5:30; Padinska Skela 5:55.
POLAZAK
IZ PADINSKE SKELE (JUTARNJI): Padinska Skela 7:00; Sefkerin centar 7:25; Opovo
autobuska stanica 7:40; Baranda centar 7:55; Sakule centar 8:10.
POLAZAK
IZ PADINSKE SKELE (VEČERNJI): Padinska Skela 19:50; Sefkerin centar 20:15;
Opovo autobuska stanica 20:30; Baranda centar 20:45; Sakule centar 21:00.
Tasić
je rekao da je ovakav red vožnje pravljen isključivo na osnovu zahteva
poslodavaca, odnosno zdravstvenih centara koji su se Opštini Opovo javili i
uputili poziv.
„Ovom prilikom apelujem na sve naše sugrađane, a prioritet su zdravstveni radnici, kao i privredne subjekte gde rade naši sugrađani, da se jave na telefon 682-141 ili da se njihovi poslodavci jave na e-mail adresu prevoz@opovo.org.rs , jer to je najbolji način da uredimo prevoz do zdravstvenih centara i preduzeća u kojima rade. Takođe, ako postoji potreba za neke druge gradove, posebno milsim na Opštu bolnicu Pančevo, molimo vas da obavstite vaše poslodavce i mendžment da se obrate Opštini Opovo na ovaj telefon ili mail adresu, pošalju svoje zahteve i režime rada kako bi na osnovu toga lokalna samouprava mogla da organizuje prevoz i ka tim gradovima“, poručio je Tasić.
Takođe,
apeluje se na poslodavce i privredne subjekte sa teritorije Grada Beograda i
drugih gradova, da radno vreme za radnike sa teritorije naše opštine kreiraju u
skladu sa ovim redom vožnje koji je Opština Opovo definisala.
NAPOMINJEMO
DA SPISAK PUTNIKA DOSTAVLJA POSLODAVAC NA PREDMETNU E-MAIL ADRESU GORE IZ
TEKSTA!
Vanredne koridorske linije za grad Beograd mozete videti na OVOM LINKU
Poštovani
građani, obaveštavamo Vas da ćemo i tokom vanrednog stanja redovno raditi i
sakupljati komunalni otpad i na taj način, održavanjem čistoće, bar malo dati svoj
doprinos u suzbijanju Corona virusa.
Nastavljanjem redovnih poslova imaćemo dodatnih troškova u cilju zaštite zaposlenih i svih drugih, te Vas molimo da, iako je vanredno stanje i policijski čas odlukom Vlade Republike Srbije, ukoliko ste u mogućnosti samostalno ili uz pomoć rodbine, prijatelja ili volontera izmirite svoje obaveze prema nama. Bili bi smo Vam veoma zahvalni jer bi nam to puno značilo da zadržimo dosadašnji kvalitet usluga.
SAT ZA NAŠU PLANETU 2020 – OKRENIMO SE PRIRODI” (EARTH HOUR)
I ove godine opština Opovo se pridružuje globalnoj akciji „Sat za našu planetu 2020 – Okrenimo se prirodi” (Earth
Hour) koju organizuje
Svetska organizacija
za prirodu (WWF)uz podršku Vlade Švedske kroz projekat „Da nam klima štima“.
Shodno novonastaloj situaciji u vezi sa koronavirusom
COVID-19, WWF „Sat za našu planetu“ obeležava digitalnom kampanjom koju
sprobodi putem sajta i društvenih mreža. U vanrednim okolnostima,
kao što je ova, značaj zdrave životne sredine i očuvanih ekosistema postaje mnogo
jasniji celokupnom stanovništvu.
Klimatske promene i njihov uticaj na život svih nas, ali i sveta
oko nas, iz dana u dan postaju sve važnija tema u svakodnevnom životu. Zbog toga
je važno da se što više ljudi uključi u akciju.
Kroz planirane aktivnosti, učesnici će imati priliku da nauče
šta su to klimatske promene, kako one nastaju, i što je najvažnije, šta mogu da
urade kako bi ih ublažili ili im se prilagodili.
Pružamo podršku ovoj akciji na sledeće načine:
– isključivanjem kompletnog
dekorativnog osvetljenja i svetla u zgradama 28. marta 2020. u trajanju od 1 (jednog)
sata, od 20:30 do 21:30 časova (ukoliko to ne podrazumeva
angažovanje ljudi -daljinsko gašenje svetala);
– postavljanjem obaveštenja
i banera na internet stranicu institucije do datuma akcije
– glasanjem za našu
planetu elektronskim putem (link za kampanju
https://www.wwfadria.org/sr/ukljuci_se/sat_za_nasu_planetu/glas_za_planetu/);
– pozivanjem partnera
i šire zajednice da se iz svojih domova priključe virtuelnom događaju putem WWF
Srbija Facebook stranice
– sve ostale informacije
možete naći na www.wwf.rs