XXII sednica Skupštine opštine Opovo: UČINJEN PRVI KORAK U OBRAZOVANJU FONDA ZA PODSTICAJ LOKALNE POLJOPRIVREDE

XXII sednica Skupštine opštine Opovo: UČINJEN PRVI KORAK U OBRAZOVANJU FONDA ZA PODSTICAJ LOKALNE POLJOPRIVREDE

UČINJEN PRVI KORAK U OBRAZOVANJU FONDA ZA PODSTICAJ LOKALNE POLJOPRIVREDE
Opovo, 05. mart 2015;
Kao i na prethodnim sednicama lokalnog parlamenta sve tačke dnevnog reda su usvojene. Međutim, dok je većina tačaka protekla bez rasprave i uz eventualno po koju reč izvestilaca, tri tačke su imale duže polemike i suprotstavljena mišljenja.
33681

Na samom početku sednice predsedavajući je prisutne obavestio da je formirana nova odbornička grupa koju čine Petar Horvat i Ivan Petrov (Liga socijaldemokrata Vojvodine), Jelena Jovanović (Jedinstvena Srbija), Sava Vasić (Demokratska stranka Srbije) i nezavisni odbornik Branislav Todorović.

Usvojen je Plan Generalne regulacije naselja Opovo i Odluka o utvrđivanju doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta. Odluku o dopuni Odluke o Opštinskoj upravi objasnila je načelnica Opštinske uprave Opovo Jelena Petrović rekavši da se na osnovu izmenjenog Zakona o planiranju i izgradnji ova Odluka odnosi na sprovođenje objedinjene procedure za izdavanje potrebne dokumentacije za građevinske dozvole na jednom šalteru u roku od 28 dana. Jelena Petrović je istakla da su se građevinske dozvole u našoj opštini i u prethodnom periodu izdavale u ovom roku ali da je to sada zakonska regulativa za sve lokalne samouprave u Srbiji.
33679

Usvojena Odluka o određivanju nadležnog organa za zaključivanje kolektivnog ugovora kod poslodavaca određuje Skupštinu opštine Opovo kao nadležnog organa za zaključivanje kolektivnih ugovora kod poslodavaca javnih ustanova i javnih preduzeća čiji je osnivač Opština Opovo.

Prva tačka u kojoj je usledila rasprava bila je Odluka o obrazovanju Fonda za podsticaj poljoprivrede. Odluka se sastoji iz 16 članova kojima se reguliše pravni status, statut, delatnost, sredstva, funkcionisanje i upravni organi Fonda. Odbornik Sava Vasić, kao jedan od glavnih inicijatora za osnivanjem ovakvog Fonda, smatra da su podsticajne mere za poljoprivrednike od krucijalnog značaja za poljoprivredna gazdinstva, posebno srednjih i malih. Pored toga Vasić je istakao da 58% opštinskog dohotka dolazi od poljoprivrede i poljoprivrednika, a da od tog dela čak 90% čini ratarstvo. S obzirom na ove podatke i činjenicu da je biljna proizvodnja u našoj opštini dominantna i ostvaruje primarni dohodak, Vasić smatra da i buduća raspodela podsticajnih sredstava treba biti proporcionalna. Odbornik Mateja Ostojić je takođe pozdravio ovu inicijativu, smatrajući da se ona morala pokrenuti ranije i predlažući da se pomogne pre svega malim poljoprivrednim gazdinstvima ali i izrazio sumnju kako će se raspoređivati sredstva. Ovaj predlog je izazvao raspravu o tome da li je Fond razvojnog ili socijalnog karaktera, koju je prekinuo predsedavajući sa objašnjenjem da će se sve definisatii predloženim merama i pojedinačnim aktima,a da se sada samo donosi odluka o obrazovanju Fonda.

