Duži redovi za reklamaciju nego za plaćanje – kako uvek da znamo koliko smo struje potrošili

28/03/2024

Izvor/RTS
Sugrađani se žale da im od Nove godine, nakon hakerskog napada na EPS, stižu uvećani računi za struju. Iako iz EPS-a tvrde da hakerski napad nije uticao na iznose računa i da nije povećan broj prigovora, sve je više onih koji pišu RTS-u. Da li možemo da znamo, u svakom trenutku, koliko smo potrošili struje kako bismo kontrolisali i potrošnju i račun?
I ranije je bilo reklamacija na račune za struju, ali od hakerskog napada na Elektroprivredu Srbije, čini se da ih je mnogo više. Koliko ih bude mesečno, u EPS-u nismo uspeli da saznamo. Utisak je da su gužve na šalterima za reklamacije, ipak, veće nego na onima za plaćanje.
Pitanje je da li ćete uz pomoć reklamacije ubediti nadležne u Elektrodistribuciji da vodite računa o potrošnji i da se pridržavate saveta da veš mašinu, bojler, TA peć uključujete samo noću. A šta je sa uređajima koji su uključeni tokom većeg dela dana po skupoj tarifi, poput rutera, punjača za mobilni telefon, televizora, klime.
Štedite, a račun je viši. Koliko puta ste pomislili da je to sigurno zato što vam se neko prikačio na brojilo? Koji je najlakši način da to saznate, a da ne morate da angažujete električara?
“Isključite sve osigurače u stanu tako da budemo sigurni da ne trošimo električnu energiju i tada proveriti na brojilu da li i dalje postoji potrošnja. To je najsigurniji način da vidite da li vam se neko zakačio”, kaže profesor u ETŠ “Nikola Tesla” Andrej Čoha.
Kad utvrdite da je mesečna potrošnja na brojilu i u računu ista, rešili ste veliku dilemu. Sledeći korak je praćenje potrošnje, plaćanje računa i slanje eventualne reklamacije uz pomoć besplatne mobilne aplikacije “EPS Uvid u račun“. Ovu aplikaciju već koristi 380.000 korisnika i oni račune dobijaju elektronskim putem.
A šta da rade oni kojima, i pored reklamacija, stižu računi viši od prošlogodišnjih i koji ne znaju da koriste nove tehnologije? Da li je sud jedino rešenje i da li čekati presudu i rizikovati da struja bide isključena? Na to pitanje iz EPS-a je stigao odgovor da se snabdevanje električnom energijom obustavlja na zahtev snabdevača i da elektrodistribucija samo postupa po tom zahtevu.
EPS se na takav korak odlučuje kada se utvrdi da korisnik neovlašćeno koristi struju, posle čega slede prijava, kazna i novi zahtev za priključenje.

MaPro Ecommerce

Online shop već od 9.999 rsd

Sa zapanjujućim dizajnom, neverovatno je lako napraviti online shop za samo par minuta.

pročitajte još i

Koncentracija polena ambrozije znatno iznad graničnih vrednosti

Koncentracija polena ambrozije znatno iznad graničnih vrednosti

BEOGRAD, 19. avgust 2025 (Tanjug) - Poslednji podaci Monitoringa za alergeni polen Agencije za zaštitu životne sredine pokazuju da je koncentracija jednog od najjačeg alergenog polena ambrozije znatno iznad graničnih vrednosti. “Najnoviji podaci merenja alergenog...

Objavljen školski kalendar za 2025/2026. godinu

Objavljen školski kalendar za 2025/2026. godinu

BEOGRAD, 10/11 septembar 2025. Po  kalendaru Ministarstva prosvete, školska 2025/2026. godina će početi u ponedeljak, 1. septembra. Prvo polugodište će trajati do 30. decembra za decu u centralnoj Srbiji, a drugo polugodište počinje u ponedeljak 19. januara 2026....

najnovije

najčitanije