Projekti: Građani opštine Opovo i dalje biraju odlazak na šalter od e usluga

15/12/2021

Opovo, 15. decemar 2021
U okviru projekta „Zajedno ka boljoj eUpravi u malim lokalnim samoupravama – digitalizacijom do transparentne i odgovorne uprave“ koji je deo regionalnog ICEDA programa, a koji zajednički sprovode Centar za razvoj demokratskog društva Europolis iz Novog Sada, Glas Opova i opština Opovo, sprovedeno je istraživanje sa građanima u vezi sa korišćenjem i stavovima prema e-uslugama.

U periodu oktobar-decembar 2021. godine održane su dve fokus grupe sa ukupno 12 učesnika predstavnika opštine i korisnika usluga. Pored toga, intervjuisano je 30 građana u opštinskim i mesnim kancelarijama i njihovi odgovori su uključeni u rezultate onlajn ankete građana. Na onlajn anketu koja je sprovedena u ovom periodu odgovorilo je ukupno 112 korisnika eUsluga – građana i privrednika iz sva četiri naseljena mesta ove opštine – Barande, Sefkerina, Sakula i Opova. Pored istraživanja informatičke pismenosti, percepcije i zadovoljstva korisnika, rađena je i procena pružanje elektronskih usluga, kao i kapacitet i spremnost same opštine Opovo za realizaciju eUsluga.

Opšti utisak sa ovog istraživanja je taj da su uprkos nedovoljnoj upoznatosti sa elektronskim uslugama, građani ipak svesni njegovog velikog potencijala i značaja kako za svakodnevni život, tako i za poslovanje. Jednako tako očekuju i da država Srbija i lokalna samouprava ipak ulože dodatne napore da usluge budu brojnije, raznovrsnije i prijemčivije uz stalnu podršku naročito za seosko, starije stanovništvo kako bi u budućnosti odlazak na šalter zamenili korišćenjem računara li telefona.

4 od 5 građana naše opštine i dalje radije bira lični odlazak u opštinu ili mesnu zajednicu nasuprot elektronskim uslugama bez obzira koštaju li one manje ili ne. U istom broju odnosno 4 od 5 građana uopšte nisu korisnici ovih usluga, ali da među onima koji jesu – čak 3 od 4  njih jeste bilo zadovoljno pruženom uslugom. Rezultati su potpuno drugačija kada je reč o preduzetnicima, među kojima se njih 3 od 4 ipak opredeljuje za elektronske usluge, takođe bez obzira da li je cena ista ili manja.

U delu istraživanja koji se bavio operativnim kapacitetima lokalne samouprave za pružanjem elektronskih usluga prepoznata je velika potreba za obezbeđivanjem adekvatnog prostora, nabavkom dodatne osnovne opreme, operativnih sistema i programa što samo po sebi predstavlja veliki izazov za malu opštinu poput naše. Ako se na to doda i potreba za stalnim stručnim IT kadrom dugoročno rešenje se možda nalazi u traženju sredstava na evropskim programima.

Rezultati ovog istraživanja značajno će doprineti sagledavanju stanja u oblasti razvoja e-uprave u našoj opštini jer će nam pomoći da kreiramo dalje korake u pravcu prepoznavanja potreba naših građana i privrede kad je u pitanju oblast digitalizacije usluga javne uprave u obliku akcionog plana za elektronske usluge po meri građana.

eUprava u Opovu-procena stanja.pdf

MaPro Ecommerce

Online shop već od 9.999 rsd

Sa zapanjujućim dizajnom, neverovatno je lako napraviti online shop za samo par minuta.

pročitajte još i

Završna konferencija EU projekta „Krug podrške“

Završna konferencija EU projekta „Krug podrške“

ОPOVO, 23. april 2024 - Završna konferencija projekta „Krug podrške“ održana je 22. aprila u sali Kulturnog centra Opovo. Projekat „Krug podrške“ je realizovala opština Opovo u saradnji sa Centrom za socijalni rad Opovo i udruženjem „Siguran život“, a uz finansijsku...

najnovije

najčitanije