PREZENTACIJA DOBRE UČITELJSKE PRAKSE
Zrenjanin, 11. oktobar 2016;
U organizaciji Udruženja zrenjaninskih učitelja održana je tribina u Kulturnom centru Zrenjanina na temu „Dobre učiteljske prakse“ gde su prezentovane dve nastavne prakse profesora razredne nastave Ivane Jovanac i Nade Kljajić iz OŠ „Dositej Obradović“ Opovo.
Prvo je predstavljena koreltivno integrativna nastava u sklopu sistematizacije i tematskog dana. Kroz narodnu tradiciju, prikazan je svadbeni običaji kao scenski prikaz. Tematski dan je bio realizovan 9. aprila 2014. godine u četvrtom razredu u IO „Zoran Petrović“ u Sakulama. Rad je predstavljen na Saboru učitelja 2015. godine. Cilj aktivnosti je bio upoznavanje i negovanje običaja, očuvanje Narodne tradicije i običaja u Banatu. Ovu aktivnost je osmislila i sprovela u delo profesor razredne nastave Ivana Jovanac.
Kao druga nastavna akivnost je predstavljena interaktivno egzemplarna nastava – realizovana na 2 časa srpskog jezika i 2 časa likovne kulture u četvrtom razredu, 2. marta 2016.godine povodom obeležavanja „Svetskog dana knjige“ u IO „Olga Petrov“ u Barandi. Rad je prezentovan i na Saboru učitelja 2016. godine i na Stručnom skupu -Udruženja Gružanskih Učitelja 2016. godine gde je proglašen za najbolju nastavnu praksu. Cilj aktivnosti je povezivanje egzemplarnih i analognih sadržaja kroz stvaralački rad pisanja knjige i učenika i nastavnika. Aktivnost osmislila i sprovela u delo profesor razredne nastave Nada Kljajić (više o ovoj prezentaciji na blogu „ Nada Kljajić“).
Tribina je bila odlično posećena (36 prisutnih, 30 anketiranih). Na osnovu evolucionih listi zaključeno je da su kolege u velikoj meri zadovoljni pruženim informacijama (70%) i načinom prezentovanja (80%). Da im je sadržaj poznat, ali da su i nešto novo čuli (90%). Da je sadržaj primenljiv u nastavi (100%). Način prezentovanja se kolegama svideo (80%) i bio interesantan (70%). Takođe ih je održana tribina navela na razmišljanje (60%) i ocenili su je peticom (80%). Na osnovu ovih podataka zaključak je nedvosmislen: Neophodno je i potrebno, povremeno prikazivati kolegama primenljive nastavne i vannastavne aktivnosti, kao podstrek za dalji i još bolji rad sa đacima.