Izvor: RTS
BEOGRAD, 20. februar 2024
Posle 60 godina, Pančevački most je konačno na listi prioriteta za rekonstrukciju. Prema najnovijim planovima, deo mosta od Bogoslovije do reke biće srušen, a ukoliko budu obezbeđena sredstva, radovi bi trebalo da počnu 2025. godine.
Za samo jedan sat u popodnevnom špicu gotovo 6.000 vozila pređe preko Pančevačkog mosta. Godinama se govori o njegovoj rekonstrukciji, ali upućeni tvrde da nikada nije bio na listi prioriteta.
U međuvremenu je doneta odluka da se vozilima težim od 12 tona zabrani prelazak preko mosta.
Pre petnaestak godina utvrđeno je da je Pančevačkom mostu potrebna hitna rekonstrukcija, međutim, do sada nije bilo većih radova. Rekonstruisan je samo deo kojim idu vozovi.
Stručnjaci su tada tvrdili da bi sanacija koštala više od 20 miliona evra. Novac nije obezbeđen, pa je popravljen samo manji deo mosta. I građani jedva pamte bilo kakve popravke.
“Prolazim svaki dan ovuda, vizuelno gledajući reklo bi se da je sve u redu, ali ne znam“, kaže jedan sagovornik RTS-a, dok drugi ne zna da li je most rekonstruisan.
U toku tender za izradu projekta
Iz “Puteva Srbije“ su još pre nekoliko godina rekli da će sanirati samo ono što bude neophodno kako bi saobraćaj mogao da funkcioniše.
Međutim, kako najavljuju iz ovog preduzeća, prema najnovijim planovima, deo Pančevačkog mosta, od Bogoslovije do reke, biće srušen i gradiće se novi.
U toku je tender za izradu projekta za dobijanje građevinske dozvole, a trebalo bi da radovi počnu sledeće godine, ako bude sredstava, kažu u “Putevima Srbije“.
“Sve će se raditi fazno i cilj je da se, pre nego što se krene rušenje pristupnih konstrukcija, urade sa obe strane jedan silazna i uzlazna rampa koje će se povezati sa postojećim sistemom gradskih ulica”, objašnjava Miodrag Poledica, pomoćnik direktora JP “Putevi Srbije”,
Problem sa brojnim lokalima ispod mosta
Pančevački most je otvoren za saobraćaj 1935. godine, a srušen 1941, tokom rata. Obnovljen je pet godina kasnije.
Prilazne konstrukcija izgrađene su 60-tih godina prošlog veka i nikada nisu rekonstruisane. Nadležni će morati da reše i problem sa brojnim lokalima izgrađenim ispod mosta.
“Pre nego što krenemo radove i dobijemo građevinsku dozvolu, mi ćemo sa tim vlasnicima objekata videti ako je potrebno neke da eksproprišemo, a ako nije onda ih nećemo ni dirati“, kaže Poledica.
Kod mosta će se završavati tunel od Ekonomskog fakulteta, pa će se, zbog manjka prostora, nove pristupne konstrukcije graditi na mestu starih.
Gradskim planom razvoja šinskog sistema, predviđen je prelazak tramvaja na banatsku stranu, tako da će projektanti i o tome morati da vode računa.
Nadležni procenjuju da bi novi deo mosta trebalo da bude otvoren krajem 2026. godine