NOVI ASORTIMAN, PROLEĆNA KOLEKCIJA I PRAZNIČNO RADNO VREME
Opovo,
24. april 2019;
U
sklopu prolećne kolekcije butik PETAR I TINA ima novi asortiman garderobe:
haljinice (500 – 1000 dinara), svetleće pidžame (650 dinara), dečije majice
(150 – 500 dinara), komplete šorc i majica (650 – 1000 dinara), brushaltere
(600 dinara) i majice za odrasle (450 dinara).
Opovo, 24. april 2019
Posle jučerašnjeg odlaganja, danas je sprovedena najavljena akcija suzbijanja
krpelja na teritoriji opštine Opovo. Redovnim prolećnim tretiranjem krpelja,
kao što je predviđeno, obuhvaćene su
zelene javne površine i priobalje u sva
četiri naseljena mesta. Dezinsekciju je sprovela DDD služba „Veterinarske
stanice Pančevo“ insekticidom EXIT 100 EW.
Suzbijanje krpelja se sprovodi kao preventivna mera u cilju kontrole i smanjenja broja krpelja u našem neposrednom okruženju. Proleće i toplije vreme pogoduju njihovom razmnožavanju, tako da je i njihov broj najveći u periodu april-maj.Najviše ih ima na travnatim površinama i u blizini šuma.
Krpelji, najčešće iz rodova Dermacentor, Rhipicephalus
i Ixodes, prenosioci su nekih parazitarnih bolesti od kojih su
najrasprostranjenije Lajmska bolest kod ljudi i piroplazmoza kod pasa. Lajmsku
bolest karakteriše se lokalna upala na mestu ujeda krpelja sa izraženim
crvenilom na koži koje se širi, upala
nerava, zglobova , meningitis ili miokarditis u težim slučajevima.
Piroplazmoza pasa praćena je povišenom temperaturom, žuto prebojenim
sluzokožama, mokraćom boje piva i kako bolest napreduje, poremećajem opšteg
stanja jer uzročnik razara eritrocite sa posledičnim komplikacijama i uginućem
ukoliko se životinja ne leči.
Upravo iz tih razloga, nadležna služba opštine Opovo redovno
sprovodi akciju suzbijanja krpelja upravo u ovom periodu i kao pripremu
izletišta i šetališta pre uskršnjih i prvomajskih praznika.
INTROSPEKCIJA – NADREALIZAM KAO ODBRAMBENI MEHANIZAM SANJARA
Opovo,
24. april 2019;
Svi
oni koji su uprkos olujnoj košavi došli sinoć došli na otvaranje izložbe mladog
umetnika Arpada Pulaija imali su prilike da uživaju u zaista lepom
nadrealističkom doživljaju. Izložbu su otvorili direktorka ONB Opovo Katarina
Nikolić Ralić, autor Arpad Pulai i kustoskinja izložbe Milica Perić.
Samostalna izložba Arpada Pulaija „Introspekcija – Nadrealizam kao odbrambeni mehanizam sanjara”, obuhvata
radove u tekstilu iz različitih celina nastalih
u prethodne tri godine – celina po kojoj i sama izložba nosi naziv, zatim „Tekstil gyökerei (Koreni tekstila)”,
objekat “Licem u lice”, kao
i serija crteža “Cave world“iz 2011. godine.
Trodimenzionalne
radove umetnik je realizovao različitim tehnikama – pustovana vuna, kukičanje i
kombinovane tehnike, koristeći tekstilne materijale (vunu, pamuk, poliamid i dr.)
i sirove materijale iz prirode (biljka agave, vlakna kore drveta i dr.).
Podnaslov rada koji je autor dao skulptoralnoj celini “Introspekcija”, poslužilo je kao polazište kustoskinji
Milici Perić, da sve izložene radove sagleda kroz elemente nadrealističkih
misli, ideja i pristupa umetnosti. U radovima na postavci ogleda se želja umetnika
za poniranjem u dubine nesvesnog, u skrivene prostore misli i emocija,
kao i potreba za istraživanjem odnosa unutrašnje stvarnosti i okruženja.
Frojdovo stanovište
(Sigmund Freud), na čije se postavke psihoanalize oslanja i nadrealizam – da su
impulsi, sanjarenje i imaginacija u jezgru umetničkog stvaralaštva, čita se i u
Arpadovim radovima. Vizuelni izrazi introspekcije kroz jezik metafore, alegorije
i simbola, svedoče o istraživanju sopstva, kao celine koja arhivira podsvesno i svesno, individualno i kolektivno, imaginarno i stvarno. Prepleti stvarnosti
i imaginacije, lične fantazme i mitski motivi u Arpadovom stvaralaštvu, dinamički su povezali umetnikov unutrašnji i spoljni svet, odnosno intimne narative i činjeničnu građu iz kolektivnog iskustva,
izgrađenog od tradicija, uverenja, običaja, predrasuda i svega onog što čini okruženje,
a ujedno i utiče na sistem vrednovanja i ponašanje umetnika.
Kako je za autora umetnost prostor ali i oruđe spoznaje, on ujedno istražuje granice medija,
materijala i tehnika, koje u okviru svog stvaralaštva neprestano proširuje i obogaćuje. I sâm materijal tekstila u kome umetnik stvara je izuzetno kompleksan, odgovarajuć za ispitivanje granica,
i za postavljanja pitanja o ličnom i kolektivnom identitetu, društvenoj pripadnosti, rodu, kulturi i kontekstu, upravo
zbog svog složenog istorijata od svakodnevnog materijala etnoloških, tradicionalnih
i kulturno-istorijskih vrednosti do legitimnog
medija savremene umetnosti. I Arpadu tekstil nudi široke mogućnosti za učitavanje
različitih značenja i percepcija, koje potiču i iz lične misaone i emotivne arhive
umetnika, ali i iz okruženja koje umetnika oblikuje, izaziva i valorizuje.
Prilikom opisivanja
svog rada „Tekstil
gyökerei”, umetnik je postavio pitanja
– koji
su to procesi umetničkog stvaranja odgovarajući, kakav je odnos estetskih problema
u odnosu na tematske, da li je svaki umetnički pristup opravdan, te na kraju, i
da li je postojanje umetničkog dela opravdano. Na
to da proces stvaranja i umetničko propitivanje medija mogu biti
u složenom prepletu sa istraživanjem sebe, ali i svog mesta unutar okruženja, podseća nas i Elen Hendler Spic (Ellen Handler Spitz), navodeći da
je „istraživanje mogućnosti i granica medija u kome umetnik stvara, ujedno i rezultat intrapsihičkih faktora umetnika, ali
i kulturnih odrednica, konteksta u kome radi.“
Nadrealisti i
mnogi autori koji su se bavili odnosom samorefleksije i umetničkog stvaralaštva,
naglašavaju još jedan važan aspekt samospoznaje, a to je da je njena intimna dimenzija
u bliskoj relaciji sa društvenom: „Oslobođenje
i emancipacija pojedinca neodvojiva je od oslobođenja, emancipacije društva“, navodi Arturo
Švarc (Arturo Umberto Samuele Schwarz).
Arpadova introspekcija
kroz umetničko stvaralaštvo, na kraju je i podstrek za naša razmišljanja o vlastitim
slobodama i ograničenjima, o odnosu naše unutarnje
i spoljne, odnosno intimne i kolektivne
stvarnosti, o delikatnosti percepcije onoga što je stvarno i onoga što nam je reprezentovano.