Odbornica Ljiljana Grujić postavila je pitanje u vezi pravnog statusa Fonda kao i kada i kome će polagati radne i finansijske izveštaje, dok je odbornik Jovica Nestorov pitao da li budući članovi upravih organa Fonda mogu aplicirati za sredstva. Odgovor je dala rukovodilac Odeljenja za opšte poslove, javnu upravu i društvene delatnosti Ankica Jožika, koja je rekla da će Fond izveštaje podnositi osnivaču i po zahtevu Skupštine, a da zbog sukoba interesa članovi upravnih organa Fonda neće moći da apliciraju za sredstva.

Komisija za izradu godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta opštine Opovo za 2015. godinu ostala je u istom sastavu: Ankica Jožika (predsednik), Slavko Mančev, Vladimir Stojić, Miroslav Bugarski i Marina Mitrović. U okviru Programa korišćenja sredstava ostvarenih od naknade za korišćenje mineralnih sirovina i geotermalnih resursa opštine Opovo za 2015. godinu odlučeno je da se raspoloživa finansijska sredstva u iznosu od 40.000 dinara iskoriste za unapređenje lokalne zajednice u oblasti životne sredine, konkretno za finansijsku pomoć u realizaciji tradicionalne „Eko regate Tamiš 2015“ kao načina podizanja ekološke svesti u očuvanju životne sredine.
33682

Tačka u kojoj su odbornici razmatrali Program poslovanja JP „Mladost“ Opovo za 2015. godinu, umesto analize programa pretvorila se više u odbornička pitanja. Direktoru Mladosti Rodoljubu Jasiću postavljeno je niz pitanja na koja je on odgovarao. Jovica Nestorov je pitao u vezi raskopanih šahtova, agregata vodostanice, grobara, kapele i uređenja groblja u Sakulama, Savu Vasića je zanimalo krpljenje udarnih rupa u Barandi, a Jovana Tomu sečenje krošnji na raskrsnicama, izgradnja toaleta na groblju i postavljanje saobraćajnih znakova na mostu u Sefkerinu. Jasić je objasnio da su raskopani šahtovi u Sakulama sada sanirani i da je samo jedan šaht ostao otvoren i da je obeležen trakama ali da je moguće da su trake uklonjene zbog atmosferskih uslova. Problem grobara je globalni problem svih naselja i po Jasiću rešenje bi bilo upošljavanje barem jednog radnika koji bi ordinirao po celoj opštini. Međutim, postoji Vladina uredba po kojoj se ne mogu upošljavati novi radnici, tako da su građani prinuđeni da se individualno snalaze u ovakvim situacijama zbog čega Mladost često nije ni obaveštena o ukopu. Što se tiče udarnih rupa, Jasić je rekao da je repromaterijal obezbeđen ali da se čeka poboljšanje vremenskih uslova kako bi se akcija nastavila, dok je za za izgradnju toaleta na sefkerinskom groblju Jasić objasnio da Mladost nije građevinska firma i samim tim nema ingerencija u toj oblasti, da za sečenje krošnji prethodno mora postojati nalog komunalnog inspektora, a da su saobraćajni znaci postavljeni ali da su vrlo brzo iščupani i pokradeni.

Očekivano, dr Sofija Popović je dobila još jedan mandat vd direktora Doma zdravlja Opovo, a ekspresno je usvojen i Izveštaj o radu sa finansijskim izveštajem Opštinske narodne biblioteke.

Najžustriju polemiku izazvala je peticija građana o uklanjanju ležećih policajaca u ulici Ive Lole Ribara u Opovu. Opštinsko veće i Komisija za predstavke i žalbe mišljenja su da ovaj zahtev nije opravdan jer su usporivači brzine i postavljeni na zahtev građana u cilju povećanja bezbednosti saobraćaja, zbog čega su mišljenja da su prepreke manja opasnost za učesnike u saobraćaju od mogućih posledica koje mogu nastupiti ukoliko one budu uklonjene. Odbornici su bili podeljeni u svojim stavovima, pa su tako jedni bili za njihovo potpuno uklanjanje jer oštećuju vozila, drugi su bili za rekonstrukciju, odnosno smanjivanje visine, dok su treći bili saglasni sa odlukom Opštinskog veća. Međutim, za odbijanje peticije glasao je 21 odbornik, jedan je bio protiv, dok su dva bila uzdržana.
33678

