Oživljavanje prekograničnog turizma: PO RUMUNSKOM I SRPSKOM BANATU

12/04/2014

PO RUMUNSKOM I SRPSKOM BANATU
BanaTour u RumunijiTemišvar / Opovo, 12. april 2014
U okviru projekta „Oživljavanje prekograničnog turizma kroz inovativne usluge u korist lokalnih zajednica – BanaTour“, finansiranog iz Programa prekogranične saradnje Rumunija-Srbija, 10. i 11. aprila organizovana je prekogranična pilot tura na kojoj su u ime srpske delegacije prisustvovali predstavnici opština Kovačica, Žitište, Nova Crnja, Opovo, turističke organizacije Novi Bečej, Lista Zrenjanin i RCR Banat.
Planom puta, prvog dana je bio predviđen odlazak naših predstavnika u rumunski deo Banata, dok je drugog dana organizovana tura po srpskom delu Banata i to u Vršcu, Beloj Crkvi, Kovačici, Ečki i Zrenjaninu.
Muzej Banata u Temi varu– Ovo putovanje omogućilo nam je da vidimo deo turističkog potencijala u regionu Banata u Rumuniji, kao i da se informišemo koje akcije preduzima tj. planira da preduzme razvojni tim projekta sa rumunske strane, izjavila je po povratku iz Rumunije predstavnica Opštine Opovo Zorana Zivlaković. Cilj projekta je povećanje zajedničkog regionalnog identiteta uz učešće lokalnih zajednica, kao i podsticanje partnerstva između zainteresovanih strana u sektoru turizma. Rumuni su u svom strateškom planu izdvojili nekoliko atrakcija koje posebno akcentuju, kao što je mogućnost
putovanja železničkom prugom Anina – Oravica, Zeleznica Anina - Oravicanapravljenom pre 150 godina, koja predstavlja jedinstveno inženjersko delo u jugoistočnoj Evropi, kao i poseta prvom pozorištu – muzeju u Rumuniji. Opšti utisak je da prirodni resursi u regionu Timiš i Karaš- Severin nisu dovoljno prezentovani, a razlog za to je nerazvijena infrastruktura. Ta impresija potvrđuje da je za razvoj turizma neophodno prvo obezbediti infrastrukturne uslove, a to je upravo ono što je naša lokalna samouprava na vreme prepoznala i na čemu radi, zaključila je na kraju razgovora Zorana Zivlaković.
Projekat obuhvata istorijski region Banata sa obe strane granice: Timiš i Karaš-Severin u Rumuniji, i Severni, Srednji i Južni Banat u Srbiji. Ovaj region poseduje značajan turistički potencijal prirodnih parkova, mineralnih banja, termalnih banjskih centara, ali i kulturnog nasleđa, seoskog, i urbanog turizma.
Prvo pozori te u RumunijiUsled nedostataka infrastrukture i efikasne i inovativne alatke za prekograničnu promociju turizma, kao, nedostataka povezane baze podataka turističkih atrakcija, proizvoda i usluga, malog broja originalnih turističkih proizvoda i usluga i odsustva regionalnog turističkog brenda pojavila se potreba za širim partnerstvima.
Svako od navedenih pitanja predstavljaja pravi izazov koji se može rešiti kroz nekoliko zajedničkih akcija. Iako je teško prići svakom od ovih pitanja u jednoj akciji, razvojni tim projekta je odlučio da postupi po sledećim tačkama: Stvaranje prekogranične institucionalne infrastrukture za podršku aktivnosti promocije turizma (dva prekogranična entiteta); Podsticanje partnerstva i šireg učešća između zainteresovanih strana u sektoru turizma; Pružanje inovativnih, integrativnih i upečatljivih alata za promociju turizma i usluga; Povećanje zajedničkog regionalnog identiteta uz učešće lokalnih zajednica.
Svi ovi ciljevi se mogu postići kroz Rumunsko – Srpsko partnerstvo koje će postaviti praktična i efikasna rešenja za ove uobičajene probleme.
Projekat je finansiran sredstvima EU, IPA, CBC, Rumunija Srbija. Nosilac projekta je Regionalni centar za inovacije i transfer tehnologije “Asocijacija Tehimpuls” Temišvar, a partner je Regionalni centar za društveno-ekonomski razvoj Banat, Zrenjanin.
Opšti cilj projekta je podizanje ekonomske konkurentnosti u pograničnoj oblasti, kroz strateški pristup promociji prekogranične turističke ponude i prirodnih i kulturno-istorijskih potencijala za dobrobit lokalnih zajednica i primenu najsavremenijih inovativnih alata i usluga.
Specifični ciljevi su: Kreiranje integrisanog paketa dodatne vrednosti alata i usluga u turističkom sektoru, kao što su veb portal, zajedničku bazu podataka, i štampani materijal; Uspostavljanje, institucionalna izgradnja i razvoj kompetencija u okviru dva prekogranična entiteta za promociju turizma; Formiranje i aktiviranje široke mreže javnih i privatnih turističkih subjekata sa ciljem oslobadjanja potencijala lokalnih zajednica; Podrška lokalne uprave u pravcu održavanja zajedničkog prekograničnog turističkog brenda.
Ciljne grupe su: Privredni subjekti iz sektora turizma; Javni subjekti iz sektora turizma; Nevladine organizacije u sektoru turizma; Nacionalni i internacionalni turisti.
Očekivani rezultati projekta: Razvoj i implemantacija inovativnog alata i usluga za promociju turizma, naročito prekograničnog portala i zajedničke baze podataka; Uspostavljanje 2 prekogranična turistička entiteta; Prekogranična mreža od 50 aktera iz privatnog i javnog sektora turizma; Promotivni materijal odštampan i distribuiran; Kreiran prekogranični turistički brendi i zajednički regionalni identitet; Izveštaj koji će sadržati preporuke savetodavne grupe stručnjaka iz sektora turizma.

MaPro Ecommerce

Online shop već od 9.999 rsd

Sa zapanjujućim dizajnom, neverovatno je lako napraviti online shop za samo par minuta.

pročitajte još i

najnovije

najčitanije