Ravnanje atarskih lenija: Sakuljani i ove godine prvi u akciji (video)

Ravnanje atarskih lenija: Sakuljani i ove godine prvi u akciji (video)

Ravnanje atarskih lenija: Sakuljani i ove godine prvi u akciji


SAKULE, 2. mart 2021 – Kao i prethodnih godina Sakuljani su se prvi organizovali u akciji uređenja i ravnanja atarskih lenija. Oko četrdestak traktora okupila se jutros u centru Sakula odakle su nakon točenja goriva krenuli na pet atarskih lokacija.

Ispred organizatora Srbislav Stanojev se zahvalio svim učesnicima akcije, kao i lokalnoj samoupravi i Mesnoj zajednici Sakule koji su podržali akciju.

„Ima otprilike oko 40 traktora koji će pokušati da ove puteve saniraju i dovedu u stanje koje bi nama bilo ugodno da radimo prolećne radove. Pre svega bih hteo da se zahvalim svim ovim Sakuljanima, paorima, koji su došli da ove lenije poravnaju, a imamo i goste sa strane iz Idvora koji takođe ovde obrađuju zemlju. A onda bih se zahvali predsedniku opštine na čelu sa njegovim kabinetom, što je pomogao ovu našu akciju, takođe i mesnoj zajednici Sakule, bez čije pomoći ovo ne bi uspelo. Možda 20 godina unazad u Sakulama se organizujemo i ravnamo ove lenije, jer se one tokom jeseni dovedu u katastrofalno stanje, i od nas ali ima i drugih faktora koji utiču, a sad ćemo zajedno, našim snagama da to dovedemo u normalno stanje kako bi mogli da obavljamo naše poljoprivredne radove“, izjavio je Stanojev.

Tokom zime i kišnog perioda zemljani atarski putevi su u lošem stanju i ovo je dobra prilika da se ti putevi saniraju i budu funkcionalni za setvene prolećne radove.

Akciju su ispraili predstavnici lokalne samouprave, predsednik opštine Miloš Markov, njegova zamenica i pomoćnik Anka Simin Damjanov i Nebojša Kovačević, opštinska većnica iz Sakula Vesna Stanojev i predsednik Mesne zajednice Sakule Milorad Ješin.

„Godinama unazad lokalna samouprava i poljoprivrednici zajedno organizuju akciju uređenja, odnosno ravnanja atarskih lenija. Akciju danas počinjemo u Sakulama, nakon toga će se sprovoditi u Barandi, Sefkerinu i u Opovu. Opština Opovo je uglavnom poljoprivredna opština i naravno poljoprivrednici imaju najveći benefit od ovakvih aktivnosti ali i mi kao lokalna samouprava prepoznajemo značaj ovih akcija, tako da je lokalna samouprava ovom prilikom obezbedila gorivo, a poljoprivrednici mehanizaciju kojom će sprovoditi radove. Napomenuo bih da će današnjom akcijom biti obuhvaćeno 135 dužnih kilometara samo u ataru katastarske opštine Sakule i to je izuzetno velika dužina zemlajnih puteva koji su problematični posle zimskog perioda. Lokalna samouprava je preko mesnih zajednica obezbedila po 1200 litara goriva po naseljenom mestu ali je izuzetno veliki značaj njihove mehanizacije koju poljoprivrednici angažuju u ovom poslu“ rekao je Markov za Glas Opova.

Sakulski poljoprivrednici danas su poravnali 135 kilometara zemljanih atarskih puteva, a zanimljivo je da im se pridružila i grupa poljoprivrednika iz Idvora koji imaju parcele u sakulskom ataru. Nakon završetka radova u prirodnom okruženju atara priređena je zakuska za sve učesnike akcije.

Paketi za novorođene bebe: Dve devojčice i dva dečaka

Paketi za novorođene bebe: Dve devojčice i dva dečaka

Dve devojčice i dva dečaka

OPOVO, 2. februar 2021 – U prvoj martovskoj raspodeli paketa za novorođene bebe, Opštinska uprava Opovo je uručila četiri paketa za dve devojčice i dva dečaka. Jedna prinova je januarska i tri su februarske, a dve bebe su iz Sefkerina i po jedna iz Sakula i Opova.

Pakete su uručili odbornik Predrag Ginculj i zamenica predsednika opštine Anka Simin Damjanov.

JANUAR: Dunjа Piperski (Sakule); FEBRUAR: Milica Jovanov (Sefkerin), Luka Gligor (Sefkerin), Aleksej Stojanović (Opovo).

Opštinska uprava Opovo: Invalidske parking karte

Opštinska uprava Opovo: Invalidske parking karte

Invalidske parking karte

OPOVO, 2. mart 2021 – Postupajući po Zaključku Vlade Republike Srbije  kojim se preporučuje jedinicama lokalne samouprave da se važećim invalidskim  parking kartama i rezervisanim parking mestima produži važenje do 31.12.2021. godine Opštinska uprava opštine Opovo je donela odluku da se produži  važenje invalidskih parking karti izdatim  sa rokom važenja do 31.12.2020 godine, do 31.12.2021. godine. Isto pravo će biti definisano pojedinačnim rešenjima.

