Lokalni indeks eUprave: Opštini Opovo uručeno priznanje na polju razvoja eUprave

04/02/2023

Opštini Opovo uručeno priznanje na polju razvoja eUprave
OPOVO, 4. februar 2023 – U okviru završne konferencije projekta „Uspostavljanje Indeksa eUprave (LEI) za jedinice lokalnih samouprava u Republici Srbiji“ koji sprovodi NSLED uz podršku Evropske unije, a prema rezultatima pilot merenja LEI indeksa, Opština Opovo je odabrana kao jedna od uspešnijih lokalnih samouprava.
Na konfereniciji održanoj 3. februara u Beogradu, priznanje za ostvarene rezultate na polju razvoja eUprave u lokalnoj zajednici tokom 2022. godine u oblasti Infrastrukture, ispred Opštine Opovo primile su zamenica predsednika opštine Anka Simin Damjanov i načelnica Opštinske uprave Opovo Ankica Jožika.
Uz podršku Evropske unije, NALED radi na uvođenju novog indeksa čiji je cilj merenje napretka opština i gradova u razvoju elektronske uprave (LEI indeks – lokalni indeks eUprave).
Projekat je otpočeo 1. marta 2021. godine i trajaće do kraja februara 2023. godine.
Indeks će meriti 10 najčešćih postupaka za građane i privredu u lokalnim samoupravama, ali i opšte pokazatelje napretka opština i gradova kada je reč o razvoju elektronskih usluga i to kroz sledeće komponente:
Preduslove (Key Enablers) koji se sastoje od dve komponente – Infrastrukture (infrastrukturne opremljenosti JLS za pružanje elektronskih usluga, tehničke opremljenosti službenika, potpunosti, ažurnosti i efikasnosti vođenja registara, strateškog i finansijskog okvira za razvoj eUprave na lokalu), kao i Ljudskih resursa i kompetencija (obučenost službenika, njihovog broja, kao i osposobljenosti građana da koriste eUsluge)

Prema rezultatima pilot merenja LEI indeksa, Opština Opovo je odabrana kao jedna od uspešnijih lokalnih samouprava; Foto/Glas Opova

Indeks elektronskih usluga (zastupljenost i kvalitet usluga – dostupnost, sofisticiranost, efikasnost, informaciona bezbednost, inovativnost i proaktivnost JLS u razvoju softverskih rešenja, te uključivanja građana – javnost i dostupnost podataka za građane, proaktivno informisanje građana i mehanizmi za praćenje zadovoljstva građana i merenja korisničkog iskustva.
U okviru ovog projekta biće izrađen poseban softver kojem će opštine i gradovi pristupati radi popunjavanja upitnika, a softver će takođe biti punjen podacima koji se dobijaju od drugih organa – RATEL, Kancelarija za IT i eUpravu, Republički geodetski zavod, Republički zavod za statistiku itd.
Na zasebnom sajtu biće prikazani rezultati merenja u vidu interaktivne onlajn mape Srbije.
Projekat ima za cilj da, između ostalog, promoviše primere dobre prakse kroz objavljivanje Vodiča najboljih praksi, ali i da pruži podršku onim lokalnim samoupravama koje pri prvom merenju indeksa pokažu najlošije rezultate.
U okviru projekta biće organizovane i posebne obuke za organizacije civilnog društva u oblasti elektronske uprave, elektronskog poslovanja, informacione bezbednosti i zaštite podataka o ličnosti, budući da projekat ima za cilj osnaživanje građana i organizacija civilnog društva u monitoringu razvoja eUprave na lokalu i njihovo aktivno uključivanje u ovaj proces.

MaPro Ecommerce

Online shop već od 9.999 rsd

Sa zapanjujućim dizajnom, neverovatno je lako napraviti online shop za samo par minuta.

pročitajte još i

najnovije

najčitanije