Fondacija Ana i Vlade Divac: STPENDIJA STUDENTIMA POLJOPRIVREDNOG I VETERINARSKOG FAKULTETA

Fondacija Ana i Vlade Divac: STPENDIJA STUDENTIMA POLJOPRIVREDNOG I VETERINARSKOG FAKULTETA

STPENDIJA STUDENTIMA POLJOPRIVREDNOG I VETERINARSKOG FAKULTETA

Opovo, 1. oktobar 2020;

Fondacija „Ana i Vlade Divac” raspisuje konkurs za dodelu stipendija studentima poljoprivrede ili veterine koji su školske 2020-2021. godine upisali prvu godinu studija na teritoriji Republike Srbije, a po unapred utvrđenim uslovima.

Fondacija „Ana i Vlade Divac“ raspisuje konkurs za dodelu stipendija studentima poljoprivrede ili veterine koji su školske 2020-2021. godine upisali prvu godinu studija na teritoriji Republike Srbije, a po unapred utvrđenim uslovima.

Fondacija će po prvi put ove godine dodeliti 3 stipendije odabranim studentima poljoprivrenog ili veterinarskog fakulteta, a u znak sećanja na Nadu Obradović. Naša draga koleginica Nada Obradović bila je veliki zaljubljenik u selo, prirodu i ljude. Osnivač je Divac poljoprivrednog Fonda, u okviru koga je preko 1,000 najugroženijih domaćinstava dobilo podršku za dostojanstven život i rad na selu. Neumorno i nesebično je svoj život delila sa svima kojima je pomoć bila potrebna, ostavljajući neizbrisiv trag među onima koji su imali sreću da je upoznaju i da dele život sa njom.

U njeno ime nastavljamo da se borimo za bolji život porodica na selu.

I USLOVI

Pravo da se prijave na Konkurs, imaju studenti poljoprivrednog ili veterinarskog fakuleta čiji je osnivač Republika Srbija, a koji su upisani prvi put u tekućoj školskoj godini na prvu godinu fakulteta, a čije se školovanje finansira iz budžeta Republike Srbije. Kandidati treba da imaju državljanstvo i prebivalište na teritoriji Republike Srbije.

U obzir će biti uzeti samo oni kandidati koju su u prethodne 3 školske godine (srednja škola) imali prosek od najmanje 4,50 za svaku školsku godinu, što dokazuju potrebnom dokumentacijom. Posebnu prednost pri dodeli stipendije imaće kandidati sa prijavom boravka u nekom od sela Srbije i čija porodica ima registrovano poljoprivredno gazdinstvo. Takođe, prednost imaju kandidati iz osetljivih društvenih grupa (materijalno ugrožene porodice, jednoroditeljske porodice, izbegličke i raseljeničke porodice, studenti sa invaliditetom, student/roditelj sa hroničnim bolestima i dr).

Konkurs je otvoren do 16.10.2020. u 12 časova.

II POTREBNA DOKUMENTA

Kandidati se prijavljuju na konkurs isključivo onlajn na linku:
1. Skenirano/fotografisano uverenje o upisu na prvu godinu studija finansirano iz budžeta Republike Srbije.
2. Skenirano/fotografisano uverenje (svedočanstva) o postignutom uspehu kandidata za poslednje tri godine školovanja, prikačiti onlajn
3. Skenirano/fotografisano uverenje o najznačajnijem uspehu postignutim na takmičenjima u poslednje 3 godine, prikačiti online
3. Skenirano/fotografisano uverenje o prosečnom mesečnom prihodu po članu porodice (Od poslodavca o visini neto primanja za poslednja 3 meseca ili penzioni list potvrda nacionalne službe za zapošljavanje za nezaposlene roditelje/staratelje ili potvrda iz opštine o prihodima domaćinstva)
5. Skenirano/fotografisano uverenje da je porodično gazdinstvo aktivno u 2020. godini, prikačiti online