Obaveštavaju se građani kojima je izdata invalidska parking karta sa rokom važenja do 31.12.2020 godine da dođu u Opštinsku upravu opštine Opovo – komunalna inspekcija kako bi se važenje istih produžilo do 31.12.2021. godine. Sa sobom poneti fotografiju i izdatu invalidska parking karta sa rokom važenja do 31.12.2020 godine.

Za sve informacije možete se obratiti na telefon: 013/681-212, komunalni inspektor.

Poljoprivreda: Obaveštenje za korisnike osnovnih podsticaja u biljnoj proizvodnji

Poljoprivreda: Obaveštenje za korisnike osnovnih podsticaja u biljnoj proizvodnji

Obaveštenje za korisnike osnovnih podsticaja u biljnoj proizvodnji

OPOVO, 2. mart 2021 – Usled nepovoljne epidemiološke situacije izazvane korona virusom, a u cilju efikasnije isplate podsticaja po hektaru biljne proizvodnje, i u ovoj godini će se proces isplata vršiti po modelu iz 2020. godine, bez podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na podsticaj Upravi za Trezor.

Uprava za agrarna plaćanja će na osnovu preseka stanja o isplaćenim osnovnim podsticajima u biljnoj proizvodnji u 2020-toj godini, svim poljoprivrednicima koji su protekle godine ostvarili pravo na ovaj podsticaj isplatiti sredstva i za 2021. godinu, iako nisu podnosili zahtev. Obračun će se vršiti po osnovu prijavljenih površina pod konvencionalnom poljoprivrednom proizvodnjom sa presekom na dan 30.09.2020. godine.

Poljoprivredni proizvođači koji su registrovali svoje gazdinstvo u periodu od 30.09.2019 do 30.09.2020. godine, ili pre tog perioda, a koji u 2020. godini nisu ostvarili pravo na osnovne podsticaje u biljnoj proizvodnji, zahteve će podnositi Upravi za agrarna plaćanja putem mejl adrese podsticaji.pohektaru@minpolj.gov.rs od 1. marta do 30. aprila 2020. godine.

Dovoljno je dostaviti podatke o podnosiocu zahteva, i to: ime i prezime, matični broj (JMBG) i broj poljoprivrednog gazdinstva (BPG)

Korisnicima koji nisu tehnički u mogućnosti da upute mejl biće dostupne filijale Uprave za Trezor.

Molimo sve korsinike da postupe prema navedenim instrukcijama. Kako bi proces isplate tekao što efikasnije, molimo Vas da ne navedenu imejl adresu ne upućujete svoje podatke ukoliko ste u 2020. godini ostvarili pravo na osnovne podsticaje u biljnoj proizvodnji (podsticaje „po hektaru“).

Dodatne informacije možete dobiti na neki od telefona Kontakt centra Uprave za agrarna plaćanja: +381 11 30 20 100; +381 11 30 20 101; +381 11 30 20 118 i +381 11 31 07 002 ili putem imejl adrese uap.kontaktcentar@minpolj.gov.rs.

Podsticaji po hektaru organske biljne proizvodnje

Podsticaji po hektaru biljne proizvodnje u zavisnosti od toga da li je reč o konvencionalnoj ili organskoj poljoprivrednoj proizvodnji, ostvaruju se na osnovu dva pravilnika: Pravilnika o načinu ostvarivanja prava na osnovne подстицаје у биљној proizvodnji  i obrascu zahteva za ostvarivanje tih podsticaja (https://bit.ly/3b3YJnl)  i Pravilnik o korišćenju podsticaja za organsku biljnu proizvodnju (https://bit.ly/3e0HaGD).

Poljoprivrednim proizvođačima uključenim u organsku biljnu proizvodnju će se podsticaji za površine pod organskom proizvodnjom isplaćivati na osnovo Zahteva za organsku biljnu proizvodnju koji Upravi za trezor, poljorivredni proizvođači dostavljaju u periodu od 03. maja do 30. juna tekuće godine.

Veterinarska ambulanta Opovo: Usluge dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije

Veterinarska ambulanta Opovo: Usluge dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije

Usluge dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije

OPOVO, 2. mart 2021 – Dezinfekcija, dezinsekcja i deratizacija  predstavljaju  niz postupaka koji se sprovode sa ciljem da se unište  patogeni i drugi mikroorganizama, unište i suzbiju sitni glodari i  štetni insekati kao uzročnici ili  prenosnici raznih zaraznih bolesti.

Svi privredni subjekti koji su u obavezi da u svojim objektima sprovode obaveznu dezinfekciju ili   eliminaciju insekata i glodara kao potencijalnih zagađivača namirnica mogu se obratiti ovlašćenoj Veterinarskoj stanici Pančevo, na teritoriji opštine Opovo Veterinarskoj ambulanti Opovo, koja vrši  DDD usluge primenom HACCP standarda.