U odborničkim pitanjima Smiljka Antić je prenela zahvalnost Predškolske ustanove i Osnovne škole zbog inicijative Skupštine u vezi angažovanja logopeda. Predrag Ginculj je obavestio prisutne da je kao pokrajinski postavio pitanje finansiranja puta Opovo – Debeljača koje je trebao da sprovede Fond za kapitalna ulaganja AP Vojvodina. Petar Horvat je izneo problem urušavanja jedne stare kuće u Opovu i potencijalne opasnosti za prolaznike i pitanje uređenja velikog groblja u Opovu. Milorad Ješin je tražio angažovanje komunalne inspekcije u vezi atarskih lenija u Sakulama, a Dragan Stanivuk tražio objašnjenje u vezi neargumentovanih priča o izgradnji sportskog centra u Sefkerinu.

OŠ “Dositej Obradović” Opovo:  PROJEKAT BESPLATNIH UDŽBENIKA ZA UČENIKE OD 2. DO 8. RAZREDA

OŠ “Dositej Obradović” Opovo: PROJEKAT BESPLATNIH UDŽBENIKA ZA UČENIKE OD 2. DO 8. RAZREDA

PROJEKAT BESPLATNIH UDŽBENIKA ZA UČENIKE OD 2. DO 8. RAZREDA
Opovo, 05. mart 2015;
U okviru Projekta BESPLATNI UDŽBENICI za učenike od 2. do 8. razreda, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja pripremilo je Prijavni obrazac i Uputstvo roditeljima koji zadovoljavaju neku od navedenih kategorija. Zainteresovani roditelji treba da se obrate odeljenjskom starešini najkasnije do 11.03.2015. godine kako bi preuzeli Prijavni obrazac i dobili dodatna objašnjenja.

Pitanja i uputstva za popunjavanje obrasca:

PRIJAVNI OBRAZAC 

Ime škole

Mesto

Adresa škole

PODACI O UČENIKU / DOMAĆINSTVU

Ime i prezime učenika

Razred i odeljenje školske 2014/15.

Ime i prezime roditelja / staratelja

Ukupan broj članova domaćinstva

Broj dece starosti do 14 godina

Broj dece starije od 14 godina

Adresa stanovanja

Kontakt telefon

Ukupna mesečna primanja domaćinstva

KATEGORIJA NA OSNOVU KOJE KONKURIŠETE (zaokružiti bar jedan broj ispred)

  1. Zaposlena dva roditelja/staratelja sa niskim primanjima
  2. Zaposlen jedan roditelj/staratelj sa niskim primanjem
  3. Nezaposlena oba roditelja/staratelja, studenti ili penzioneri
  4. Samohrani roditelj
  5. Roditelj borac, vojni invalid ili ima status raseljenog ili prognanog lica
  6. Hraniteljska porodica
  7. Ustanova socijalne zaštite
  8. Teško oboleli član porodice
  9. Učenik sa smetnjama u razvoju
  10. Korisnik materijalnog obezbeđenja po drugom osnovu od navedenih
  11. Učenici iz socijalno nestimulativnih sredina ili ostale osetljive kategorije

IZJAVA: Saglasan/saglasna sam da se podaci koriste isključivo u svrhu odabira učenika za

učešće u projektu „besplatni udžbenici”. Pod moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću

izjavljujem da su napred navedeni podaci potpuno tačni.

Datum Roditelj/staratelj – podnosilac

UPUTSTVO

Prijavni obrazac popunite čitko, upišite današnji datum i svojeručno potpišite.

POTREBNA DOKUMENTA ZA SVE KATEGORIJE

  • Dokaz prijave prebivališta za sve članove domaćinstva (fotokopija prijave, ispis ili

fotokopija lične karte, fotokopija zdravstvene knjižice, ili neki drugi dokaz)

POTREBNA DOKUMENTA PO KATEGORIJAMA

  1. Zaposlena dva roditelja/staratelja sa niskim primanjima:
  2. Potvrda za oba roditelja iz PIO fonda o upisanom radnom stažu iz koje se vidi

visina primanja ili potvrda o visini poslednje mesečne zarade iz firme (za

privatne i državne firme).