Dodatna dokumentacija:
Kandidati iz osetljivih društvenih grupa, osim navedenih dokumenata, podnose i skeniranu/fotografisanu dokumentaciju kojom se dokazuje:
• Invaliditet deteta/roditelja medicinska
• ratni vojni invalidi
• jednoroditeljski status porodice (urmlica roditelja, sudska presuda o samostalnom vršenju roditeljskog prava ili drugi dokument koji dokazuje da jedan roditelj sam brine o detetu),
• podstanarski status porodice (ugovor sa stanodavcem) i druga dokumenta
• potvrda o izbeličkom statusu oba ili jednog roditelja/staratelja (izbeglička legitimacija ili potvrda od Komesarijata za izbegla i raseljena lica)
• potvrda o voloniranju, ukoliko je student volonirao u nekoj instituciji ili organizaciji
• druga relevantna dokumenta.

Samo dostavljena dokumenta biće uzeta u razmatranje.

III KRITERIJUMI ZA UTVRĐIVANJE REDOSLEDA KANDIDATA

Redosled kandidata za dodelu stipendije utvrđuje se na osnovu:
1) uspeha ostvarenog u prethodnom školovanju, i to:
– opšteg uspeha u poslednja tri razreda školovanja,
– nagrada na takmičenjima i sportskih rezultata
2) socijalno-ekonomskog statusa porodice.
Socijalno-ekonomski status porodice utvrđuje se na osnovu proseka ukupnih mesečnih prihoda po članu porodice, za poslednja tri meseca tekuće godine, te dokumentacija kojom se dokazuje invaliditet deteta/roditelja/staratelja, jednoroditeljski status porodice, podstanarski status porodice i dr.

Kriterijumi za bodovanje:
1) opšti uspeh za poslednje tri godine školovanja- iskazuje se brojem bodova u visini opšteg uspeha (od 4,50 do 5 bodova za svaku školsku godinu, maksimalno 15);
2) nagrade na takmičenjima i sportskim takmičenjima (5 bodova nacionalna, 4 regionalna, 3 boda opštinska takmičenja, boduje se samo jedan, najbolji rezultat)
3) Volonterski i društveno koristan rad (1 bod)

Socijalno-ekonomski status porodice iskazuje se brojem bodova za prosek ukupnih mesečnih prihoda po članu porodice za poslednja 3 meseca tekuće godine godine, i to:
• Bez prihoda (5 bodova)
• Ispod prosečnih mesečnih primanja za Republiku Srbiju (3 boda)
• Bolest kandidata/člana porodice (5-3 bodova)
• Ostali socio-ekonomski uslovi – podstanarski status, kolektivni smeštaj, izbeglički status, žrtve porodičnog nasilja i dr. (3-1 boda)

4) Kandidati sa prijavom boravka u nekom od sela Srbije i čija porodica ima registrovano poljoprivredno gazdinstvo – 5 bodova.

Kandidati se rangiraju prema ukupnom broju bodova ostvarenom po svim osnovama koje se vrednuju za dodelu stipendije. Rangiranje se vrši iskučivo na osnovu dostavljene dokumentacije.

V POSTUPAK

Na osnovu odluke o dodeli stipendije, kandidat zaključuje ugovor o stipendiji sa Fondacijom, kojim se bliže uređuju prava i obaveze u vezi sa korišćenjem stipendije. Stipendija se isplaćuje na mesečnom nivou, tokom 10 meseci u iznosu od 10,000 dinara mesečno.

Stipendija se dodeljuje bez obaveze vraćanja. Korisniku stipendije obustavlja se isplata odobrene stipendije u slučaju netačno prikazanih podataka, ili napuštanja redovnog školovanja.
Studenti koji budu izabrani za stipendiranje, biće u obavezi da najmanje 4 sata mesečno volontiraju o čemu će Fondaciju redovno pismeno obaveštavati.
Sve dodatne informacije mogu se dobiti na stipendije@divac.com.

