Vlada Republike Srbije: PRODUŽENA SAMOIZOLACIJA I ZABRANA KRETANJA VIKENDOM

Vlada Republike Srbije: PRODUŽENA SAMOIZOLACIJA I ZABRANA KRETANJA VIKENDOM

PRODUŽENA SAMOIZOLACIJA I ZABRANA KRETANJA VIKENDOM

Beograd, 28. mart 2020.

Vlada Republike Srbije donela je na današnjoj sednici najnovije mere za sprečavanje širenja virusa COVID-19, među kojima je i odluka da se sve mere samoizolacije produže sa 14 na 28 dana, a da se vikendom zabrana kretanja uvede od 15 časova.

Svim građanima Republike Srbije, kao i strancima sa boravišnom dozvolom, koji su u zemlju ušli 14. marta i kasnije, produžava se obavezna mera kućne samoizolacije sa 14 na 28 dana.

Ovo praktično znači da svima koji su pri ulasku u zemlju dobili usmeno ili pismeno rešenje o kućnoj samoizolaciji u trajanju od dve nedelje, izolacija automatski nastavlja da teče još dve nedelje.

Svi građani i stranci sa boravišnom dozvolom, bez izuzetka, u obavezi su da poštuju produženi rok kućne samoizolacije, što će nadležni organi u narednom periodu redovno proveravati.

Izmenjeno je vreme trajanja zabrane kretanja građana za dane vikenda. Oni će subotom i nedeljom morati da ostanu u svojim domovima od 15 časova do 5 časova ujutru.

Građani koji nisu stariji od 65 godina, mogu napuštati svoje domove radnim danima i dalje od 5 časova ujutru do 17 časova. Najstariji sugrađani mogu napuštati svoje domove jedino nedeljom između 3 i 8 časova ujutru, u cilju kupovine namirnica.

Vodeći se mišljenjem struke, Vlada Republike Srbije odlučila je da povuče odluku o dozvoljenoj šetnji kućnih ljubimaca u trajanju od 20 minuta između 20 i 21 čas.

Kako se Srbija nalazi u jeku borbe sa zaraznom bolešću izazvanom virusom COVID-19, preporučeno je da se sve pijace, na otvorenom i zatvorenom prostoru, zatvore do daljeg.

Vlada Republike Srbije nastaviće da sa najvećom pažnjom prati razvoj situacije u vezi sa virusom COVID-19 i prilagođava sve mere, oslanjajući se isključivo na savete stručnjaka.

Još jednom apelujemo na sve građane da se pridržavaju svih mera bez izuzetka, kako bismo svi zajedno, što pre iz ove bitke izašli kao pobednici.

Dezinfekcija javnih površina: KOMUNALCI DEZINFIKOVALI  CENTRALNE ZONE NASELJA  (VIDEO)

Dezinfekcija javnih površina: KOMUNALCI DEZINFIKOVALI CENTRALNE ZONE NASELJA (VIDEO)

KOMUNALCI DEZINFIKOVALI CENTRALNE ZONE NASELJA

Opovo, 28. mart 2020;

Samo nekoliko minuta po završetku zabrane kretanja, tačnije u 05,10h, krenula je akcija dezinfekcije javnih površina na teritoriji Opštine Opovo. Sam početak akcije ispratio je komandant kriznog štaba naše opštine dr Zoran Tasić, zajedno sa članovima kriznog štaba Aleksandrom Spasojevićem i Draganom Živkovićem.

Dezinfekcija koja je u utorak odložena zbog padavina, sprovedena je u svim mestima naše opštine. Ekipe Javnog preduzeća „Mladost“ prskali su centralne zone naselja, površine ispred javnih ustanova, preduzeća i marketa, odnosno sva ona mesta gde je velika frekvencija ljudi u toku dana.

Predsednik opštine dr Zoran Tasić je već za nekoliko dana najavio ponavljanje ove akcije, a u zavisnosti od epidemiloške situacije i kapaciteta komunalnog preduzeća, i proširivanje dezinfekcije na sve ulice, kao i na stambene zgrade.

