Pomoć za izbegla lica:  POTPISANI UGOVORI ZA KUPOVINU PET SEOSKIH KUĆA (VIDEO)

Pomoć za izbegla lica: POTPISANI UGOVORI ZA KUPOVINU PET SEOSKIH KUĆA (VIDEO)

POTPISANI UGOVORI ZA KUPOVINU PET SEOSKIH KUĆA
Opovo, 25. decembar 2017;
[vsw id=”ex519jqnKRc” source=”youtube” width=”625″ height=”344″ autoplay=”no”]
U kabinetu predsednika opštine danas su potpisani ugovori o dodeli bespovratne pomoći za kupovinu pet seoskih kuća sa okućnicom, kojima se regulišu međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovorenih strana u postupku dodele pomoći korisniku za poboljšanje uslova stanovanja kroz kupovinu seoskih kuća sa okućnicom i kroz dodelu pomoći u vidu građevinskog materijala za popravku ili adaptaciju predmetnih kuća. Projektom je predviđeno 9.500 evra za kupovinu i 1.500 evra za adaptaciju predmetne kuće.

Predsednik opštine dr Zoran Tasić je pozdravio prisutne, poželevši im da što pre reše svoje egzistencijalne probleme i istovremeno izrazio žaljenje što su tokom ratnih devedesetih godina prošlog veka dospeli u takvu situaciju. Tasić je obećao sa svoje strane da će se lokalna samouprava i u budućnosti angažovati kako bi se izbeglim i raseljenim licima što adekvatnije pomoglo.

Komesarijat za izbeglice i migracije, JUP „Istraživanje i razvoj“ Beograd i Opština Opovo zaključili su ugovor o grantu u okviru Regionalnog stambenog programa – Projekat 4, o saradnji na realizaciji dodele pomoći namenjene poboljšanju uslova stanovanja izbeglih lica kupovinom seoske kuće sa okućnicom, kojim je Opštini Opovo dodeljen iznos od 55.000 evra. Sredstva koja se daju korisnicima su po 11.000 evra, od toga 9.500 evra za kupovinu kuće i 1.500 evra za adaptaciju i renoviranje iste. Dobijena sredstva su bespovratna.

Poverenik za izbegla lica na teritoriji Opštine Opovo Ivanka Petrov zahvalila se lokalnoj samoupravi na podršci u realizaciji ovog projekta.

– Danas je na moje veliko zadovoljstvo, konačno došlo do potpisivanja ugovora o kupoprodaji pet seoskih domaćinstava za izbegla lica iz Regionalnog stambenog programa i tako će pet porodica biti zbrinuto. Velika zahvalnost predsedniku opštine što prihvata svaki projekat koji je ponuđen našoj opštini i za koji apliciramo za izbegla i raseljena lica. Kamo sreće da je to ranije bilo jer bi nam do sada sva izbegla i raseljena lica na teritoriji naše opštine bila zbrinuta, izjavila je Ivanka Petrov.

Nakon današnjeg potpisivanja ugovora osmeh i na licima onih koji su sredstva dobili i rešili dobar deo svojih egzistencijalnih problema.

– Ovo mi znači mnogo, živeo sam kao podstanar i zahvalio bih se Opštini, Povereništvu za izbegla lica, međunarodnoj zajednici koji su mi omogućili ovu pomoć, rekao nam je Milan Vojinović koji je izbegao iz Gline.

Reči zahvalnosti imao je i Benkovčanin Branimir Repaja iz Barande.

– Ja bih se ovom prilikom zahvalio gospođi Ivanki, koja je imala puno strpljenja za nas. Možda nismo svaki put bili fer, ponekad i dosadni ali takva je naša situacija. Zahvaljujem se predsedniku opštine Tasiću, a prvenstveno vlasnicima kuća koji su godinu dana čekali na ovaj momenat, poručio je Repaja.

Regionalni program stambenog zbrinjavanja zajednički je višegodišnji program Republike Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Republike Hrvatske, koji ima za cilj da obezbedi trajna stambena rešenja za najugroženije izbegličke porodice u regionu. Regionalni stambeni program Republike Srbije sprovodi se uz podršku OEBS-a i UNCR-a, a finansiran je sredstvima Evropske Unije.