Recepti kuhinje hotela Stari Banat: JESENJE LAGANE SARMICE

Recepti kuhinje hotela Stari Banat: JESENJE LAGANE SARMICE

JESENJE LAGANE SARMICE

Opovo, 1. oktobar 2020;

Priprema: pileće meso odvojiti od ostatka kožica i samleti na sitno. Praziluk iseći na sitno, dodati u tiganj sa maslacom i piletinom, dinstati 5 minuta na umerenoj toploti, začiniti po ukusu. Papriku šilju ispeći,  oljuštiti, procediti dobro. Pripremljenu papriku puniti smesom od mesa kojoj smo dodali pirinač i jaje, uvijati u vidu sarme. Pripremiti bešamel i preliti pripremljenu paprika. Papriku zapeći 10 minuta na 220 stepeni. Pripremiti pire. Papriku servirati tako što prvo serviramo pire, pa na njega položimo papriku i odozgo neposredno pre serviranja dekorišemo kuglom kajmaka.

JESENJE LAGANE SARMICE

Namirnice:

300g pilećeg file,

200g batka bez kožice,

100g praziluka,

100g kuvanog pirinča,

1 jaje,

500g očišćene paprika,

Za bešamel:

100g maslaca,

1dl mleka,

100g brašna,

Za pire:

500g krompira, 

20g maslaca,

1dl mleka, 

so, 

100g kajmaka,

svežeg peršunovog lišća. 

Opštinski štab za vanredne situacije: BEZ PROSLAVE I 2. OKTOBRA

Opštinski štab za vanredne situacije: BEZ PROSLAVE I 2. OKTOBRA

BEZ PROSLAVE I 2. OKTOBRA

Opovo, 1. oktobar 2020;

Na osnovu donesenih i preporučenih mera Kriznog štaba Vlade Republike Srbije, Opštinski štab za vanredne situacije, shodno praksi iz proteklih meseci, doneo je Odluku kojom se zabranjuje svaka vrsta okupljanja povodom proslave seoske slave u Opovu (Dan Opovo, 2. oktobar), kao i sve druge javne manifestacije za vreme trajanja epidemiološke situacije. Nadzor nad primenom ove odluke vršiće Komunalna inspekcija Opštinske uprave Opovo.

Skupština opštine Opovo: USVOJEN TREĆI OVOGODIŠNJI REBALANS OPŠTINSKOG BUDŽETA

Skupština opštine Opovo: USVOJEN TREĆI OVOGODIŠNJI REBALANS OPŠTINSKOG BUDŽETA

USVOJEN TREĆI OVOGODIŠNJI REBALANS OPŠTINSKOG BUDŽETA

Opovo, 1. oktobar 2020;

Na trećoj sednici Skupštine opštine Opovo usvojen je treći ovogodišnji rebalans opštinskog budžeta. Ukupan budžet projektovan je na nivou od 666.620.734 dinara. Planirani prihodi iz budžeta, kao i iznos prenetih neutrošenih sredstava iz prethodne godine ostaju na istom nivou, dok su očekivani namenski transferi usklađeni sa primljenim sredstvima po ovom osnovu i očekivanim prilivom do kraja tekuće godine. U skladu sa odredbama Zakona o zdravstvenoj zaštiti, Opština Opovo je dužna da obezbedi sredstva za izmirenje obaveza Doma zdravlja Opovo prema poveriocima. Za ovu namenu izdvojeno je dodatnih 5.900.000 dinara, što sa prethodno izdvojenih 10.900.000 dinara čini iznos od 16.800.000 dinara. S obzirom da je Dom zdravlja u prethodnom periodu deo duga izmirivao iz sredstava opredeljenih za redovno funkcionisanje, povećan je i iznos za ovu namenu za dodatnih tri miliona dinara. Sredstva su obezbeđena u okvirima projektovanog budžeta, a preusmeravanje je izvršeno sa aproprijacija za koje je utvrđeno da neće biti realizovane u tekućoj godini (troškovi održavanja izbora, obavezne takse i penali, naknada štete, učešće u finansiranju kapitalnih projekata, itd).

