RASPISAN JAVNI POZIV ZA NABAVKU MAŠINA I OPREME U BILjNOJ PROIZVODNjI. ROK ZA PODNOŠENjE OD 1. DO 15. JUNA
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Uprava za agrarna plaćanja, raspisalo je Javni poziv za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstava za nabavku novih mašina i opreme za unapređenje primarne proizvodnje biljnih kultura u 2020. godini.
Podsticaji obuhvataju investicije u nabavku novih mašina i opreme za primarnu proizvodnju biljnih kultura u zaštićenom prostoru, primarnu proizvodnju voća i grožđa, proizvodnju povrća, cveća, aromatičnog i lekovitog bilja, ubiranje voća, grožđa, povrća, cveća, aromatičnog i lekovitog bilja, primarnu proizvodnju žitarica, industrijskog i krmnog bilja, obradu zemljišta, zaštitu biljaka od bolesti, korova i štetočina, prihranjivanje/đubrenje, berbu i transport primarnih poljoprivrednih proizvoda i navodnjavanje biljnih kultura.
Pravo na podsticaj ostvaruje podnosilac, koji je između ostalog, u potpunosti realizovalo investicije za koje podnosi zahtev u periodu od 1. januara 2020. godine, a najkasnije do dana podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje.
Postupak za ostvarivanje prava na podsticaje pokreće se podnošenjem Zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstava za nabavku novih mašina i opreme za unapređenje primarne proizvodnje biljnih kultura u 2020. godini u periodu od 1. do 15. juna 2020. godine preko Pisarnice republičkih organa uprave u Beogradu, ulica Nemanjina broj 22-26, Beograd, ili poštom na adresu: Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za agrarna plaćanja, Bulevar kralja Aleksandra br. 84, 11050 Beograd,
Podsticaji se utvrđuju u iznosu od 50 % od vrednosti realizovane prihvatljive investicije umanjene za iznos sredstava na ime poreza na dodatu vrednost, odnosno u iznosu od 65 % od ove vrednosti u području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi,
Za odobravanje prava na podsticaje u skladu sa ovim Javnim pozivom opredeljuju se sredstva u ukupnom iznosu od 700.000.000 dinara.
Najviši ukupni iznos podsticaja koji korisnik podsticaja može da ostvari u skladu sa ovim Javnim pozivom je 1.500.000 dinara.
Uskoro se očekuje i objavljivanje Javnog poziva za ostvarivanje prava na podsticaje za nabavku novih mašina i opreme u stočarskoj proizvodnji.
Informacije u vezi raspisanog Javnog poziva dostupne su na telefone Info-centra Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede: 011/260-79-60 ili 011/260-79-61, kao i Kontakt centra Uprave za agrarna plaćanja 011/30-20-100 ili 011/30-20-101, svakog radnog dana od 7:30 do 15:30 časova.
NASTAVAK IZLAGANJA DELA JEDINSTVENOG BIRAČKOG SPISKA
Opovo, 19. maj 2020;
Na osnovu člana 14. i 15. Zakona o jedinstvenom biračkom spisku („Sl. glasnik RS“, br. 104/2009 i 99/2011), tačke 9. i 10. Uputstva za sprovođenje Zakona o jedinstvenom biračkom spisku („Službeni glasnik RS“, br. 15/2012), Opštinska uprava opštine Opovo daje sledeće obaveštenje:
Obaveštavaju se građani opštine Opovo da je Jedinstveni birački spisak – deo biračkog spiska za područje opštine Opovo, na osnovu koga će se 21.06.2020. godine održati izbori za Narodne poslanike, poslanike u Skupštini AP Vojvodine i odbornike u Skupštini opštine Opovo, izložen na uvid u Opštinskoj upravi opštine Opovo, Opovo, Borisa Kidriča br. 10, u prostorijama matične službe.
Građani mogu izvršiti uvid u birački spisak, svakog radnog dana od 7,30 do 15,30 sati i zahtevati upis, brisanje, izmenu, dopunu ili ispravku biračkog spiska do 05.06.2020. godine u 24 časa, nakon čega se birački spisak zaključuje.