Kako se očekuje i proširenje ovog projekta, Povereništvo za izbegla lica Opštine Opovo uz podršku lokalne samouprave apliciralo je za kupovinu još dva seoska domaćinstva za izbegla lica iz budžeta Republike Srbije. (Č.V.)

Komunalna inspekcija Opštinske uprave Opovo:  IZDAVANJE PARKING KARTI ZA OSOBE SA INVALIDITETOM

Komunalna inspekcija Opštinske uprave Opovo: IZDAVANJE PARKING KARTI ZA OSOBE SA INVALIDITETOM

IZDAVANJE PARKING KARTI ZA OSOBE SA INVALIDITETOM
Opovo , 25.12.2017. godine
Komunalni inspektor Opštinske uprave Opovo obaveštava osobe sa invaliditetom da podnošenjem zahteva za izdavanje parking karte mogu iskoristiti svoje pravo na besplatno korišćenje posebno obeleženih parking mesta na javnim parkiralištima.
Uz zahtev, prilaže se: Fotokopija lične karte, odnosno uverenje o prebivalištu osobe sa invaliditetom; Fotokopija saobraćajne dozvole osobe sa invaliditetom, odnosno ugovora o lizingu ilioverenog kupoprodajnog ugovora; Fotokopija rešenja o procentu telesnog oštećenja, odnosno vrsti inavilditeta, izdato odnadležnih institucija; Dve fotografije dimenzija 30×35 mm.
Zahtev se podnosi na pisarnici Opštinske uprave Opovo. Parking karta je lični dokument osobe sa invaliditetom, a pravo koje proizilazi iz parking karte ne može koristiti osoba koja nije osoba sa invaliditetom.

 

Radovi na uređenju Barande:  POSTAVLJA SE RASVETA DO GROBLJA (VIDEO)

Radovi na uređenju Barande: POSTAVLJA SE RASVETA DO GROBLJA (VIDEO)

POSTAVLJA SE RASVETA DO GROBLJA (VIDEO)
Baranda, 25. decembar 2017;
Ranije najavljeni mini projekat osvetljavanja prilaza baranđanskom groblju danas je započeo postavljanjem šest betonskih bandera duž Grobljanske ulice koja vodi do ulaza u groblje.

Sredstva za realizaciju ovog projekta obezbedila je lokalna samouprava, a radovi se sprovode preko Javnog preduzeća „Mladost“ Opovo.

Kako direktor komunalnog preduzeća Dragan Živković najavljuje, postavljanje sijalica i povezivanje na elektromrežu završiće se do kraja ove nedelje.
[vsw id=”pv3G1pIW93A” source=”youtube” width=”625″ height=”344″ autoplay=”no”]

Mini rukomet:  SEFKERIN POBEDNIK DRUGOG OPŠTINSKOG TURNIRA

Mini rukomet: SEFKERIN POBEDNIK DRUGOG OPŠTINSKOG TURNIRA

SEFKERIN POBEDNIK DRUGOG OPŠTINSKOG TURNIRA
Opovo, 25. decembar 2017;
Posle uvodnog turnira u Barandi borba za opštinskog prvaka u mini rukometu nastavljena je na turniru u Opovu na kome su učestvovala deca uzrasta 2003. godište i mlađa.
Borba je bila ravnopravna, uz maksimalno zalaganje svih aktera, ali na kraju se pokazalo da je iskustvo uticao na ishod. Prvo mesto osvojila je ekipa Sefkerina, koja je u finalu pobedila Barandu. U utakmici za treće mesto Opovo je bilo bolje, pa je Sakule moralo da se zadovolji četvrtom pozicijom.

Svi učesnici ovog turnira ostavili su utisak požrtvovanosti, bez obzira na krajnji plasman, do poslednjeg minuta plenili su željom i voljom i ostavili su srce na terenu.

