Petar i Tina: NOVI ASORTIMAN, PROLEĆNA KOLEKCIJA I PRAZNIČNO RADNO VREME

Petar i Tina: NOVI ASORTIMAN, PROLEĆNA KOLEKCIJA I PRAZNIČNO RADNO VREME

NOVI ASORTIMAN, PROLEĆNA KOLEKCIJA I PRAZNIČNO RADNO VREME

Opovo, 24. april 2019;

U sklopu prolećne kolekcije butik PETAR I TINA ima novi asortiman garderobe: haljinice (500 – 1000 dinara), svetleće pidžame (650 dinara), dečije majice (150 – 500 dinara), komplete šorc i majica (650 – 1000 dinara), brushaltere (600 dinara) i majice za odrasle (450 dinara).

Radno vreme za praznike:

26. april (petak) 8:00 – 18:00h

27. april (subota) 8:00 – 20:00h

28/29. april (nedelja i ponedeljak) neradni dani

30. april (utorak) 8:00 – 20:00h

1. maj (sreda) neradan dan

Inspekcija za zaštitu životne sredine: SPROVEDENA AKCIJE SUZBIJANJA KRPELJA

Inspekcija za zaštitu životne sredine: SPROVEDENA AKCIJE SUZBIJANJA KRPELJA

SPROVEDENA AKCIJE SUZBIJANJA KRPELJA

Opovo, 24. april 2019
Posle jučerašnjeg odlaganja, danas je sprovedena najavljena akcija suzbijanja krpelja na teritoriji opštine Opovo. Redovnim prolećnim tretiranjem krpelja, kao što je  predviđeno, obuhvaćene su zelene  javne površine i priobalje u sva četiri naseljena mesta. Dezinsekciju je sprovela DDD služba „Veterinarske stanice Pančevo“ insekticidom EXIT 100 EW.

Suzbijanje krpelja se sprovodi kao preventivna mera u cilju kontrole i smanjenja broja krpelja u našem neposrednom okruženju. Proleće i toplije vreme pogoduju njihovom razmnožavanju, tako da je i njihov broj  najveći u  periodu april-maj.Najviše ih ima na  travnatim površinama i u blizini šuma.

Krpelji, najčešće iz rodova Dermacentor, Rhipicephalus i Ixodes, prenosioci su nekih parazitarnih bolesti od kojih su najrasprostranjenije Lajmska bolest kod ljudi i piroplazmoza kod pasa. Lajmsku bolest karakteriše se lokalna upala na mestu ujeda krpelja sa izraženim crvenilom na koži koje se širi, upala  nerava, zglobova , meningitis ili miokarditis u težim slučajevima. Piroplazmoza pasa praćena je povišenom temperaturom, žuto prebojenim sluzokožama, mokraćom boje piva i kako bolest napreduje, poremećajem opšteg stanja jer uzročnik razara eritrocite sa posledičnim komplikacijama i uginućem ukoliko se životinja ne leči.

Upravo iz tih razloga, nadležna služba opštine Opovo redovno sprovodi akciju suzbijanja krpelja upravo u ovom periodu i kao pripremu izletišta i šetališta pre uskršnjih i prvomajskih praznika.

                                                                                  Inspektorka za zaštitu životne sredine

  dr vet.med. Marina Mitrović

Otvorena izložba Arpada Pulaija: INTROSPEKCIJA – NADREALIZAM KAO ODBRAMBENI MEHANIZAM SANJARA

Otvorena izložba Arpada Pulaija: INTROSPEKCIJA – NADREALIZAM KAO ODBRAMBENI MEHANIZAM SANJARA

INTROSPEKCIJA – NADREALIZAM KAO ODBRAMBENI MEHANIZAM SANJARA

Opovo, 24. april 2019;

Svi oni koji su uprkos olujnoj košavi došli sinoć došli na otvaranje izložbe mladog umetnika Arpada Pulaija imali su prilike da uživaju u zaista lepom nadrealističkom doživljaju. Izložbu su otvorili direktorka ONB Opovo Katarina Nikolić Ralić, autor Arpad Pulai i kustoskinja izložbe Milica Perić.

Samostalna izložba Arpada Pulaija „Introspekcija – Nadrealizam kao odbrambeni mehanizam sanjara”,  obuhvata radove u tekstilu iz različitih celina nastalih u prethodne tri godine – celina po kojoj i sama izložba nosi naziv, zatim „Tekstil gyökerei (Koreni tekstila)”, objekat “Licem u lice”kao i serija crteža “Cave world“ iz 2011. godine.