Najkasnije 5 dana pre dana zaključenja biračkog spiska, birač ima pravo da podnese zahtev da se u birački spisak upiše podatak da će na predstojećim izborima glasati prema mestu boravišta u zemlji, odnosno prema mestu boravišta u inostranstvu.
Od proglašenja izborne liste pravo na uvid i na podnošenje zahteva za izmenu biračkog spiska ima i podnosilac izborne liste ili lice koje on ovlasti, po istom postupku po kome to pravo imaju i građani. Uz zahtev se prilažu ovlašćenje i potrebi dokazi.
Posle zaključenja biračkog spiska od 06.06.2020. godine do 17.06.2020. godine u 24 časa (najkasnije 72 sata pre dana određenog za održavanje izbora) građani i podnosilac proglašene izborne liste ili lice koje on ovlasti mogu zahtev za promene u jedinstvenom biračkom spisku podneti Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave neposredno ili preko Opštinske uprave opštine Opovo po mestu prebivališta.
Zahtev za upis, brisanje, izmenu, dopunu ili ispravku biračkog spiska, podnosi se Opštinskoj upravi opštine Opovo pismeno na adresu: Opštinska uprava opštine Opovo, Borisa Kidriča br. 10, Opovo ili neposredno u službenim prostorijama matične službe.
Uvid u jedinstveni birački spisak može se izvršiti i elektronskim putem na zvaničnom sajtu Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave www.mduls.gov.rs/registri/jedinstveni-biracki-spisak unošenjem podataka o jedinstvenom matičnom broju građana.
Poslednjih dana zabeležena je povećana potrošnja vode, zbog čega je u pojedinim mestima, posebno u Sakulama, u večernjim satima izuzetno slab pritisak. Javno preduzeće „Mladost“ Opovo apeluje na građane da racionalno troše vodu, odnosno za poljoprivredu koriste tehničku vodu, jer sistem ne može da podnese trenutnu potrošnju.
Javno preduzeće „Mladost“ Opovo je izdalo saopštenje u kojem preporučuje korisnicima njihovih usluga da zbog mera socijalnog distanciranja od 21. do 31 maja očitaju stanja na svojim vodomerima i dostave ih pozivom na broj telefona 013/681-544 ili pošalju na e-mail adresu jpmladostopovo@mts.rs
DA LI VLASNIK LOKALA MOŽE DA BUDE KAŽNJEN AKO KLIJENT NE NOSI MASKU
Beograd, 19 maj 2020; Izvor RTS Pomoćnik ministra zdravlja iz Sektora za inspekcijski nadzor Goran Stamenković rekao je za RTS da je izvršeno preko 550 nadzora u objektima uslužnih delatnosti, frizerskim i kozmetičkim salonima, teretanama i fitnes klubovima. Današnji podaci pokazuju da imamo novo žarište u Vranju, zbog čega je premijerka Srbije za sutra zakazala sastanak Kriznog štaba. Postavlja se pitanje da li smo prestali da vodimo računa o zaštiti. Gostujući u Beogradskoj hronici RTS-a, doktor Goran Stamenković je rekao da je očigledno da nismo dovoljno dobro shvatili relaksaciju mera.
Smatra da bi stepen odgovornosti trebalo da podognemo na još viši nivo, ne samo kada se radi o pravnim licima koji su pod nadzorom inspekcija.
“Svi napori koji su ulagani u prethodna dva meseca od strane države i Ministarstva zdravlja trebalo je da urode plodom i da to žarište u Srbiji bude anulirano i da ne postoji u mnogim gradovima”, kaže on.
Nadležne inspekcije rada će utvrditi odgovornost nadležnih u fabrici. Sanitarna inspekcija u saradnji sa institutima za javno zdravlje radi na suzbijanju daljeg širenja bolesti koja je bila nepoznanica, podseća Stamenković.