Za najboljeg igrača proglašena je Aleksandra Jovanov iz Sefkerina kojoj je uručena zastavica kluba. Najbolji golman je Mihajlo Krstevski takođe iz Sefkerina, a za najmlađu nadu rukometa proglašena je Dunja Dmitrov iz Opova. Svi učesnici kao i tehničko osoblje dobili su nalepnice kluba.

 

Nacionalna služba za zapošljavanje:  IZMENJEN NAČIN OBRAČUNA NOVČANE NAKNADE

Nacionalna služba za zapošljavanje: IZMENJEN NAČIN OBRAČUNA NOVČANE NAKNADE

IZMENJEN NAČIN OBRAČUNA NOVČANE NAKNADE
Opovo, 25. decembar 2017;
Nacionalna služba za zapošljavanje obaveštava građane da je Narodna skupština Republike Srbije usvojila Zakon o izmenama i dopunama Zakona o zapošljavanju i osiguranju za slučaj nezaposlenosti („Službeni glasnik RS“ broj 113/2017). Zakon stupa na snagu 25.12.2017. godine, osim odredaba kojima su izmenjene odredbe članova 69. i 70. Zakona o zapošljavanju i osiguranju za slučaj nezaposlenosti, koje počinju da se primenjuju od 01.01.2018. godine.Ukazujemo da je ovim odredbama u celosti promenjena metodologija utvrđivanja visine i obračuna novčane naknade. Novčana naknada se više ne upoređuje sa minimalnom zaradom, nego je Zakonom propisan „bruto“ iznos najnižeg i najvišeg iznosa novčane naknade od 22.390, odnosno 51.905,00 dinara koji će se usklađivati jednom godišnje. Uvode se novi parametri za utvrđivanje visine i obračun iznosa novčane naknade: Ukupna zarada, odnosno naknade zarade, osnovice osiguranja i visine ugovorene naknade u poslednjih 12 meseci koji prethode mesecu u kome je prestao radni odnos, odnosno prestalo osiguranje; Prosečna godišnja zarada po zaposlenom isplaćena u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike u trenutku ostvarivanja prava na novčanu naknadu iOsnovice dnevne novčane naknade koja je propisana zakonom u iznosu od 1000 dinara i u sebi sadrži pripadajuće doprinose za zdravstveno i penzijsko i invalidsko osiguranje. Ova osnovica dnevne novčane naknade se usklađuje jednom godišnje sa godišnjim indeksom potrošačkih cena u prethodnoj kalendarskoj godini.Kao što se vidi iz napred navedenog, parametri su jasno postavljeni i svi su poznati kako u momentu odlučivanja o pravu na novčanu naknadu, tako i tokom celog perioda njenog trajanja. Na ovaj način omogućeno je da sva zainteresovana lica saznaju na koliki iznos novčane naknade mogu da računaju u momentu prestanka radnog odnosa odnosno prestanka osiguranja.Takođe ukazujemo da se prilikom odlučivanja po zahtevima za novčanu naknadu primenjuje zakon koji je na snazi na dan podnošenja zahteva, što znači da će se na sve zahteve koji budu podneti počev od 01.01.2018. godine primenjivati nove odredbe koje se odnose na visinu novčane naknade.Svi koji su zainteresovani da im se novčana naknada utvrdi i kasnije obračunava i isplaćuje prema sada važećem propisu, potrebno je da se prijave na evidenciju nezaposlenih u filijali Nacionalne službe za zapošljavanje prema svom prebivalištu (prijavljivanje se vrši lično ), i da podnesu zahtev najkasnije do 31.12.2017. godine. Zahtev se može predati u prostorijama Filijale Nacionalne službe za zapošljavanje u kojoj je lice prijavljeno na evidenciju, a ako je zahtev predat preporučenom poštom, kao dan prijema podneska smatra se dan kada je predat poštanskom operatoru.Lica koja su do dana stupanja na snagu ovog zakona ostvarila prava u skladu sa propisima i opštim aktima koji su bili na snazi do dana stupanja na snagu ovog zakona, ostvaruju prava u obimu i trajanju utvrđenim tim propisima i optim aktima.Postupci započeti pre stupanja na snagu ovog zakona okončaće se po odredbama zakona i opštih akata po kojima su započeti.