Švajcarsko – srpski forum: BOLJE POZICIJE NA TRŽIŠTU SA OZNAKOM GEOGRAFSKOG POREKLA

BOLJE POZICIJE NA TRŽIŠTU SA OZNAKOM GEOGRAFSKOG POREKLA

Beograd, 7. novembar 2019;

Pokrajinski sekretar za poljoprivredu,
vodoprivredu i šumarstvo dr Vuk Radojević istakao je, u okviru prvog Švajcarsko-srpskog
foruma o proizvodima sa geografskim poreklom, da ovo označavanje obezbeđuje
komparativnu prednost naših proizvoda na tržištu, i dodao da je to pravi put ka
boljem pozicioniranju domaćih proizvoda.

Švajcarsko-srpski foruma

Na Forumu u Skupštini grada Beograda, koji
je danas upriličen u organizaciji SEEDEV-a i NALED-a, uz podršku
Švajcarske agencije za saradnju pod nazivom „Original iz Srbije“, Radojević
je rekao da geografska oznaka ima ogroman značaj za male i srednje
poljoprivredne proizvođače. On je ukazao da se na taj način uvećava vrednost
proizvoda, te da stoga poljoprivredni proizvođači mogu da
računaju na veću konkurentnost, budu prepoznatljiviji i na kraju da
ostvare višu cenu.

„Na teritoriji AP Vojvodine imamo značajne
brendove, odnosno proizvode sa oznakom geografskog porekla. Pokrajinski
sekretarijat za poljoprivredu ima konkretnu meru agrarne politike koja se tiče
subvencionisanja označavanja geografskog porekla proizvoda među kojima su
„sremski kulen“, „vrbički beli luk“, „futoški kupus“, „begečka šargarepa“,
„fruškogorski lipov med“, kao i nedavno urađenog elaborata Udruženja
vinogradara i vinara Srema, koje broji preko 30
članova, o označavanju vina sa područja Srema. Sekretar
Radojević je dodao da je to ujedno poruka svim malim i srednjim
poljoprivednim proizvođačima da je neophodno da se udruže
i tako zaštite svoj individualni interes i svoje proizvode.

Radojević se na skupu u Beogradu posebno osvrnuo
na saradnju koju Sekretarijat ostvaruje sa lokalnim samoupravama, koje treba da
budu podrška poljoprivrednim proizvođačima u odnosu na
njihovo udruživanje. To je ujedno šansa i za razvoj lokalne privrede,
opstanak sela i mladih u njima.

Posebno zadovoljstvo resorni sekretar je izrazio
povodom uspešne saradnje sa Gradom Novim Sadom, sa kojim je Pokrajina realizovala
više projekata u brendiranju domaćih poljoprivrednih proizvoda. Radojević
je najavio da postoji šansa da sledeći proizvod na čijem će se
brendiranju insistirati budu i čvarci iz Kaća.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, kako
je Radojević podsetio, subvencioniše čak 70 odsto troškova
izrade elaborata i ostalih procedura neophodnih da bi domaći proizvod
stekao oznaku geografskog porekla.

Original iz Srbije

O značaju proizvoda
sa oznakom geografskog porekla (GI), kao  jedinstvenog
alata za brendiranje lokalnih zajednica i podsticanje ekonomskog rasta,
govorili su i ambasador Švajcarske u Srbiji Filip Ge i gradonačelnik Pirota i
član UO NALED-a Vladan Vasić.

Ovom prilikom predstavljeni su primeri najbolje
prakse iz Švajcarske, koja je GI proizvode učinila sastavnim delom
kulturne i turističke ponude, kao i mogućnosti partnerstva sa privatnim
sektorom u promociji autentične hrane i rukotvorina sa našeg podneblja.