Vanredan sastanak: KAKO REŠITI PROBLEM DEPONIJE U SAKULAMA (VIDEO)

08/04/2019

KAKO REŠITI PROBLEM DEPONIJE U SAKULAMA

Opovo, 8. april 2019;

Povodom požara i vatre koja nekoliko dana tinja na sakulskoj deponiji i problema smeća koje je jaka košava prošle nedelje nanosila na okolne njive i saobraćajnice, danas je u kabinetu predsednika opštine održan vanredni sastanak na kome su pored predsednika opštine dr Zorana Tasića učestvovali načelnica Opštinske uprave Opovo Jelena Petrović, rukovodilac Odeljenja za imovinsko pravne, stambeno komunalne poslove, urbanizam, građevinarstvo i zaštitu životne sredine Rade Cvetanović i inspektorka za zaštitu životne sredine Opštinske uprave Opovo Marina Mitrović.

Na sastanku je analizirana aktuelna situacija, ali pre svega uzroci i posledice, kao i načini i mogućnosti kako da se problem sistemski reši. Konstatovano je da ugovor koji je sa Brantnerom potpisan u januaru 2009. godine ima puno kontradiktornosti kao i neispunjenih obaveza prema lokalnoj samoupravi, a po mišljenju resornog ministarstva izuzetno je štetan po Opštinu Opovo.

Zajedno sa inspektorkom za zaštitu životne sredine reporteri našeg portala tokom vikenda su obišli deponiju i njenu okolinu gde je vatra još uvek tinjala, a vetar nosio dim i smeće u pravcu Sakula. Građani ovog mesta su opravdano nezadovoljni, a o tome su govorili i članovi Saveta mesne zajednice Sakule, koji su takođe istakli neadekvatnost deponije i štetnost ugovora koji je potpisan pre 10 godina.

Ugovor sa Brantnerom je potpisan na vremenski period od 20 godina i kako su danas na sastanku istakli – sve profitabilne pozicije date su Brantneru, a one najskuplje i „najprljavije“ pripale su u nadležnosti lokalne samouprave, koja je morala da izgradi pristupni put do deponije, da definiše deponiju i da se kao lokalna samouprava brine o ekologiji deponije, mada važeći zakoni kažu da je fizičko ili pravno lice  po preuzimanju otpada  odgovorno za svako zagađenje prouzrokovano tim otpadom.

Nakon sastanka predsednik opštine je dao izjavu kojom se obratio građanima Sakula ali i cele Opštine Opovo.

„Posle višednevnih žalbi građana Sakula smatrao sam za potrebu da se javno obratim i pokušam da objasnim problem odlaganja komunalnog otpada sa teritorije Opštine Opovo. Ugovor sa Branrnerom je zaključen u januaru 2009. godine i taj ugovor je zaključio Milorad Soldatović. O štetnosti tog ugovora mislim da bi trebalo da govore ljudi koji su tada direktno učestvovali u zaključenju ovog ugovora, a ne ja. Ono što predstavlja prilično veliki problem jeste to što se dešavalo prethodnih dana kada je veliki deo smeća završio na poljoprivrednim površinama građana Sakula, kao i nepodnošljiv dim koji je vetar nanosio na naselje. Preuzimanjem mandata predsednika opštine pokušao sam da rešim ovaj problem i sa ovakvim ugovorom, koji sam želeo da raskinem, otišao sam u Ministarstvo poljoprivrede i dobio pismeno obrazloženje u kojim je sve segmentima ovaj ugovor zaključen na štetu, ne samo građana, već već i na štetu budžeta naše opštine.

Voleo bih da mi neko objasni gde je potrošeno 88.000 evra kako je u ugovoru definisano za nabavku kanti, odnosno kontejnera i da li to zaista toliko košta. Voleo bih da mi neko objasni da li taj kamion koji vrši prikupljanje i odvoz smeća zaista košta 120.000 evra i ono što bih takođe voleo da mi neko objasni da li je 22.500 evra utrošeno za sanaciju divljih deponija gde je Brantner bio u obavezi da to uradi za tri meseca od zaključenja ugovora. Takođe mi je jako važno da mi neko objasni gde je 50.000 evra koji su takođe definisani ugovorom da će se navodno otvaranjem regionalne deponije uložiti u saniranje transfer stanice.

Sve ovo što sam vam naveo je nešto čime smo se mi danas bavili i mi ćemo se sigurno baviti problematikom samog ugovora. Ja sam postavio pitanje resornom ministarstvu i pravnim službama koje smo angažovali, na koji način možemo raskinuti ovaj ugovor ali mi je rečeno da bi konsekvence bile izuzetno negativne i preskupe po našu opštinu, jer je ugovor tako zaključen, a za raskid je nadležan Sud privredne komore u Beču. Svaka vrsta raskida ugovora od strane lokalne samouprave podrazumeva „dužničko ropstvo“ naše opštine u periodu trajanja koncesije.

Ono što smo se mi danas dogovorili da uradimo jeste da ćemo pokušati da izvršimo aneksiranje ugovora i da onih 50.000 evra, ako nisu potrošeni, utrošimo na sanaciju i revitalizaciju postojeće transfer stanice, odnosno deponije u Sakulama, postavimo ogradu i na neki način anuliramo posledice koje su prouzrokovane ovim štetnim ugovorom. Zatim, da nateramo Brantner da pokupi svo smeće koje se nalazi na poljoprivrednim površinama naših sugrađana i da pokušamo u narednom periodu da pronađemo rešenje koje bi zauvek uklonilo deponiju iz Sakula, kao i sve divlje deponije koje se nalaze na teritoriji naše opštine. To podrazumeva apsolutnu aktivizaciju regionalne deponije kod Pančeva za koju smo mi zajedno sa Gradom Pančevom aplicirali prema Vladi Švedske i da ta regionalna deponija, koja trenutno ima status sanitarne deponije pređe u status regionalne deponije i da pokušamo da u narednom periodu pravno formalnim aktima i skupštinskim odlukama naš otpad definitivno u budućnosti sklonimo sa teritorije naše opštine“, poručio je Tasić.

Već sutra predsednik opštine će zajedno sa direktorom komunalnog preduzeća i rukovodiocem Odeljenja za privredu i finansije Opštinske uprave Opovo, kao i sa predstavnicima privrednih subjekata sa teritorije naše opštine, obići sakulsku deponiju i okolinu kako0 bi se na terenu analiziralo stanje i projektovala strategija sanacije.

Takođe, za 15. april zakazan je sastanak u kabinetu predsednika opštine na kome će prisustvovati i predstavnici komapnije „Brantner otpadna privreda“ kako bi se dogovorile korektivne mere na neuređenom smetlištu u Sakulama.  

MaPro Ecommerce

Online shop već od 9.999 rsd

Sa zapanjujućim dizajnom, neverovatno je lako napraviti online shop za samo par minuta.

pročitajte još i

najnovije

najčitanije