Javni prevoz Opovo – Beograd:  PREDSEDNIK OPŠTINE NA PREGOVORIMA SA ČELNICIMA LASTE

Javni prevoz Opovo – Beograd: PREDSEDNIK OPŠTINE NA PREGOVORIMA SA ČELNICIMA LASTE

PREDSEDNIK OPŠTINE NA PREGOVORIMA SA ČELNICIMA LASTE
Opovo, 26. januar 2017;
Jučerašnji dopis SP Lasta upućen Opštini Opovo delovao je kao „grom iz vedra neba“ za lokalnu samoupravu jer su bez prethodne najave obavešteni da je ovaj autoprevoznik „prinuđen“ da izvrši redukciju, odnosno ukidanje izvesnog broja polazaka na relaciji Beograd – Opština Opovo. Prema ovom dopisu, od 1. februara ukidaju se polasci Beograd – Glogonj 15:00h, Glogonj – Beograd 5:50h; Beograd – Farkaždin (radnim danima) 6:00h, Farkaždin – Beograd 7:45h; Beograd – Farkaždin 12:15h, Farkaždin – Beograd 14:00h; Beograd – Sakule (radnim danima) 8:30h, Sakule – Beograd 10:05h; Beograd – Sakule (radnim danima) 16:45h, Sakule – Beograd 6:10h.

Kao razlog u Lasti navode da su na ovaj potez prinuđeni pre svega zbog neisplativosti održavanja ovih linija – polazaka, s obzirom da se na nekim polascima evidentira veoma mali broj putnika, pa prihod koji ostvaruju time ne pokriva ni osnovne troškove angažovanja  vozila i da je gubitak velik i pored subvencija koje Opština Opovo opredeljuje Lasti za obavljanje prevoza putnika.

Predsednik opštine dr Zoran Tasić odmah je sazvao vanredni kolegijum na kojem je razmatrana aktuelna situacija i istog dana su preduzete konkretne aktivnosti. Tasić je kontaktirao direkciju Laste, zakazao sastanak sa direktorom, a takođe je, nakon obrade statističkih podataka, uputio pismo direkciji Laste sa kontra argumentima i predlozima za iznalaženje rešenja, a tekst pisma vam prenosimo u celini:

Dana 25.01.2017. godine primili smo Vaš dopis broj 803 od 25.01.2017. godine  a koji se odnosi na redukciju polazaka Vašeg preduzeća na području opštine Opovo. S tim u vezi želimo da izrazimo razumevanje za ovakav Vaš potez, ali i da izrazimo veliko nezadovoljstvo naših sugrađana, korisnika Vaših usluga.

S obzirom na to da su polasci koje nam ukidate veoma važni za građane koji svakodnevno iz različitih potreba putuju na ovoj relaciji, lokalna samouprava je spremna da uz Vašu saglasnost napravimo dogovor koji bi bio na obostrano zadovoljstvo. Mi smo uradili jednu kratku analizu naših mogućnosti trenutnog stanja na terenu kao i uvažavanje Vaše potrebe za redukcijom polazaka.

Prosečna mesečna prodaja markica za 2016. godinu na teritoriji opštine Opovo bila je 2.000.000,00 dinara, a prodaja karata van autobusa na šalterima autobuske stanice Opovo oko 100.000,00 dinara. Najveći broj prodatih markica je upravo iz naseljenog mesta Sakula, gde ste Vašim dopisom napravili najveću redukciju polazaka, pravdajući to činjenicom  neisplativosti održvanja ovih linija, kao i malim brojem putnika, što nije tačno. Kao dokaz našim tvrdnjama predlažemo da napravimo mešovitu komisiju koja će brojati putnike u navedenim terminina i utvrditi pravo faktičko stanje ekonomičnosti.

Opština Opovo je tokom 2016. godine na ime pokrića razlike troškova prevoza naših građana, sufinansirala polaske koje ste nam predstavili kao nerentabilne iznosom od 2.500.000,00 dinara, a takođe smo pokazali dobru volju za nastavak saradnje sa Vama, oslobađajući Vas obaveza plaćanja peronizacije na autobuskoj stanici Opovo u mesečnom iznosu od 150.000,00 dinara.

Uvažavajući Vašu potrebu za redukciju polazaka kao i trenutno stanje Vašeg preduzeća, predlažemo sledeće mere koje bi bile u obostranom interesu Vas kao preduzeća i nas kao Lokalne samouprave i naših građana koji koriste Vaše usluge.

Nakon obaveštavanja naših sugrađana o Vašem predlogu redukcije polazaka, naišli smo na veliko negodovanje i ogroman problem naših građana pošto se radi o udarnim terminima koji imaju najviše putnika. Takav Vaš predlog ujutru bi ostavio na autobuskoj stanici preko 150 radnika i oko 120 učenika i studenata koji ne bi mogli da odu na posao i u školu. Ove podatke možete proveriti na osnovu analitičkih kartica gde se jasno vidi regresiranje učeničkih i studentskih markica.

