Uprava za agrarna plaćanja: Raspisan IPARD javni poziv za nabavku novog traktora

Uprava za agrarna plaćanja: Raspisan IPARD javni poziv za nabavku novog traktora

Raspisan IPARD javni poziv za nabavku novog traktora

OPOVO, 17. februar 2022 – Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za agrarna plaćanja raspisuje Sedmi javni poziv za podnošenje zahteva za odobravanje projekta za IPARD podsticaje za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednih gazdinstava u nabavku novog traktora. Rok za podnošenje zahteva je od 17. februara do 22. aprila 2022. godine.

Obuhvaćeni su sektori mleka, mesa, voća i povrća, ostalih useva (određene vrste žitarica i industrijskog bilja), grožđa i jaja.

Predmet Javnog poziva su investicije u fizičku imovinu i prihvatljivi troškovi u nabavku novog traktora, sa standardnim delovima, uređajima i opremom za izvođenje poljoprivrednih radova, uključujući pripadajuću traktorsku kabinu.

Snaga traktora čija se nabavka subvencioniše iz IPARD sredstava zavisi od sektora ulaganja i obima proizvodnje. Na primer, ako se neko bavi voćarstvom i ima od 2 do 10 hektara prijavljenih površina pod zasadom, moći će da nabavi traktor snage do 60 kW. Jači traktor, do 80 kW, moći će da nabavi ako ima veće površine, između 10 i 50 ha.

Traktor može biti vrste T1 do T5 ili S1 do S5 u smislu posebnog propisa koji uređuje podelu motornih i priključnih vozila i tehničke uslove za vozila u saobraćaju na putevima i treba da ispunjava uslove u oblasti zaštite životne sredine uređene propisima Evropske unije u ovoj oblasti, a sa kojima su usklađeni propisi Republike Srbije.

Ovim pozivom obezbeđena su sredstva u visini od 1,35 milijardi dinara, u skladu sa Pravilnikom i posebnim propisom koji uređuje raspodelu podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Detaljan tekst Javnog poziva možete preuzeti na internet stranici Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede http://www.minpolj.gov.rs , kao i internet stranici Uprave za agrarna plaćanja http://uap.gov.rs/javni-pozivi-ipard/ Informacije u vezi raspisanog Javnog poziva dostupne su na telefon Info-centra Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede: 011/260-79-60 ili 011/260-79-61, kao i kontakt centra Uprave za agrarna plaćanja: 011/30-20-100 ili 011/30-20-101, svakog radnog dana od 7:30 do 15:30 časova

Mesna zajednica Baranda: Postavlja se novi ulični i parkovski mobilijar (video)

Postavlja se novi ulični i parkovski mobilijar

BARANDA, 17. februar 2022 – Uz podršku lokalne samouprave Mesna zajednica Baranda sprovela je nabavku i montiranje uličnog i parkovskog mobilijara u centralnoj zoni mesta.

Mesnu zajednicu Baranda je posetio pomoćnik predsednika opštine Nebojša Kovačević , koji je razgovarao sa predstavnicima Saveta mesne zajednice Baranda, Momčilom Vujčinom i Cvetom Veljinim u vezi realizacije narednih projekata.

„U okviru uređenja parka smatramo da je potrebno više kanti za smeće nego što smo imali do sada. Pored toga, nabavili smo osam klupa i jedan sto koje ćemo postaviti na mestima gde nedostaju, posebno ispred zdravstvene ambulante, škole i mesne zajednice, takođe obezbedili smo pet kanti za smeće za školu, dok ćemo dve postaviti ispred kapele na groblju“, izjavio je predsednik Saveta mesne zajednice Baranda Momčilo Vujčin.

Nabavljeni mobilijar čine 15 livenih kanti i osam parkovskih klupa.

ED Pančevo: Najava radova i isključenja struje u Čenti i Glogonju

ED Pančevo: Najava radova i isključenja struje u Čenti i Glogonju

Najava radova i isključenja struje u Čenti i Glogonju

OPOVO, 17. februar 2022 –U petak, 18. februara, Elektrodistribucija Pančevo sprovodi planirane radove na VN mreži zbog čega će u vremenskom intervalu od 13:00 do 14:00 časova bez struje biti Ulica Zmaj Jovina (od S.Markovića do Čarnojevićeve) i škola u Čenti. 

Istog dana radovi se sprovode i u Glogonju gde će u vremenskom intervalu od 9:30 do 11:30 časova bez struje biti Boravak za decu i Ulica Oslobođenja (od JNA do Beogradske).

Društvene mreže: Facebook poruka koja može skupo da vas košta: “Mislim da se ti pojavljuješ u ovom videu, jesi li to ti”

Društvene mreže: Facebook poruka koja može skupo da vas košta: “Mislim da se ti pojavljuješ u ovom videu, jesi li to ti”

Izvor: RTS

Velikom broju građana je preko aplikacije Facebook Messenger stigla poruka sa linkom i tekstom: “Mislim da se ti pojavljuješ u ovom videu. Jesi li to ti.”

U MUP-u su za RTS rekli da je u pitanju maliciozan link i da ga građani ne otvaraju, već da tu poruku obavezno obrišu sa svog telefona, ali da je pre toga “skrinšotuju” i pošalju Tužilaštvu ili odeljenju MUP-a za visokotehnološki kriminal.

Branko Stamenković, posebni tužilac za visokotehnološki kriminal, kaže da je važno da građani budu oprezni kada je reč o takvoj vrsti poruka.

