Nova e-usluga Opštinske uprave Opovo: Od sada brže i lakše do prijava i dokumenata (video)

26/03/2021

Od sada brže i lakše do prijava i dokumenata

OPOVO, 26. mart 2022 – Opštinska uprava Opovo u sklopu nastavka razvoja elektronske uprave i aktivnosti u okviru digitalizacije procedura i usluga omogućila je građanima besplatno preuzimanje parametara za dvofaktorsku autentikaciju (eID).

To se može obaviti na pisarnici Opštinske uprave Opovo svakog radnog dana od 7:30 do 15:30 časova, gde će akreditovano službeno lice građanima omogućiti pristupanje uslugama elektronske uprave putem eID platforme.

U svojstvu građanskog lica predsednik opštine Miloš Markov je otvorio nalog dvofaktorske autentikacije, odnosno verifikacije.

„Danas sam i ja imao priliku da se u svojstvu građanina prijavim za nove usluge koje su već postale dostupne. U pitanju je eUprava, tako da naši građani sada mogu da ostvare pregršt usluga za koje su ranije morali fizički da dolaze do šaltera, čekaju u redu, popunjavaju formulare, a sada sve to može elektronskim putem da obave. U ptanju je dvofaktorska verifikacija, gde vrlo jednostavnim instaliranjem aplikacije na telefonu možemo doći do svih podataka koji nam trebaju, odnosno do izvršenja raznih usluga. Lično sam zbog sebe, a i da pokažem na primeru, došao ovde na pisarnicu, prijavio se i verifikovao putem mejla tako da sada mogu da ostvarim mnogo više usluga koje ranije nisam mogao elektronskim putem. To je izuzetno dobro, posebno zbog pandemije jer je bolje i sigurnije da imamo što manje ljudi ispred šaltera i da se stvara što manje gužvi. Dobro je iz zdravstvenih razloga, a takođe je ekonomičnije jer se skraćuje vreme čekanja i proceduralnog dela, jednostavnije je i efikasnije, a siguran sam da će i finansijski biti manje troškova za građane“, izjavio je Markov.

Na ovaj način eGrađani mogu na portalu eUprave da imaju svoje eSanduče i tako primaju dokumenta od organa javne uprave kao što su rešenja o porezu na imovinu, zakažu termin za izdavanje ličnih dokumenata – lična karta i pasoš i termin za testiranje i upis deteta u osnovnu školu, podnesu zahtev za izdavanje uverenja o nekažnjavanju, podnesu prijavu za upis deteta u vrtić i zahtev za izdavanje zdravstvene kartice, zakažu termin za PCR testiranje, podnesu zahtev da im potvrda o primljenoj vakcini stigne na imejl i produže registraciju vozila. Takođe, mogu da pristupe i drugim portalima kao što su eZdravlje, Lokalna poreska administracija i MojesDnevnik.  

Ukoliko nemate registrovan nalog na Portalu eUprava, službeno lice će vas registrovati na Portal eUprava putem korisničkog imena i lozinke. Nakon što se verifikuje vaš nalog, službenom licu možete istovremeno podneti prijavu za besplatno dobijanje parametara za dvofaktorsku autentikaciju (eID) za mobilnu aplikaciju ConsentID.

Neophodno je da stranka prilikom podnošenja prijave ima mobilni telefon kod sebe, kao i pristup i-mejl adresi, koju je dao službenom licu prilikom otvaranja naloga. Pre podnošenja prijave za dobijanje parametara za dvofaktorsku autentikaciju, stranka mora da pristupi i-mejlu, koji je naveden u prijavi i da podesi lozinku za pristup Portalu eUprava.

Ukoliko je stranka registrovana na Portalu eUprava, potrebno je samo službenom licu u Opštinskom uslužnom centru da podnese prijavu za besplatno dobijanje parametara za dvofaktorsku autentikaciju (eID) za mobilnu aplikaciju ConsentID.

Dvofaktorska autentikacija predstavlja srednji nivo pouzdanosti. Prednost ovog načina prijavljivanja na Portalu eUprava je u tome što korisnicima nisu potrebni kvalifikovani elektronski sertifikati, već instalirana aplikacija ConsentID na njihovim pametnim uređajima sa android i iOS sistemima (mobilni telefon ili tablet) koju korisnik aktivira prilikom svake prijave. Uputstvo za instaliranje i podešavanje ConsentID aplikacije se nalazi na sajtu https://eid.gov.rs/pomoc  pod stavkom broj 8 „kako do dvofaktorske autentikacije?“.

Svim korisnicima koji se prijavljuju putem portala za elektronsku identifikaciju (eID), na adresu: https://eid.gov.rs/ (prijava dvofaktorskom autentikacijom) omogućeno je da izvrše proveru svojih podataka u Centralnom registru stanovništva na Portalu eUprava i da prijave sve eventualne nepravilnosti. Na ovaj način, građani putem Portala eUprava mogu ostvariti uvid u svoje podatke u matičnim knjigama, knjizi državljana, biometrijskoj ličnoj karti, pasošu, evidenciji o prebivalištu i boravištu građana, obaveznom socijalnom osiguranju i poreskoj evidenciji RS.

Korisnici koji koriste ovaj način prijave, pored Portala eUprava, mogu da pristupe portalu https://lpa.gov.rs/jisportal/homepage i izvrše proveru poreza na imovinu, kao i da elektronski plate porez.

Korisnici takođe mogu pristupiti i Portalu eZdravlje, na adresu: https://e-zdravlje.gov.rs/landing/?v=20210224

Detaljne informacije za preuzimanje parametara za dvofaktorsku autektikaciju (eID) radi korišćenja usluge elektronske uprave na Portalu eUprava možete dobiti na Portalu za elektronsku identifikaciju: https://eid.gov.rs/

Ovo je još jedna u nizu usluga koja ima za cilj razvoj i unapređenje elektronske uprave i digitalizaciju procedura i usluga. Do sada su implementirane sledeće e-usluge: „Bebo, dobro došla na svet“, Centralni registar matičnih knjiga, eZUP, JIS LPA, POS terminali, CEOP, E-vrtić, QR sistem plaćanja.

MaPro Ecommerce

Online shop već od 9.999 rsd

Sa zapanjujućim dizajnom, neverovatno je lako napraviti online shop za samo par minuta.

pročitajte još i

najnovije

najčitanije