Saopštenje direktorke DZ Opovo Dr Jasmine Pavlović: ODGOVOR NA ODLUKU UPRAVNOG ODBORA O PREDLOGU ZA RAZREŠENJE DR JASMINE PAVLOVIĆ

12/08/2014

ODGOVOR NA ODLUKU UPRAVNOG ODBORA O PREDLOGU ZA RAZREŠENJE DR JASMINE PAVLOVIĆ

Opovo, 12.avgust 2014
1. U tekstu obrazloženja pominju se neisplaćene zarade zaposlenima i navodi se termin „selektivne isplate“. Problematika ugovorenih i neugovorenih radnika je nastala u periodu 2012.godine i nije vezana za Dom zdravlja Opovo već za celokupni zdravstveni sistem Republike Srbije te tako ni status ugovorenih i neugovorenih radnika nije vezan za moje odluke, takođe i finansiranje neugovorenih radnika nije vezano za moje odluke, niti mi Zakon dozvoljava da takve odluke donosim.

U periodu imenovanja na mesto direktora, 2013.godine, Upravni odbor i osnivač su u potpunosti upoznati sa problematikom finansiranja neugovorenih radnika u Domu zdravlja Opovo, i u tom periodu je sredstvima osnivača isfinansirana isplata zarada neugovorenim radnicima koji imaju sva prava iz radnog odnosa.

Ugovorom o finansiranju broj 02-54-476/2013-167 od 19.02.2013.godine i Ugovorom o finansiranju  br. 02-54-3071/2013-167 za 2014.godinu sa Republičkim fondom za zdravstveno osiguranje nije predviđena obaveza Fonda za zdravstveno osiguranje  da obezbeđuje sredstva za isplatu zarada i troškova prevoza za 3 radnika u Službi za stomatološku zdravstvenu zaštitu  ( 1 stomatolog, 1 stomatološka sestra i 1 zubni tehničar),jednog laboratorijskog tehničara u Odeljenju za laboratorijsku dijagnostiku  i jednu sapremačicu u Službi za opšte i pravne poslove.  Sredstva za isplatu zarada i troškova prevoza ovih radnika mogu se  obezbediti  iz sopstvenih sredstava Doma zdravlja Opovo ili od strane osnivača Doma zdravlja Opovo kako propisuje član 13 Zakona o zdravstvenoj zaštiti.

U okviru obavljanja delatnosti Doma zdravlja Opovo definisan način obezbeđivanja sredstava RFZO-a i sopstvenih sredstava, koja ne postoje jer je tako definisano Statutom Doma zdravlja i Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji zdravstvene ustanove. Naročito su problemi postali nepremostivi od kada je osnivač doneo odluku o besplatnim specijalističko-konsultativnim pregledima, koji su u periodu od 2008.godine do 2012.godine Domu zdravlja obezbeđivali sopstveni prihod , a na osnovu odluke Upravnog odbora. Novonastalom odlukom od 2013.godine takva mogućnost je ukinuta, a u isto vreme se pojavila problematika neugovorenih radnika vezana za Kadrovski plan Ministarstva zdravlja koji sadrži broj izvršilaca.

Iz izloženog se vidi da problematika finansiranja neugovorenih radnika i putnih troškova ni po kom osnovu nije vezana za odluke direktora, niti kao takva može da bude pripisana nesavesnom rukovođenju direktora.

  1. Na navodu o „neracionalnom raspolaganju sredstvima u većem iznosu, plaćanja potraživanja prema „Parking servisu“ “, postoji kao materijalni dokaz analitička kartica. Plaćanje je izvršeno 2013.godine na osnovu Sporazuma broj 1/219213 od 29.10.2012.godine, i nikada nikakvi drugi iznosi ni pre ni posle toga nisu plaćeni.

Na osnovu lažnih optužbi, koji su saopšteni u medijima Kurir, Alo, RTV, RTS dala sam demanti po osnovu lažnog računa u iznosu od 523.800,00 dinara u kome ne stoji da je vlasnik takvog računa Dom zdravlja Opovo već Istra Benz Lizing d.o.o., i odnosi se na lizing kuću i na sva ozila te lizing kuće, a ne na vozila Doma zdravlja Opovo