  1. Zaposlen jedan roditelj/staratelj sa niskim primanjem
  2. Potvrda za zaposlenog roditelja iz PIO fonda o upisanom radnom stažu iz koje se

vidi visina primanja ili potvrda o visini poslednje mesečne zarade iz firme

(privatne i državne firme).

  1. Dokaz o nezaposenosti, penziji ili statusu studenta za drugog roditelja (potvrda

Nacionalna službe za zapošljavanje, rešenje o penzionisanju, potvrda o

redovnom studiranju za studente).

  1. Nezaposlena oba roditelja/staratelja, studenti ili penzioneri
  2. Dokaz o nezaposenosti, penziji ili statusu studenta za oba roditelja (potvrda

Nacionalna službe za zapošljavanje, rešenje o penzionisanju, potvrda o

redovnom studiranju za studente)

  1. Samohrani roditelj
  2. Fotokorija presude o razvodu braka.
  3. Odluka drugog organa o vršenju roditeljskog prava.
  4. Izvod iz matične knjige rođenih za decu neutvrđenog očinstva.
  5. Umrlica za drugog roditelja ili rešenje nadležnog organa o proglašenju nestalog

lica za umrlo.

  1. Potvrda roditelja iz PIO fonda o upisanom radnom stažu iz koje se vidi visina

primanja ili potvrda o visini poslednje mesečne zarade iz firme (privatne i

državne firme).

  1. Roditelj borac, vojni invalid ili ima status raseljenog ili prognanog lica
  2. Uverenje nadležne institucije
  3. Potvrda roditelja iz PIO fonda o upisanom radnom stažu iz koje se vidi visina

primanja ili potvrda o visini poslednje mesečne zarade iz firme (privatne i

državne firme).

  1. Hraniteljska porodica
  2. Rešenje Centra za socijalni rad o smeštanju deteta u hraniteljsku porodicu ili

ugovor o hraniteljstvu

  1. Ustanova socijalne zaštite
  2. Rešenje Centra za socijalni rad o smeštanju deteta u ustanovu
  3. Teško oboleli član porodice
  4. Mediciska dokumentacija o bolesti člana porodice
  5. Učenik sa smetnjama u razvoju
  6. Rešenje interresorne komisije
  7. Korisnik materijalnog obezbeđenja po drugom osnovu od navedenih
  8. Rešenje Centra za socijalni rad da je domaćinstvo korisnik materijalnog

obezbeđenja

  1. Učenici iz socijalno nestimulativnih sredina ili ostale osetljive kategorije
  2. Dokaz koji ovo potvrđuje__
Dom zdravlja Opovo:  DVE POSLEPODNEVNE SMENE U AMBULANTI SEFKERIN

Dom zdravlja Opovo: DVE POSLEPODNEVNE SMENE U AMBULANTI SEFKERIN

DVE POSLEPODNEVNE SMENE U AMBULANTI SEFKERIN
Sefkerin, 05. mart 2015;
Na osnovu sugestuje odbornika lokalne samouprave Opština Opovo je prepoznala potrebu stanovništva naseljenog mesta Sefkerin da Zdravstvena ambulanta Sefkerin radi dva puta nedeljno poslepodnevnu smenu. Rad dva puta popodne je potreban kako bi  stanovništvo koje je radno angažovano moglo da blagovremeno ostvari pravo na zdravstvenu zaštitu kod svog izabranog lekara.

Povodom toga Dom zdravlja Opovo obaveštava korisnike zdravstvene zaštite Sefkerin o radnom vremenu Zdravstvena ambulanta Sefkerin: ponedeljak, sreda i petak od 7 do 14 časova;  utorak i četvrtak od 12 do 19 časova.