Zbog smanjenog obima aktivnosti u prethodnom periodu kao posledica pandemije, umanjene su aproprijacije za pojedine budžetske korisnike (osnovna škola, predškolska ustanova, mesne zajednice). Izdvojena su dodatna sredstva za košenje parkovskih površina i putnog zemljišta, kao i za potrebe održavanja puteva u zimskom periodu.

U okviru grupe rashoda „Rashodi za zaposlene“, mase za isplatu zarada iz izvora finansiranja „prihodi iz budžeta“, planirana je na nivou prvobitno planirane mase za 2020. godinu. U datim budžetskim okvirima izvršena je preraspodela sredstava između direktnih budžetskih korisnika, a sve u skladu sa donetim odlukama u procesu konstituisanja zakonodavnih i izvršnih organa Opštine Opovo, kao i utvrđivanja njihovog radno-pravnog statusa. Takođe, na osnovu dostavljenih rešenja Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine, korigovan je planirani iznos transfernih sredstava za pripremni predškolski program, te je masa za plate iz ovog izvora finansiranja umanjena za 809.000 dinara.

Takođe, odbornici su usvojili Izveštaj o izvršenju Odluke o budžetu Opštine Opovo za period januar – jun 2020. godine. U skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu, lokalni organ uprave nadležan za finansije u obavezi je da redovno prati izvršenje budžeta i po isteku šestomesečnog perioda dostavi izveštaj o izvršenju budžeta nadležnom izvršnom organu lokalne vlasti. Ukupni prihodi i primanja sa prenetim neutrošenim sredstvima iznose 346.907.887 dinara, dok su ukupni rashodi i izdaci iz prihoda i primanja 301.611.327 dinara.

Odlukom o pokretanju postupka realizacije projekta javno – privatnog partnerstva bez elemenata koncesije za rekonstrukcije, racionalizacije i održavanje javnog osvetljenja na teritoriji Opštine Opovo, određuje se Opštinsko veće opštine Opovo za javno telo u postupku. Opštinsko veće će imenovati stručni tim koji će biti dužan da sprovede u postupku javno-privatnog partnerstva sve radnje do potpisivanja ugovora sa privatnim partnerom, a naročito da izradi Predlog projekta javno-privatnog partnerstva za rekonstrukciju, racionalizaciju i održavanje javnog osvetljenja Opštine Opovo i isti dostavi na saglasnost Komisiji za javno-privatno partnerstvo RS i Skupštini opštine Opovo, pripremi javni poziv, sprovede postupak izbora privatnog partnera i predloži potpisivanje ugovora sa najpovoljnijim ponuđačem i da izvrši sve radnje do okončanja postupka.

Shodno članu 35. Zakona o načinu određivanja maksimalnog broja zaposlenih u javnom sektoru, zakon je prestao sa primenom od 1. januara 2020. godine. U skladu sa tim i svi podzakonski akti ovog Zakona su prestali sa primenom 31. decembra 2019. godine. Polazeći od napred navedenog, a u skladu sa članom 32. Zakona o lokalnoj samoupravi i članom 40. Statuta opštine Opovo, Skupština je donela Odluku o stavljanju van snage odluke o maksimalnom broju zaposlenih na neodređeno vreme u sistemu lokalne samouprave u Opštini opovo za 2017. godinu.

Odlukom o izmenama i dopunama Odluke o naknadama i drugim primanjima odbornika u Skupštini opštine Opovo i drugih izabranih i imenovanih lica, članovima Opštinskog veća koji nisu na stalnom radu, utvrđuje se naknada u iznosu od 12.000 dinara mesečno za obavljanje poslova većnika i za prisustvovanje sednicama opštinskog veća. Članovi Opštinskog veća po funkciji nemaju pravo na naknadu.