  1. Po pitanju navoda u obrazloženju da Upravni odbor nije ostvario saradnju sa mnom, iz poziva za sednice Upravnog odbora se može videti da nisam ni pozvana na sednice. Na sednici održanoj 01.07.2014.godine sam prisustvovala, smatrajući da svojim prisustvom mogu da obezbedim saradnju neophodnu za funkcionisanje novih članova Upravnog odbora, no novopostavljenom Upravnom odboru nije bio cilj rešavanje problematike vezane za ulogu osnivača u finansiranju Doma zdravlja i rešavanje neisplaćenih zarada. Cilj je bio moja neosnovana smena, što se može videti iz dnevnog reda sednica Upravnog odbora i odluka koje su donošene u periodu 01.07. – 01.08.2014.godine, a odnose se na odluku od 22.07.2014.godine o mom razrešenju a da nije ispoštovan Član 4 Poslovnika o radu Upravnog odbora Doma zdravlja Opovo koji glasi: „Sednici Upravnog odbora obavezno prisustvuje direktor Ustanove, a u slučaju njegove sprečenosti zamenik ili pomoćnik direktora. Sednici mogu da prisustvuju i drugi zaposleni u Ustanovi ili druga lica koja nisu zaposlena u Ustanovi, a koje pozove predsednik Upravnog odbora. Kada se na sednici Upravnog odbora iznose pitanja koja su u skladu s Zakonom, Statutom Ustanove ili drugim opštim aktom proglašena službenom tajnom, sednici prisustvuju samo članovi Upravnog odbora“.

A sledeća sednica je bila sazvana po hitnom postupku 01.08.2014.godine, a da takav postupak nije definisan Poslovnikom o radu Upravnog odbora Doma zdravlja Opovo, niti je ispoštovan Član 10. Koji glasi: „Materijal za sednicu Upravnog odbora sadrži predlog odluka čije se donošenje predlaže, pravni osnov kao i obrazloženje za donošenje tih odluka i druge podatke od značaja za raspravljanje i odlučivanje o pitanjima iz dnevnog reda sednice. Uz materijal za sednicu dostavlja se i zapisnik sa predhodne sednice Upravnog odbora. Materijal za sednicu dostavlja se uz poziv za sednicu Upravnog odbora.“

Znači, ukupan kvalitativan rad Upravnog odbora se sveo na linč mene kao direktora Doma zdravlja koji je trenutno u mandatu započetom juna 2013.godine. ovaj mandat je realizovan putem konkursa, a posle kontrole radne grupe oformljene od strane Opštine Opovo, koja je imala funkciju da proveri poslovanje Doma zdravlja Opovo i očemu je izrečeno pozitivno mišljenje.

Sednica skupštine je zakazana ubrzano za 13.08.2014.godine radi što hitnijeg donošenja odluke o razrešenju, a da se nije sačekao zapisnik Revizorske institucije HLB DST.

4. U peridu od 2008.godine do danas funkcionisanje ustanove kontrolisano od strane mnogih relevantnih institucija, i to :

  • Zdravstvena inspekcija Ministarstva zdravlja (23.02.2012.  br530-13-56042/2012-04, 06.04.2012. br. 530-55+00063/12-52, 02.05.2012. br. 531-01-161/2012-07, 22.01.2013. br 530-53-4/2013-07)
  • Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo – sektor za sanitarni nadzor (03.02.2012., 22.10.2012.,30.10.2012.,28.01.2013.,28.04.2013.,12.03.2013.,13.06.2013.,22.01.2014., 02.06.2014.)
  • MUP – Sektor za vanredne situacije (21.06.2012. br.07/22 02-217/817-2)
  • Opština Opovo – Odeljenje za imovinsko pravnestambene poslove, urbanizam i građevinarstvo – ekološka inspekcija (22.11.2012. broj 501-42 2012)
  • Poreska uprava ( 25.01.2013. broj 324-433-9938/2012-30-441-1)
  • Spoljni stručni nadzor Ministarstva zdravlja ( 02.11.2012.)
  • RFZO – ocene o ispunjenju Plana rada ( 18.02.2014.godine broj 02-54-335/2014-167-1, 26.02.2013.godine broj 02-54-552/2013-167, 18.05.2012.godine broj 02-54-1297/2012-167, 10.03.2011.godine broj 02-54-519/2011-167)
  • Izveštaj radne grupe Opštine Opovo

Sve ove aktivnosti na mom linču su finansirane sredstvima osnivača. Plaćeni mediji koji su sinhrono organizovani u kratkom periodu, kao i revizorska institucija u iznosu od 390.000,00 dinara.

O funkcionisanju Doma zdravlja Opovo od 2008.godine u potpunosti su bili obaveštavani izveštajima svi relevantni predstavnici osnivača, Skupština Opštine i predsednik Opštine.

S poštovanjem,

D i r e k t o r ,

Mr sci dr med. Jasmina Pavlović

Spec.fizikalne med. i rehabilitacije

MaPro Ecommerce

Online shop već od 9.999 rsd

Sa zapanjujućim dizajnom, neverovatno je lako napraviti online shop za samo par minuta.

pročitajte još i

najnovije

najčitanije