Studija opravdanosti uvođenja linije javnog prevoza:  STUDIJA ZAVRŠENA I URUČENA, ČEKAJU SE NAREDNI KORACI

Studija opravdanosti uvođenja linije javnog prevoza: STUDIJA ZAVRŠENA I URUČENA, ČEKAJU SE NAREDNI KORACI

STUDIJA ZAVRŠENA I URUČENA, ČEKAJU SE NAREDNI KORACI
Opovo, 01. januar 2015;
U poslednjim danima 2014. Godine, stručnjaci Saobraćajnog fakulteta uručili su gotovu Studiju opravdanosti uvođenja linije javnog prevoza zameniku predsednika opštine Branku Mihajloviću. Na inicijativu građana – putnika, Opština Opovo je finansirala izradu studije koja predstavlja osnov za naredne korake u procesu uvođenja linije gradskog prevoza.
33376

Neposredna blizina Grada Beograda i Opštine Opovo, kao i funkcionalna povezanost stanovnika opštine sa ponudom glavnog grada, predstavljaju osnovne razloge postojanja velikog broja dnevnih migranata, odnosno izraženih transportnih potreba značajnog broja stanovnika sa područja opštine Opovo za svakodnevnim linijskim prevozom ka gradu Beogradu u cilju zadovoljenja različitih motiva putovanja (odlazak na posao, školu, fakultet, zdravstvene i druge usluge). Sa druge strane, društvena odgovornost organa lokalne uprave između ostalog se ogleda kroz obezbeđenje kvalitetne mobilnosti stanovnika i omogućavenje višeg nivoa kvaliteta transportne usluge uz prihvatljivu cenu.

Iz tog razloga, a na inicijativu udruženja građana, opština Opovo pokrenula je inicijativu za izradu Studije opravdanosti uvođenja linije javnog prevoza između Beograda i Opova. Osnovni cilj ove studije jeste sagledavanje objektivnih parametara, na osnovu kojih je, u okviru zakonskih mogućnosti, opravdano uvođenje linije javnog transporta između Beograda i Opova uz poštovanje realnih zahteva i potreba stanovnika opštine Opovo i mogućnosti sistema javnog gradskog i prigradskog transporta putnika Beograda.

 

Studiji je izradio Saobraćajni fakultet u Beogradu, Katedra za drumski i gradski transport putnika, koja je u prvoj fazi (oktobar i novembar mesec 2014. godine) sproveo obimna istraživanja transportnih potreba i zahteva (anketa i brojanje putnika). U istraživanjima su aktivno učestvovali članovi udruženja građana i njima se autori ove studije zahvaljuju.

U narednoj fazi (decembar mesec 2014. godine) autori su izradili i vrednosvali više alternativa i u Studiji dali predlog varijanti produžavanja linija gradskog prevoza grada Beograda do centra Opova. Pri izboru varijanti vodilo se računa o interesima svih aktera u sistemu: grada Beograda, opštine Opovo, prevoznika i naravno, stanovnika opštine Opovo.

Primenom predloženih projektnih rešenja i imajući u vidu predloženi razvojni koncept realizacije mobilnosti stanovnika opštine Opovo korišćenjem sistema javnog transporta putnika postiže se značajno unapređenje i  pogodnost za korisnike, a sa druge strane proizvodna, tehnička i ekonomska efikasnost celine sistema se svakako poboljšava proširenjem tržišta transportnih usluga. Ovakav predloženi koncept je u saglasnosti sa postojećim planskim dokumentima razvoj opštine Opovo  kao i sa strategijama i politikom Evropske Unije vezane za dostizanje ciljeva održivog razvoja i kvaliteta života u odnosu na transportne sisteme, koja se ostvaruje kroz vođenje politike koja kao osnov uzima princip realizacije mobilnosti stanovnika uz ograničeno korišćenje putničkih automobila. Takođe, definisana projektna rešenja su u saglasnosti sa Strategijom UITP-a (International Association of Public Transport) u odnosu na sektor javnog transporta putnika koja ima za cilj udvostručavanje tržišnog udela sistema javnog transporta putnika do 2025. godine (Strategija PTx2).