Za članove Lokalnog saveta roditelja za školsku 2020/2021. godinu imenuju se Ivana Veselinović (Sefkerin), Nenead Legetić (Opovo), Ivana Francuz (Baranda), Nevena veljković (Sakule) i Tatjana Milošev (Sefkerin). Predsednika i zamenika predsednika biraju članovi saveta većinom glasova.

Usvajanjem predloga Rešenja o davanju saglasnosti na Sporazum o regulisanju međusobnih odnosa između Phoenix Pharma doo Beograd i Opštine Opovo, ovlašćen je predsednik opštine da u ime Opštine Opovo potpiše ovaj sporazum. Predmet ovog sporazuma je regulisanje međusobnih odnosa u cilju izmirenja obaveza koje Dom zdravlja Opovo ima prema Phoenix Pharma doo Beograd. Opština Opovo kao osnivač Doma zdravlja u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti solidarno odgovara za dugove Doma zdravlja Opovo prema poveriocima. Ukupne dospele obaveze Doma zdravlja na ime glavnog duga prema Phoenix Pharma iznose 16 miliona dinara, međutim na ime obračunate zakonske zatezne kamate taj dug sada iznosi 17.005.145,48 dinara. Opština Opovo i Dom zdravlja se obavezuju da će iznos ukupnog duga solidarno izmiriti u 16 mesečnih rata, zaključno sa 31. decembrom 2021. godine. Ugovorom je predviđeno da ako se dug od 16 miliona isplati na vreme (15 rata), Opštini će se brisati 16. rata, odnosno kamata. Izvestilac ove tačke dnevnog reda, načelnica Opštinske uprave Opovo Jelena Petrović je rekla da su dugovi Doma zdravlja Opovo prema proizvođačima i distributerima lekova i medicinske opreme izuzetno veliki, dok je predsednik Skupštine dr Zoran Tasić istakao da su to dugovi nastali u periodu od 2004. godine i da su tokom poslednjeg mandata oni smanjeni ali da su i dalje značajno veliki zbog čega će njihovo vraćanje uticati na investicione projekte. 

Umesto člana Komisije za mandatno – imunitetska pitanja Kristine Vasić iz Barande imenovana je Žanna Knežević iz Opova, dok je umesto člana Komisije za kadrovska, administrativna pitanja i radne odnose Marije Popov iz Opova, imenovana Radmila Miškov iz Opova.

Skupština je usvojila finansijski Izveštaj o poslovanju JP „Mladost“ Opovo za poslovnu 2019. godinu sa Izveštajem ovlašćenog revizora i predlog Rešenja o davanju saglasnosti na Godišnji plan rada PU „Bambi“ Opovo i Plan rada direktora predškolske ustanove za radnu 2020/2021 godinu.

Sve tačke dnevnog reda usvojene su jednoglasno.

Matične knjige umrlih: U SEPTEMBRU 14 PREMINULIH

Matične knjige umrlih: U SEPTEMBRU 14 PREMINULIH

U SEPTEMBRU 14 PREMINULIH

Opovo, 1. oktobar 2020;

Tokom septembra u matičnim i pogrebnim knjigama umrlih upisano je 14 preminulih. Osam u Opovu, jedan u Barandi i pet u Sefkerinu.

OPOVO: Ivica Hajduk (1957), Nikola Stanojev (1948), Milan Stanojev (1943), Ana Zorić (1945), Kosta Mlađenović (1938), Milorad Legetić (1939), Miroslava Nedeljkov (1951), Živanko Orlović (1935); BARANDA: Nenad Kuč (1974); SEFKERIN: Mirjana Zebić (1938), Sava Stanisavljev (1936), Ivan Stanisavljev (1995), Jelena Šećirović (1939), Sava Toma (1929).