Na osnovu svega iznetog predlažemo sledeće:

1.) Da polaske koje ste nam naveli u Vašem dopisu broj 803 od 25.01.2017. godine ne ukidate jer su to polasci koji su nam najpotrebniji;

2.) Ako već mora da se ukine neki polazak predlažemo da se ukine polazak iz Beograda u 17:30 za Glogonj i u 19:00 iz Glogonja za Beograd;

3.) Predlažemo da se postojeće linije prema drugim opštinama skrate na mesta koja se nalaze na teritoriji opštine Opovo, do Sefkerina i Sakula. Razlog tome je gazni kilometar koji mi moramo da subvencionišemo a on iznosi: Sakule-Idvor ukupno 6,9 km u jednom pravcu; Idvor-Farkaždin ukupno 5 km u jednom pravcu; Sefkerin-Glogonj ukupno 4,2 km u jednom pravcu. Tu bi se napravila dodatna ušteda jer po evidenciji o prodatim markicama u januaru mesecu 2017. godine za Glogonj su prodate dve markice, za Idvor jedna i za Farkaždin jedna. Ako to nije moguće predlažemo da se na isti način obratite opštinama Kovačici, Zrenjaninu i Pančevu i tražite da se ova razlika u gaznom kilometru dodatno subvenconiše;

4.) Na osnovu prethodnog dogovora iz septembra 2016. godine, a koji se odnosi na redukciju registrovanih linija lokala do Opova u 14:30 i 15:30 iz Beograda, predlažemo da i dalje ostane po istom principu kao što je i do sada bilo i kako je dogovoreno;

5) Za sve gore navedeno opština Opovo može u skladu sa svojim finansijskim mogućnostima mesečno da subvencioniše polaske za opštinu Opovo sa 200.000,00 dinara. Takođe JP „Mladost“ Opovo je spremno da ne fakturiše troškove peronizacije koji na mesečnom nivou iznose oko 150.000,00 dinara, kao i da procenat od prodatih mesečnih markica ostane na istom nivou kao do sada tj. 1,5% u odnosu na procenat od 15% koji plaćaju ostali prevoznici autobuskoj stanici Opovo.

U nadi da ćete prihvatiti naš predlog srdačno Vas pozdravljamo. S poštovanjem, predsednik opštine dr Zoran Tasić.

Na današnjem sastanku, na kojem su ispred lokalne samouprave učestvovali predsednik opštine dr Zoran Tasić, rukovodilac Odeljenja za privredu i finansije Opštinske uprave Opovo Slavko Mančev i vd direktor JP „Mladost“ Opovo Dragan Živković, a sa druge strane generalni direktor Laste Bojan Bojanić sa svojim saradnicima, ipak se došlo do nekog dogovora, a Zoran Tasić se po povratku u Opovo obratio građanstvu preko lokalnih medija.

Tasić je istakao da je za sada načelno postignut dogovor, ali da će konačnu odluku doneti Nadzorni odbor Laste.

–  Dobili smo uveravanja da se redukcije za sada neće sprovoditi, a da će konačnu odluku o našim predlozima doneti Nadzorni odbor, koji će se sastati u najskorije vreme. Lasta je tražila subvencionisanje od 700.000 dinara mesečno što mi realno nismo u mogućnosti da platimo jer bi davanjem tog novca sa budžeta time direktno ugrozili funkcionisanje lokalne samouprave, zdravstva, prosvete i svih ostalih ustanova koje preko budžeta finansiramo ili sufinansiramo, rekao je dr Zoran Tasić.

Predsednik opštine je saopštio da mu je otvoreno rečeno da se SP Lasta nalazi u ogromnim finansijskim teškoćama i da će se opsežne redukcije sprovesti prema svim prigradskim linijama, tako da im je od strane predstavnika Laste sugerisano da potraže i neka alternativna rešenja, što je Tasić u današnjoj izjavi za medije i najavio, jer se eventalne redukcije javnog prevoza prema Beogradu moraju dočekati spremno i sa rezervom.

 

Udruženje penzionera Opovo: SAVETOVANJE O ZDRAVLJU

Udruženje penzionera Opovo: SAVETOVANJE O ZDRAVLJU

SAVETOVANJE O ZDRAVLJU
Opovo, 26. januar 2017
Udruženje penzionera Opovo obaveštava svoje članove da će se od februara meseca 2017. godine organizovati svakog drugog četvrtka u mesecu sa početkom u 10.30 časova savetovanje o zdravlju. Medicinske sestre će meriti krvni pritisak i davati savete o ishrani i terapijama, prijavljivanje nije neophodno.