Kreativni klub ONB Opovo: Linorez i glinamol teme 12. i 13. kreativne radionice

Kreativni klub ONB Opovo: Linorez i glinamol teme 12. i 13. kreativne radionice

Linorez i glinamol teme 12. i 13. kreativne radionice
OPOVO, 4. jun 2022 – Juče i danas održane su dve kreativne radionice u okviru Kreativnog kluba ONB Opovo. Tema radionice održane u petak bio je linorez i bila je namenjena odraslima, a radionicu je vodila Olga Reljić.Današnja radionica je nila namenjena deci na temu keramika / glinamol, a radioničar je bila Jovana Ugrinov i ova radionica se nastavlja naredne subote kada će se radovi završiti.

Poljoprivreda: Pšenici potrebno još kiše

Poljoprivreda: Pšenici potrebno još kiše

Pšenici potrebno još kiše

Izvor: RTV
Pančevo 4. Jun 2022
 – Nedovoljna količina padavina u poslednjih nekoliko meseci ne utiče povoljno na pšenicu u Južnom Banatu. Izvesno je da prinosi po hektaru neće biti kao prošlogodišnji kada je zabeležen rekordan rod ali bi trebalo da budu na nivou višegodišnjeg proseka ,procene su stručnjaka iz Instituta “Tamiš”.

Na području Pančeva, Kovačice, Opova i Alibunara ozima pšenica zasejana je na blizu 22 hiljade hektara. Vremenske prilike poslednjih meseci nepovoljno su uticale na ovu poljoprivrednu kulturu. U martu je bilo svega 5 litara padavina po metru kvadratnom u aprilu oko 56 litara a u maju između 30 i 40 što je nedovoljno za pšenicu koja je sada u fazi mlečnog zrenja.

“Smatram da su nedovoljne količine u sve 4 opštine Južnog Banata. Imali smo delove u kojima tokom prošle nedelje uopšte nije bilo kiše. Kada bi se skupilo bar za 2 dana 30 tak litara po metru kvadratnom bilo bi dobro kako za ozimu pšenicu tako i za jare biljne vrste.

Soji i kukuruzu padavine bi pogotovo odgovarale jer se na nekim poljima vide oštećenja pogotovo na obodima Deliblatske peščare dok suncokret najbolje podnosi ovakvo vreme”, rekao je Bogdan Garalejić- inženjer poljoprivrede i stručni saradnik za ratarstvo u Institutu “Tamiš.

“Šećerna repa bi trebalo da zatvori redove ali se na njoj vidi nedostatak vlage ,listovi su još uvek uspravni I ne pokrivaju međuredni prostor. U novembru I decembru bilo je 250 litara kiše po metro kvadratnom ali to nije dovoljno” tvrdi Garalejić

Očekuje se da će polovinom juna početi žetva ozimog ječma na 2 hiljade i 300 hektara.

Još je rano da se govori o prinosima pšenice kažu u Institutu „Tamiš“ali procene su da će biti na nivou višegodišnjeg proseka koji se kreće oko 5 i po do 6 tona po hektaru.

Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje: Danas isplata vojnih i poljoprivrednih penzija

Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje: Danas isplata vojnih i poljoprivrednih penzija

Danas isplata vojnih i poljoprivrednih penzija

BEOGRAD, 4. Jun 2022 (Tanjug) – Danas će početi isplata majskih penzija vojnim i poljoprivrednim penzionerima, objavio je Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje. Danas će penzije biti isplaćene korisnicima koji ih primaju preko tekićih računa, a isplata na kućne adrese počeće u ponedeljak, 6. juna, kad će penzije moći da se podižu i na šalterima pošta.

Kampanja: “Hiv je etiketa”

Kampanja: “Hiv je etiketa”

“Pričamo i o temama koje su zaboravljene, sve dok neznanje i predrasude još uvek vode glavnu reč

Od početka 2020. godine fokus svih nas je na pandemiji virusa Korona. Međutim, u međuvremenu smo zaboravili i prestali da pričamo o najvećoj pandemiji savremenog sveta – pandemiji HIV-a koji je prisutan decenijama, a zbog toga što ga ne spominjemo, sigurno neće prestati da se širi. Naprotiv, broj obolelih iz godine u godinu ne opada (ne računajući 2020. zbog manjeg broja testiranih).

Usled pandemije koja je uzbunila javnost širom sveta, malo ko i razmišlja o tome koliko ljudi oko nas je zaraženo HIV virusom, kako se oni osećaju, kako se drugi ophode prema njima, da li mi kao društvo dovoljno poznajemo sve aspekte života sa ovim virusom…Pogotovo što, uprkos stalnim naporima da se podigne svest u javnosti o ovoj bolest, čini se da neznanje i predrasude još “vode glavnu reč”.

Upravo ovim pitanjima bavi se organizacija POTENT.rs u svojoj kampanji „HIV je etiketa“, koja je inspirisana ličnim pričama i nastala je sa ciljem da vrati fokus na ovu važnu temu, kao i da podstakne javnost da sebi postavi ista pitanja, a onda i da se edukuje.

“Cilj kampanje je da podignemo svest o problemima sa kojima se susreću ljudi koji su pozitivni, da osvestimo da je život sa HIV virusom moguć i normalan, kao i da pozovemo širu javnost da poseti website potent.rs da se na njemu edukuje i sazna sve relevantne i adekvatne činjenice”, kažu u ovoj organizaciji, koja inače sprovodi aktivnosti u saradnji sa Ministarstva zdravlja i Globalnim fondom za borbu protiv side, tuberkoloze i malarije. Takođe, rade u saradnji sa zavodima i institutima za javno zdravlje.

Pored toga kako izgleda život ljudi čiji je status “pozitivan” i koliko se osećaju “obeleženo”, organizacija svakodnevno podseća na to da se savetovanje i testiranje na HIV preporučuje svim seksualno aktivnim osobama jer je to jedini način da bilo ko sazna HIV status, kao i na to da u slučaju pozitivnog rezultata testa, lečenjem može da se spreči razvoj bolesti, AIDS i smrtni ishod.

Jer, uprkos prisutnoj diskriminaciji, ohrabruje činjenica da se u odnosu na 80-te godine slika epidemije  kada smo gledali užasne slike mladih, bolesnih ljudi koji su umirali, potpuno promenila.

“Ako na vreme započneš lečenje moćićeš da imaš neskraćen životni vek, a uz uspešno lečenje bićeš siguran da nećeš HIV preneti seksualnim partnerima”.

U prilog tome da je danas na ulici gotovo nemoguće razlikovati obolelu od zdrave osobe, ide kampanja čije fotografije prikazuju tela mladih ljudi bez vidljiviih tragova bolesti.

“Zato što su nam polazna tačka autentične ljudske priče, želeli smo da prikažemo realne, neobrađene fotografije tela – realnih ljudi. Jednostavnost kompozicije, osvetljenja i položaja tela naglašava da rešenje problema diskriminacije leži u jednostavnim mehanizmima, odnosno u razgovoru na ovu temu i edukaciji šire javnosti”, istakao je Kosta Đuraković, direktor fotografije i vizuelni umetnik.
Kampanju “HIV je etiketa” sprovodi organizacija Potent u partnerstvu sa agencijama Direct Media i Fusion communications.