Sve informacije mogu se dobiti na broj telefona Zdravstvene ambulante Sefkerin 684-102.

Zavod za javno zdravlje Pančevo: MART, MESEC BORBE PROTIV RAKA

Zavod za javno zdravlje Pančevo: MART, MESEC BORBE PROTIV RAKA

MART, MESEC BORBE PROTIV RAKA
Pančevo, mart
U okviru Kalendara javnog zdravlja, mart je mesec kada se obeležava “Mart – mesec borbe protiv raka”. Maligni tumori su, posle bolesti srca i krvnih sudova, najčešći uzrok obolevanja i umiranja kako u svetu tako i u našoj zemlji. Poslednji podaci pokazuju da:

• Od malignih tumora u svetu svake godine oboli oko 14 i umre 8 miliona ljudi.
• U Srbiji je u 2012.god registrovano više od 36.500 novoobolelih i oko 21.300 ljudi je umrlo od raka.
• U Južnobanatskom okrugu 1200-1500 osoba godišnje oboli i oko 900 umire od raka, a samo u Pančevu 500-650 osoba oboli i oko 350-400 umre od malignih bolesti
Najbrži porast i najveći broj novoobolelih registruje se u nerazvijenim i zemljama u razvoju (više od 70% svih smrtnih slučajeva) gde su raspoloživa sredstva za prevenciju, dijagnostiku i lečenje raka ograničena ili nepostojeća. Ukoliko se ne preduzmu mere prevencije, do 2032.god. očekuje se da će broj novoobolelih biti 25 miliona tj. porašće za 70%.
Vodeći uzroci obolevanja i umiranja od raka i kod nas i u svetu su gotovo identični.
Muškarci u našoj sredini najviše obolevaju i umiru od raka pluća, kolona i rektuma i prostate. Kod žena maligni proces se najčešće lokalizuje na dojci, kolonu i rektumu, plućima i grliću materice. Srbija se svrstava među zemlje sa srednjim rizikom obolevanja i umiranja od malignih bolesti u Evropi.
Prevencija i rano otkrivanje su najuspešnije oružje u borbi protiv raka. Procene stručnjaka su da je moguće otkriti trećinu slučajeva malignih tumora u ranoj fazi, koje se mogu potpuno izlečiti, kao i da se brzom i delotvornom terapijom može značajno produžiti preživljavanje kod još trećine osoba obolelih od raka.
U 2013.god. u velikom broju gradova u Srbiji započeti su organizovanj skrining programi ranog otkrivanja raka dojke, debelog creva i grlića materice. Po preporuci Ministarstva zdravlja, skrining raka debelog creva počeo je u Pančevu 2013.god. a skrining raka dojke februara 2014.god. Tokom 2014.god. u okviru skrininga otkriveno 14 karcinoma dojke, jedan karcinom debelog creva, dok je dijagnostikovano i odstranjeno 27 polipa debelog creva.
Svako može da smanji sopstveni rizik od raka ako se pridržava jednostavnih saveta:
1. Prestanite da pušite
2. Hranite se pravilno, vodite računa o telesnoj težini
3. Budite fizički aktivni
4. Smanjite konzumiranje alkoholnih pića
5. Izbegavajte neumereno izlaganje suncu
6. Izbegnite infekciju virusom hepatitisa B i C, HIV, Humanim papiloma virusima
7. Sa kancerogenim materijama rukujte prema uputstvu

Redovnom posetom svom izabranom lekaru, dajete sebi šansu da budete brži od bolesti.
REDOVAN PREGLED JE NAJBOLjA ZAŠTITA!

Pozivamo Vas da se uključite i shodno mogućnostima usmerite svoje aktivnosti na promociju skrininga, preventivnih pregleda i usvajanja zdravog načina života.

Više o pomenutoj temi možete videti na sajtu ZZJZ Pančevo www.zjzpa.org.rs.
S poštovanjem,

Šef odseka za nezarazne bolesti Direktor Zavoda Dr Tanja Todorović,spec.epidemiologije Prim. dr Mica Sarić-Tanasković