„Kao što smo najavili prethodnih dana, a što nam vremenski uslovi nisu dozvolili, krenuli smo sa kompletnom dezinfekcijom u sva četiri naseljena mesta, konkretno govorim o centralnim zonama i objektima gde se okuplja najveći broj ljudi, prvenstveno mislim na objekte Maksija, Gomeksa, apoteka, doma zdravlja, policijske stanice, opštine i svih drugih javnih institucija gde se okuplja veliki broj građana. Jedna ekipa radi u Barandi i Sakulama dok je druga zadužena za Opovo i Sefkerin. Ovakvu akciju nastavićemo da radimo i u narednom periodu, za nekoliko dana će se ponoviti, i očekujem da se u nekom narednom periodu, u zavisnosti od epidemiološke situacije i kapaciteta našeg komunalnog preduzeća proširiti i na sve ulice u naseljenim mestima“, izjavio je Tasić.

Dezinfekcija je izvršena sa šest automatizovanih rasprskivača i jednom prskalicom na traktoru, a kao hemijsko sredstvo korišćen je natrijum hipohlorit, koji je jedno od najefikasnijih dezinfekcionih sredstava. U roku od dva minuta ispoljava mikrobicidno dejstvo.

U nedelju od 4 do 7h: DEŽURNE PRODAVNICE ZA STARIJE OD 65 GODINA

U nedelju od 4 do 7h: DEŽURNE PRODAVNICE ZA STARIJE OD 65 GODINA

DEŽURNE PRODAVNICE ZA STARIJE OD 65 GODINA

Opovo, 28. mart 2020;

/Glas Opova/
Spisak trgovinskih objekata koji rade u nedelju od 04.00-07.00 časova sa licima starijim od 65 godina na teritoriji Opštine Opovo.

OPOVO

TR „Opavački dućan“ Opovo, Stanka Tomića

STR „Maksa“ Opovo, Ive Lole Ribara

DOO „Memfis“ Opovo, Bratstva Jedinstva

DOO „Podunavlje“ Opovo, Bratstva Jedinstva

Gomex, Borisa Kidriča

BARANDA

TR „LOLA 2013“ Baranda, Žarka Zrenjanina

Gomex Baranda, Proleterska

AD „Podunavlje“ Baranda, Trg Maršala Tita

SAKULE

STR „Daša i Nena“ Sakule, Partizanska

STR „Voinović“  Sakule, Borisa Kidriča

Gomex Sakule, Partizanska

STR „Daša i Nena“, Partizanska

SEFKERIN

Gomex, Žarka Zrenjanina

STR „MAKI“ Sefkerin, Žarka Zrenjanina

/Glas Opova/

Za vlasnike automobile: KAKO U VANREDNOM STANJU DO POTREBNIH DOKUMENATA

Za vlasnike automobile: KAKO U VANREDNOM STANJU DO POTREBNIH DOKUMENATA

KAKO U VANREDNOM STANJU DO POTREBNIH DOKUMENATA

Opovo, 28. mart 2020;

Vlasnici automobila kojima ističe registracija, produženja mogu da obave isključivo u ovlašćenim servisima u kojima se obavljaju tehnički pregledi. Ukoliko građani moraju da izvade i nova dokumenta, potrebno je da se obrate MUP-u elektronskim putem i to Upravi za upravne poslove na adresu: upravazaupravneposlove@mup.gov.rs od koje će da dobiju dalje instrukcije kako da dođu do potrebnih dokumenata.

Jedinstveni kontakt centar:  PRIJAVLJIVANJE NEZAKONITOSTI U VREME PANDEMIJE KORONA VIRUSA

Jedinstveni kontakt centar: PRIJAVLJIVANJE NEZAKONITOSTI U VREME PANDEMIJE KORONA VIRUSA

PRIJAVLJIVANJE NEZAKONITOSTI U VREME PANDEMIJE KORONA VIRUSA

Beograd, 28. mart 2020;

Kako bi se sprečile neregularnosti na tržištu u vreme pandemije COVID-19 građani i privreda od danas mogu da prijave nezakonito podizanje cena životnih namirnica, lekova, medicinskih sredstava i zaštitne opreme jedinstvenom Kontakt centru za republičke inspekcije. Zaposleni u Kontakt centru će prijavu primiti na broj 011/6350-322 ili putem sajta www.inspektor.gov.rs  i, uz ocenu, proslediti nadležnoj republičkoj inspekciji.