Najverovatnije se radi o tzv. ‘fišing’ kampanji gde kriminalci pokušavaju da dođu u posed informacija o korisničkom nalogu određene osobe da bi taj nalog posle zloupotrebili”, upozorava Stamenković.

Sajber kriminalci mogu iskoristiti vaše podatke za otvaranje naloga na kockarskim sajtovima, a mogu preuzeti i kontrolu nad vašim računom u banci.

Stručnjak za sajber bezbednost Luka Milinković kaže da je njihova prva korist preuzimanje ličnih podataka.

Piše na primer: unesite vaše podatke da biste videli ovaj sadržaj; ulogujte se ponovo na Facebook radi bezbednosne kontrole, a sajt je lažan. Kada unesete svoje podatke, zapravo se ne ulogujete, nego njima ostavljate te podatke“, objašnjava Milinković.

Glavni cilj hakera je profit. Kada vam stigne poruka za koju procenite da je sumnjiva, nikada je nemojte otvarati. Prvo proverite telefonom da li vam je nju zaista poslala banka, kompanija ili prijatelj, upozoravaju stručnjaci.

Koje vrste usluga eUprave građani najviše koriste?

Koje vrste usluga eUprave građani najviše koriste?

Izvor: Biznis.rs
Od početka digitalizacije svedočili smo mnogim promenama u administraciji zbog kojih su se nekima od nas, u početku barem, nove procedure činile komplikovanim. Ipak, portali kao što je eUprava postali su deo svakodnevnice čak i onima koji nisu vični tehnologiji, pa broj zahteva za različite vrste digitalnih sertifikata i dokumenata neprestano raste.

Imajući to u vidu, Biznis.rs je zanimalo koje vrste usluga eUprave naši sugrađani najviše koriste i šta to dalje implicira. Odgovore na ova pitanja dala nam je projektna menadžerka u Institutu za razvoj i inovacije Nevena Nikolić.

Kako Nikolić navodi, posmatrajući podatke o dosadašnjim korisnicima, najpopularnije usluge su podnošenje zahteva za izdavanje parking karte ili mesta za osobe sa invaliditetom, kao i one direktno ili indirektno vezane za uslove koje je stvorila pandemija virusa Covid-19.

“Popularne Covid-19 usluge su izdavanje EU digitalnog zelenog sertifikata, iskazivanje interesovanja za vakcinaciju i eZakazivanje za PCR testiranja. Pored toga, ljudi u Srbiji koriste i usluge za plaćanje nadoknada i taksi putem eUprave, izdavanje uverenja za vođenje krivičnog postupka, izdavanje uverenja iz kaznene evidencije pravnih lica, zahtev za izdavanje vozačke dozvole”, kaže Nikolić, dodajući da jedna od usluga koja nije na ovom spisku, a koja je pre početka panedemije bila veoma popularna, jeste zahtev za izdavanje nove zdravstvene knjižice.

Prema njenim rečima, usluge eUprave vezane za pandemiju su jasne, a razlog velike popularnosti ostalih e-usluga vezan je za njihovu neophodnost. 

“Kada nešto podrazumeva dugo čekanje u redu, nekoliko odlazaka na šalter, ili kada građani nisu sasvim sigurni koju dokumentaciju treba da prilože i gde tačno mogu podneti zahteve, eUprava predstavlja efikasno rešenje. Na ovom portalu su usluge koje su dostupne na nacionalnom nivou prilično jednostavne za korišćenje i predstavljaju svojevrsnu uštedu vremena, a to privlači građane”, objašnjava Nikolić.

Upitana da li ovakva statistika može usloviti smer digitalizacije i, u slučaju da može, koji bi to smer bio, Nevena Nikolić navodi da će se popularnost usluga menjati, te da će na to uticati različiti faktori. 

U tom pogledu, pretpostavka je da će doći do razvoja novih usluga usled potreba mlađe populacije, navodi projektna menadžerka Instituta za razvoj i inovacije.

“Upravo će takozvana ‘Generacija Z’ uticati na smer digitalizacije. To je generacija koja tek dolazi i kojoj prihvatanje digitalne usluge ne predstavlja teškoću. Štaviše, njeni pripadnici poslove radije obavljaju digitalno, kao što se radije odlučuju za rad od kuće, te se u digitalnom svetu osećaju sigurno”, zaključuje Nikolić.

Posmatrana kroz prizmu digitalizacije usluga, kaže, uloga Instituta za razvoj i inovacije ide u dva pravca – prema građanima i prema lokalnim vlastima. 

“Institut želi da upozna građane sa portalom eUprava kroz jednostavna video-uputstva o korišćenju e-usluga. Takođe, trenutno kreiramo i vodič u kojem će biti opisane sve usluge koje trenutno postoje na portalu i način na koji se mogu koristiti”, navodi ona, dodajući da je uloga IRI da u komunikaciji sa lokalnim vlastima da prenese iskustva rada sa korisnicima platforme i ukaže na važnost uvođenja digitalnih usluga koje se najviše koriste i u manjim opštinama u zemlji. 

“Sve ovo radimo kroz javno zagovaranje, sa ciljem da se kvalitet života u tim sredinama poboljša. Dugoročna ideja Instituta je da doprinese tome da putem digitalnih platformi lokalne vlasti više komuniciraju sa građanima”, kaže Nevena Nikolić, dodajući da se na taj način najbolje mogu prepoznati potrebe građana.