OPOVO, 31. avgust 2023 – Zbog radova na rekonstrukciji vodovodne mreže u naselja Kertiz u Opovu, u petak (1. septembra) u vremenskom intervalu od 9:00 do 15:00 časova bez vode će biti pojedini delovi ulica: Branka Radičevića (od 2. oktobra do Šumske), Prvo novo naselje (cela ulica), Grobljanska (cela ulica) i Slatinska (od Grobljanske do 2. oktobra).
Igor Mirović obišao radove na asfaltiranju ulica u Opovu
OPOVO, 31. avgust 2023 – Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, direktor Uprave za kapitalna ulaganja Miloš Maletić i pokrajinski sekretar za sport i omladinu Dane Basta, posetili su Opovo gde su zajedno sa predsednikom Opštine Opovo Milošem Markovim, pokrajinskim poslanikom Predragom Ginculjem i funkcionerima lokalne samouprave obišli radove na realizaciji projekta asfaltiranja ulica.
U pitanju je projekat „Rekonstrukcije saobraćajnica na teritoriiji Opštine Opovo“, koji obuhvata asfaltiranje i rehabilitacija 14 lokacija u Sefkerinu, Opovu, Barandi i Sakulama, u dužini od 3731 metra.
Predsednik opštine Opovo Miloš Markov je istakao značaj ovog projekta čijom realizacijom će biti pod asfaltom preko 90% uličnih kolovoza u Opštini Opovo.
„Ovde smo zajedno sa Upravom za kapitalna ulaganja kod koje smo aplicirali na projekat i koji nam je odobren za asfaltiranje i rehabilitaciju ulica u naseljenim mestima. Na teritoriji opštine radimo ukupno 14 lokacija, vrednost radova je 56 miliona dinara, od čega 40 miliona finansira Pokrajinska vlada AP Vojvodine preko Uprave za kapitalna ulaganja, dok se ostatak finansira iz budžeta lokalne samouprave. Neke ciljeve koje smo postavili, a to je da naša opština do kraja iduće godine nema neasfaltiranih lokalnih puteva polako uspevamo da realizujemo. Baranda postaje prvo naseljeno mesto na teritoriji naše opštine koja neće biti lokalnih neasfaltiranih saobraćajnica, a intenzivno radimo i na ostalim naseljenim mestima, odnosno, da sve lokalne saobraćajnice budu pokrivene asfaltom“, izjavio je Markov.
Igor Mirović obišao radove na asfaltiranju ulica u Opovu: Foto / Glas Opova
Tokom obilaska gradilišta predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović je razgovarao sa prisutnim građanima, dok je sa predsednikom opštine razgovarao o budućim projektima. Nakon obilaska Opova, Mirović, Maletić i Basta su se uputili u Opštinu Kovačica gde su takođe obišli lokalne projekte u Kovačici i Crepaji.
„Obišao sam radove na rekonstrukciji i rehabilitaciji ulica u Opovu i Kovačici, gde se ukupno rekonstruiše oko sedam kilometara, a izdvojili smo i za Kovačicu i za Opovo negde oko 120 miliona dinara. Ako ste informisani, u čitavoj Vojvodini, u više od 30 gradova i opština traje rekonstrukcija lokalnih saobraćajnica, tako da se taj posao odvija i ovde u opštinama Kovačica i Opovo. Zadovoljan sam što sam na terenu video ljude koji će imati kvalitetniji asfalt do svojih kuća, zadovoljne izvođače koji poštuju ugovor i rokove, a od njih tražimo da poslove izvode po standardu i kvalitetu i istovremeno obezbeđujemo poslove za građevinske firme“, rekao je Mirović nakon obilaska opštine Opovo i Kovačica.
Rok za izvođenje radova na projektu „Rekonstrukcije saobraćajnica na teritoriji Opštine Opovo“ je 120 dana.
OPOVO, 31. avgust 2023 – Autobuska stanica Opovo obaveštava putnike da će se prodaja mesečnih karti (markica) za septembar obavljati u sledećim terminima:
Svi putnici koji koriste Lastine mesečne karte u obavezi su da za mesec oktobar 2023. godine imaju nove legitimacije. Sve dodatne informacije možete dobiti na broj telefona 013 681 318.
Dan Barande: Položeni venci na spomenike palim borcima
BARANDA, 30. avgust 2023 – Povodom praznika Dana Barande, predstavnici Mesne zajednice Baranda i lokalne samouprave odali su poštu i položili vence na spomenike narodnog heroja Olge Petrov i partizana Toše Aćimovića – Mećave.
Tom prilikom, predsednik Saveta mesne zajednice Baranda Momčilo Vujčin je rekao da je 19 rodoljuba iz Barande dalo živote za slobodu tokom Drugog svetskog rata.
Zamenica predsednika opštine Anka Simin Damjanov je podsetila na ovom primeru da je istorija „učiteljica života“ i da nas podseća na žrtvu palih rodoljuba za slobodu naše zemlje. Takođe, Damjanov je Baranđanima čestitala praznik i istakla tri velika projekta koja se ove godine realizuju u Barandi. Renoviranje školske zgrade i fiskulturne sale, asfaltiranje kolovoza, čime će u Barandi sve ulice biti pod asfaltom i renoviranje rukometno – košarkaškog terena
Na srpskim drumovima od 1. septembra važiće nova pravila po kojima bahati i nesavesni vozači mogu ostati bez automobila, policajac može da vas snima, ne treba da se iznenadite ukoliko za volanom kamiona vidite mladog vozača od 18 godina.
Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja donosi i novine koje se tiču električnih trotineta, a određena su i tačna pravila po kojima se oni mogu koristiti.