Trodimenzionalne radove umetnik je realizovao različitim tehnikama – pustovana vuna, kukičanje i kombinovane tehnike, koristeći tekstilne materijale (vunu, pamuk, poliamid i dr.) i sirove materijale iz prirode (biljka agave, vlakna kore drveta i dr.).

Podnaslov rada koji je autor dao skulptoralnoj celini “Introspekcija”, poslužilo je kao polazište kustoskinji Milici Perić, da sve izložene radove sagleda kroz elemente nadrealističkih misli, ideja i pristupa umetnosti. U radovima na postavci ogleda se želja umetnika za poniranjem u dubine nesvesnog, u skrivene prostore misli i emocija, kao i potreba za istraživanjem odnosa unutrašnje stvarnosti i okruženja.

Frojdovo stanovište (Sigmund Freud), na čije se postavke psihoanalize oslanja i nadrealizam – da su impulsi, sanjarenje i imaginacija u jezgru umetničkog stvaralaštva, čita se i u Arpadovim radovima. Vizuelni izrazi introspekcije kroz jezik metafore, alegorije i simbola, svedoče o istraživanju sopstva, kao celine koja arhivira podsvesno i svesno, individualno i kolektivno, imaginarno i stvarno. Prepleti stvarnosti i imaginacije, lične fantazme i mitski motivi u Arpadovom stvaralaštvu, dinamički su povezali umetnikov unutrašnji i spoljni svet, odnosno intimne narative i činjeničnu građu iz kolektivnog iskustva, izgrađenog od tradicija, uverenja, običaja, predrasuda i svega onog što čini okruženje, a ujedno i utiče na sistem vrednovanja i ponašanje umetnika.

Kako je za autora umetnost prostor ali i oruđe spoznaje, on ujedno istražuje granice medija, materijala i tehnika, koje u okviru svog stvaralaštva neprestano proširuje i obogaćuje. I sâm materijal tekstila u kome umetnik stvara je izuzetno kompleksan, odgovarajuć za ispitivanje granica, i za postavljanja pitanja o ličnom i kolektivnom identitetu, društvenoj pripadnosti, rodu, kulturi i kontekstu, upravo zbog svog složenog istorijata od svakodnevnog materijala etnoloških, tradicionalnih i kulturno-istorijskih vrednosti do legitimnog medija savremene umetnosti. I Arpadu tekstil nudi široke mogućnosti za učitavanje različitih značenja i percepcija, koje potiču i iz lične misaone i emotivne arhive umetnika, ali i iz okruženja koje umetnika oblikuje, izaziva i valorizuje.

Prilikom opisivanja svog rada „Tekstil gyökerei”, umetnik je postavio pitanja –  koji su to procesi umetničkog stvaranja odgovarajući, kakav je odnos estetskih problema u odnosu na tematske, da li je svaki umetnički pristup opravdan, te na kraju, i da li je postojanje umetničkog dela opravdano. Na to da proces stvaranja i umetničko propitivanje medija mogu biti u složenom prepletu sa istraživanjem sebe, ali i svog mesta unutar okruženja, podseća nas  i Elen Hendler Spic (Ellen Handler Spitz), navodeći da je „istraživanje mogućnosti i granica medija u kome umetnik stvara, ujedno i rezultat intrapsihičkih faktora umetnika, ali i kulturnih odrednica, konteksta u kome radi.“ 

Nadrealisti i mnogi autori koji su se bavili odnosom samorefleksije i umetničkog stvaralaštva, naglašavaju još jedan važan aspekt samospoznaje, a to je da je njena intimna dimenzija u bliskoj relaciji sa društvenom: „Oslobođenje i emancipacija pojedinca neodvojiva je od oslobođenja, emancipacije društva“, navodi Arturo Švarc (Arturo Umberto Samuele Schwarz).

Arpadova introspekcija kroz umetničko stvaralaštvo, na kraju je i podstrek za naša razmišljanja o vlastitim slobodama i ograničenjima, o odnosu naše unutarnje i spoljne, odnosno intimne i kolektivne stvarnosti, o delikatnosti percepcije onoga što je stvarno i onoga što nam je reprezentovano.

Izložba je otvorena do 17. maja.