Svi strepimo od toga da se ponovo vrate pooštrene mere. Epidemiolozi kažu to zavisi od broja novozaraženih. Govoreći o tome šta se dešava ako broj zaraženih bude povećan samo u jednom gradu, ukazuje da lokalni krizni štab preduzima mere i angažuje sve inspekcijske službe.
Koliko je otkucano rešenja za izolaciju
“Zavodi za javno zdravlje su prvi na potezu, oni su naši prvi saradnici. Na osnovu njihovih podataka o broju obolelih građana, dobijamo i podatke o onima koji su bili u kontaktu sa zaraženima i na osnovu toga smo u prethodna dva meseca više od 23.000 građana stavili u izolaciju u kućnim uslovima. Toliko je rešenja otkucala nadležna sanitarna inspekcija u saradnji sa zavodima za javno zdravlje”, kaže on.
Ukazao je da je veliki broj sanitarnih inspektora i dalje na graničnim prelazima i veliki broj pokriva 24 sata veliki broj graničnih prelaza i taj broj inspektora je stavio pod nadzor 20.000 putnika i kontrolisao 11.000 aviona. U pitanju je 90 inspektora za celu Srbiju, a 57 je na graničnim prelazima.
Prema njegovim rečima, dvadesetak ljudi radi po okruzima ono što treba da radi i čeka se dalja relaksacija mera na graničnim prelazima.
Ističe da sanitarna inspekcija nije jedina koja treba da kontroliše da li se sprovode preventivne mere, već to treba da rade sve inspekcije ministarstava ili lokalne inspekcije.
Najveći broj nadzora u frizerskim i kozmetičkim salonima
“Do sada je izvršeno više od 550 nadzora u objektima uslužnih delatnosti, frizerskim i kozmetičkim salonima, teretanama i fitnes klubovima. Vršen je i nadzor dela ugostiteljskih objekata, i onih u tržnim centima, radili smo preventivne nadzore početka rada u predškolskim uslovima i u školskim objektima gde postoji produženi boravci”, kaže Stamenković.
Prema njegovim rečima, zajedničke kontrole sa gradskim inspekcijama su urodile plodom, jer je prvi ulazak dece bio propraćen kontrolom.
Ipak, najčešće su kontrolisani frizerski i kozmetički saloni.
“Za sada postoji manji broj nepravilnosti u frizerskim i kozmetičkim salonima – ponekad se ne nose maske, ne koriste se pravilno sredstva za dezinfekciju, nisu nabavljene dovoljne količine”, ukazao je on.
Vlasnik objekta je dužan da upozori klijenta da nosi masku, to stoji u uredbi, kaže Stamenković i dodaje da je “Batut” radio na tim preporukama. Kako kaže, to se zovu pravila ponašanja.
Prema njegovim rečima, određeni objekti nisu istakli pravila ponašanja, ali u odnosu na broj kontrolisanih subjekata, procenat utvrđenih nepravilnosti nije bio toliki da bi se preduzele radikalnije mere.
Kazne u najavi
Govoreći o kažnjavanju, Stamenković kaže da će se sa kaznama početi brzo.
Podseća da su kazne definisane novim izmenama Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti koje su dale ovlašćenja drugim inspekcijama da te kazne izriču. Za fizičko lice se mogu izreći u iznosu od 50.000 do 150.000 dinara, a za pravna lica su od 200.000 do milion i po dinara.
Što se tiče klima-uređaja, Stamenković kaže da se svi drže preporuka.
“Mislim da su svi dovoljno odgovorni da vode računa da klimatizacija bude isključena iz korišćenja zbog širenja vazduhom čestica koje mogu da prenose virus”, ukazao je on.
Stamenković kaže da je za sada u najavi 20.000 dinara kao mandatno kažnjavanje ili preko prekršajnih naloga za nenošenje maski.
“Očekujemo novu uredbu koja će preciznije ovo definisati, uredba od 7. maja je opšta uredba koja daje mogućnost određenim inspekcijskim službama da preduzimaju neke mere”, zaključio je Stamenković.