TROŠKOVI TEHNIČKOG PREGLEDA OBJEKTA I VISINA NAKNADE KOMISIJE
Opovo, 08. novembar 2014;
Na poslednjoj sednici lokalnog parlamenta odbornici su usvojili Odluku o troškovima tehničkog pregleda objekata i kriterijumima za određivanje visine naknade Komisije za tehnički pregled objekta.
U nastavku priloga prenosimo vam komplketan tekst Odluke.
O D L U K A
o troškovima tehničkog pregleda objekata i kriterijumima za
određivanje visine naknade Komisije za tehnički pregled objekta
Član 1.
Ovom odlukom utvrđuju se troškovi tehničkog pregleda objekata i kriterijumi za određivanje visine naknade i nagrade članovima Komisije za tehnički pregled objekata za objekte za koje građevinsku dozvolu ili rešenje o odbrenju za izgradnju odnosno izvođenje radovaizdaje Opštinska uprava Opovo.
Član 2.
Osnovica za obračun troškova tehničkog pregleda objekata određuje se na osnovu vrednosti radova na objektu.
Vrednost radova iz stava 1.ovog člana predstavlja visinu troškova izgradnje objekata datog u glavnom projektu, odnosno projektu izvedenog stanja ili po vrednosti navedene Ugovorom između investitora i izvođača radova.
U vrednost radova iz stava 1.ovog člana ne računa se vrednost građevinskog zemljišta, vrednost objekta koji se ruši radi izgradnje novog, vrednost projektnih elaborata i vrednost pripremnih radova.
Član 3.
Troškovi tehničkog pregleda objekata na osnovu člana 2. ove Odluke iznose:
- za objekte čija je vrednost radova do 150.000,00 dinara iznos od 6.000,00 dinara;
- za objekte čija je vrednost radova od 150.000,00 dinara do 1.000.000,00 dinara iznos od 10.000,00 dinara.
- za objekte čija je vrednost radova veća od 1.000.000,00 dinara 0,9% ,s tim da maksimalni iznos troškova tehničkog pregleda objekta ne može biti veći od 300.000,00 dinara po objektu, fazi objekta ili arhitektonsko-građevinskoj celini za koju je izdata građevinska dozvola.
Član 4.
Sredstva ostvarena od tehničkog pregleda objekata kao prihod koji svojom delatnošću ostvari Opštinska uprava Opovo su prihodi budžeta opštine Opovo.
Investitor je dužan da troškove tehničkog pregleda objekata uplati pre početka rada Komisije za tehnički pregled objekata na račun: prihodi budžeta opštine Opovi; svrha doznake: tehnički pregled objekata.
Član 5.
Tehnički pregled objekata vrši Komisija za tehnički pregled objekta koju obrazuje Opštinska uprava Opovo – Odeljenje za imovinsko pravne, stambeno komunalne poslove, urbanizam , građevinarstvo i zaštitu životne sredine.
Nakon izvršenog tehničkog pregleda objekata predsednik Komisije dostavlja odeljenju iz stava 1. ovog člana Zapisnik o tehničkom pregledu objekta na osnovu koga će se izdati upotrebna dozvola.
Član 6.
Od sredstava ostvarenih od tehničkog pregleda objekata prema kriterijumima iz člana 3. ove odluke Komisiji za tehnički pregled objekata na ime naknade pripada:
- 80% ako su ostvarena sredstva do 10.000,00 dinara
- 70% ako su ostvarena sredstva preko 10.000,00 dinara
- Sredstva iz predhodnog stava koja pripadaju Komisiji za jedan tehnički pregled predstavljaju bruto iznos za isplatu pojedinačnih naknada članovima Komisije.
Član 7.
Visina naknade za rad svakog člana Komisije utvrđuje se na osnovu njegove odgovornosti i to:
- Ukoliko je formirana Komisija od 2 člana 55% bruto iznosa pripada predsedniku Komisije a članu Komisije 45%.
- Ukoliko je formirana Komisija od 3 člana 40% bruto iznosa pripada predsedniku Komisije a po 30% članovima Komisije.
- Ukoliko postoji potreba za formiranje Komisije od 4 i više članova 25% bruto iznosa pripada predsedniku Komisije a ostatak u jednakim delovima članovima Komisije.
Član 8.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Zaključak o troškovima tehničkog pregleda objekata br. 401-94/06-III od 16.10.2006. godine.
Član 9.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja i biće objavljena u Opštinskom službenom glasniku opštine Opovo.