Kontakt centar pokrenula je Vlada Republike Srbije, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Kancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om i, a uz podršku  Evropske banke za obnovu i razvoj, koja u okviru dvogodišnjeg projekta podržava reformu inspekcija u Srbiji. EBRD je u želji da pomogne ublažavanju negativnih posledica pandemije na rast sive ekonomije omogućila da Kontakt centar bude uspostavljen za samo pet dana. 

„Vanredno stanje prouzrokovano pandemijom virusa COVID 19 ubrzalo je početak rada Kontakt centra, jer i u ovoj situaciji mogu se naći pojedinci koji žele da se okoriste od situacije. Naša je namera da kroz rad Kontakt centra zaštitimo građane i privrednike od nesavesnog ponašanja. Zahvaljujem partnerima iz EBRD, Kancelarije za IT i NALED-u na spremnosti da preusmere deo aktivnosti na rešavanje zdravstvenih i ekonomskih posledica širenja virusa. Po okončanju pandemije, Kontakt centar zajedno sa eInspektorom biće centralna tačka modernizovanog sistema inspekcijskog nadzora, omogućiće veću efikasnost inspekcija i ojačati poverenje u inspekcijski sistem, javnu upravu i vladavinu prava”, izjavio je ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić.

„Evropska banka za obnovu i razvoj godinama unazad pomaže unapređenju rada inspekcija i danas one rade daleko bolje i modernije nego što je to ranije bilo kada su bili percepirani kao opterećenje privrednom razvoju, a ne podrška. Ponosni smo što Srbiji i u vanrednom stanju možemo da pomognemo na ovaj način – i da smo ranije nego što je planirano uspeli da pokrenemo Kontakt centar  na koji će građani moći da prijave neke nepravilnosti“, izjavila je direktorka Evropske banke za obnovu i razvoj za Zapadni Balkan Žužana Hargitai.

„Novi Kontakt centar obezbediće uštede u vremenu koje će biti viljive odmah. Svaka prijava biće evidentirana u  CRM sistemu, nakon čega se elektronski, sa stepenom hitnosti, šalje nadležnoj inspekcijskoj službi i evidentira u informacionom sistemu eInspektor. Ranije su se predstavke slale poštom, što je zahtevalo dosta vremena dok ne dođu do odgovarajuće inspekcije. Cilj je da se uspostave rokovi i norme te da se pravovremenim i odgovornim postupanjem inspekcija podigne efikasnost i transparentnost inspekcijskih službi“, istakao je doc. dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.

Zbog zabrane kretanja, operateri će na raspolaganju biti od 9 do 16 časova, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao govornu poruku. Tokom celog dana, moguće je podnositi prijave i online, preko jednostavne kontakt forme na sajtu www.inspektor.gov.rs , što je ujedno najefikasniji način da se što pre dobije odgovor.  Prijave mogu da se podnesu i anonimno, a oni koji ostave kontakt podatke dobiće u roku od 72 sata povratnu informaciju kojoj republičkoj inspekciji je prosleđena. Republičke inspekcije imaju zakonski rok da obaveste podnosioca o toku postupka.

“Građani svake nedelje upute oko 1.600 prijava inspekcijama i sada im je prijavljivanje olakšano, jer ne moraju da znaju u čijoj nadležnosti je problem koji imaju. Uspostavljanje Kontakt centra jedna je od ključnih mera Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije. Svako ko uoči poslovanje u sivoj zoni, narušavanje prava potrošača ili radnika ili sumnja u bezbednost proizvoda ili usluga, na jednom mestu može da podnese prijavu bilo kojoj od 44 republičke inspekcije“, kaže Jelena Bojović, direktorka za regulatornu reformu u NALED-u.

Glas Opova

Putem Kontakt centra moguće je podneti i pritužbu na postupanje službenih lica republičkih inspekcija. Ono što građani i privreda neće moći da prijavljuju su problemi iz nadležnosti pokrajinskih i lokalnih inspekcija (kao što su: komunalni poslovi, komunalni red, saobraćaj, buka, vanpijačna prodaja, izgradnja objekata u nadležnosti opštine/grada i dr.). U tim situacijama operateri će ih uputiti na nadležnu pokrajinsku ili lokalnu inspekciju.

Za dodatne informacije na press.mduls@mduls.gov.rs.