Novi Zakon o bezbednosi saobraćaja (ZOBS) stupiće na snagu 1. septembra i doneće mnoge izmene na srpskim putevima, gde godišnje pogine oko 600 ljudi i taj broj se već godinama ne smiruje.
Da situacija bude gora, većina stradalih su mladi i radno sposobni ljudi. Takođe, oseća se manjak profesionalnih vozača, jer su mnogi naši posao našli u zemljama Evropske unije i napustili su Srbiju.
Pojavila se i nova vrsta vozila – električni trotineti i bicikli čija vožnja do sada zakonom nije bila regulisana. Sve to je podstaklo zakonodavca da reaguje i prilagodi zakon novim okolnostima.
Oduzimanje automobila
Izmena koja će najviše pogoditi vozače, pogotovo one bahate, sklone prekršajima, jeste mogućnost da policija prvo privremeno, a onda posle pravosnažne presude i trajno, oduzme vozilo. Po mišljenju većine stručnjaka to je dobra mera koja bi trebalo da postigne dobre rezultate i u represiji i u prevenciji, što bi trebalo da bude cilj svakog zakona.
Na drumovima ima i previše siledžija u dobrim automobilima, koje nijedna novčana kazna neće sprečiti da nastave da divljaju. Sada, ukoliko u roku od 2 godine budu uhvaćeni treći put da su počinili neki od 18 „smrtnih grehova vozača„, policija ima pravo da im prvo privremeno oduzme vozilo do pravosnažnosti presude, a ukoliko presuda bude osuđujuća, vozilo ostaje trajno u vlasništvu države.
Reč je o prekršajima kao što su vožnja pod dejstvom alkohola sa više od 1,2 promila, odbijanje alkotestiranja ili drogatestiranja, prekoračenje brzine za više od 80 km/č van naselja, prekoračenje brzine za više od 70 km/č u naselju, prekoračenje brzine za više od 60 km/č u zoni škole ili zoni gde je ograničenje 30 kilometara na sat, prekoračenje brzine za više od 50 km/č u zoni usporenog saobraćaja.
Takođe, među teške prekršaje ubraja se i prevoz deteta mlađeg od 12 godina na mestu koje nije predviđeno za sedenje, prolazak kroz najmanje dva crvena svetla na semaforu u razmaku kraćem od 10 minuta, preticanje kolone vozila preko neisprekidane (pune) linije, vožnja bez položene ijedne vozačke kategorije, vožnja tokom mere zabrane upravljanja vozilom.
Profesionalni vozači
Zbog nedostatka vozača spuštena je starosna granica za dobijanje dozvole za kategorije C i D, odnosno kamione i autobuse. To je iznuđeno odlaskom velikog broja vozača na rad u inostranstvo, ali i usklađivanjem propisa sa većinom zemalja Evropske unije. Novim propisima za volan kamiona može da se sedne sa 18 godina, a za autobus sa 21 godinom. Ono što je ograničavajući faktor jeste visoka cena obuke i polaganja za te kategorije.
Laka električna vozila
Zakon je prvi put prepoznao i ono što mnogi vozači automobila prepoznaju kako veliku napast – laka električna vozila. Novim zakonom ograničena im je brzina, propisana starosna granica za vožnju od 14 godina, a predviđeno je i da vozači imaju zaštitnu opremu. Većina stvari koje važe za bicikliste važiće i za vozače električnih trotineta, pa je tako predviđeno da voze biciklističkim stazama tamo gde ih ima, a kolovozom tamo gde nema biciklističkih staza. Zabanjena je i vožnja više osoba.
Kako se povećava broj električnih trotineta na ulicama, povećava se i broj saobraćajnih nesreća u kojima ima i povređenih i poginulih. Zbog toga je bilo neophodno da se zakonom reguliše vožnja električnih trotineta, ali nije jasno kako će saobraćajna policija zaustavljati, kontrolisati i kažnjavati vozače trotineta. Među propisima koji su sa biciklista preslikani na vozače trotineta je i da ne smeju da voze trotoarom i pešačkim zonama.
Kamere na uniformama
Vozači ne bi trebalo da se iznenade ukoliko im od 1. septembra na ulici priđe saobraćajac sa kamerom. Reč je o uređajima koji će biti pozicionirani na vidnom mestu, na grudima policijskog službenika i to prikačeni magnetom ili zakačeni na džep prepoznatljive plave uniforme. Policijski službenici biće u obavezi da je koriste prilikom obavljanja svojih poslova i premene ovlašćenja.
U policiji navode da je svrha upotrebe ovog sistema dokumentovanje rada policajaca u vezi sa obavljanjem službenih aktivnosti, kontrola rada policajaca i utvrđivanje osnovanosti pritužbi građana, zatim sprečavanje pojave zloupotrebe i korupcije i unapređenje analize i obuka, kao i unapređenje policijskih poslova.
Policajci koji na svojim uniformama budu nosili ove uređaje biće u obavezi da obaveste građanina da se postupanje prema njemu snima audio i vizuelno. Planirano je da kamere budu upaljene sve vreme, a snimanje počinje tek kada policajac ili policajka dva puta kliknu na dugme koje se nalazi u sredini. Nakon toga, počinje čuvanje snimka koji se nadalje beleži, a biće sačuvana i dva minuta pre nego što je došlo do pritiska na dugme. Snimanje će trajati sve dok ga policajac ne prekine.
Iz MUP obaveštavaju i da će vozači od 1. septembra saobraćajce sa ovim uređajima moći da sretnu na deonici auto-puta na teritoriji Beograda, a koristiće ih i takozvani presretači.