BARANDA, 3. maj 2024 – Tradicionalno, Baranđani igraju šore na Veliki petak uoči Uskrsa. Nekada je to bio derbi između dva baranđanska kraja – Kukute i Šenđuraca, a sada je to prijateljska utakmica nasumično podeljenih ekipa. Tako je bilo i ove godine, tradicija je ispoštovana, utakmica odigrana, a nakon toga nastavljeno druženje, kako to već Baranđani znaju.
Gradilište auto-puta Beograd – Zrenjanin otvoreno je u februaru ove godine na lokaciji naselja Jabučki rit, nedaleko od Beograda.
Kako će izgledati trasa budućeg autoputa kroz Banat i Bačku pogledajte u videu (render: Arhitektonsko-građevinski institut):
okom februara započeli su radovi na delu autoputa od Beograda do Zrenjanina.
U toku su pripremni radovi na trasiranju prve deonice buduće saobraćajnice označene u novoj kategorizaciji državnih puteva Srbije kao Autoput A6 (Novi Sad – Zrenjanin – Beograd) i prvog autoputa na teritoriji Banata.
Deonica počinje od severne tangente oko Beograda i vodi ka teritoriji grada Pančeva i opština Opovo i Kovačica. Izvođač radova je kineska kompanija “Šandong Hajspid Grupa”.
ako je istaknuto prilikom otvaranja gradilišta i početka radova, autoput Beograd – Zrenjanin – Novi Sad biće dužine 105,4 kilometara, od čega je deonica Beograd – Zrenjanin dužine 67,7 kilometara i Zrenjanin – Novi Sad 37,7 km.
Na trasi auto-puta planirana je izgradnja četiri velika mosta (dva mosta preko Tamiša, most preko Begeja i most preko Tise) i četiri mosta preko kanala i prolaza za put, kao i preko ukrštanja sa prugom, 20 nadvožnjaka, sedam podvožnjaka i 47 propusta.
Ova saobraćajnica omogućiće da se od Zrenjanina do Beograda bezbedno stiže za pola sata, a od Zrenjanina do Novog Sada za 15-20 minuta, uz projektovanu brzinu od 130 km/čas.
Prednosti buduće saobraćajnice su nesagledivi i donose ovom delu naše zemlje ogromne ekonomske potencijale, a trećina dužine ovog auto-puta, oko 35 kilometara, prolaziće kroz teritoriju Grada Zrenjanina.
Takođe, podsećamo da je tokom februara ove godine održan sastanak gradonačelnika Zrenjanina, Sime Salapure sa predstavnici izvođača radova, koji su tada izrazili želju da gradilište bude otvoreno i u blizini Zrenjanina, odnosno da se radovi istovremeno izvode iz oba pravca – Beograda i Zrenjanina.
Autoputem biće spojeni Beograd, Pančevo, Zrenjanin i Novi Sad, kao i opštine Opovo, Kovačica i Žabalj, a kompletni radovi, po navodima izvođača, na ovoj saobraćajnici biće završeni za pet godin
vojvodinauzivo.rs